De meisjesnaam Mirrit of Mirrith? Ik kwam deze naam tegen, nog nooit gehoord. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden...
Marith of Mirthe, combi ervan vind ik maar gek. Qua uitspraak aardig gelijk maar ik vind het mooier: Merith.
Het voelt wel 'fris', dat vind ik wel leuk. Maar doet mij zelf teveel aan Marit denken en dat vind ik echt een afgrijselijke naam. Ik denk dat je -door de al langer bekende naam Marit- ook best wat verwarring gaat krijgen met de schrijfwijze. Ik denk trouwens ook aan ''mirror'' (spiegel), maar is geen beroerde associatie natuurlijk, enkel gewoon een gedachtegang.. Mirrith vind ik wel stukken mooier geschreven dan Mirrit Behalve de associatie met Marit vind ik dit wel een leuke naam. Maar als ik moest kiezen zou ik liever voor Mirre gaan, omdat deze geen associatie met Marit bij me oproept.
Dat is inderdaad ook wat ik er van vind, fris, nieuw, anders. Het is anders als Marit (ook niet mijn favoriet en al bezet of Mirthe (ook bezet) of Merith. Merith vind ik een leuke naam, maar is het toch net niet. Mirre is het ook net niet, daarbij denk ik telkens aan het geschenk van de wijzen. Ik sta ook open voor andere suggesties, maar ik merk dat je met de namen die ik wil (m. argaretha m. aria) snel op bepaalde namen uitkomt. Ik vind het leuk als het een verrassende keuze is. Net anders.
Ik kan daar anders best wat van maken hoor wat fris en veelal anders is : Mera/ Merah Mira Mara Marea Mae Meriam Mariam Hera Rhea Aria Thalia (+l) Thirza (+z) Gitta (gih-taa) (+t) Githa (gie-taa) Birgit (+b/ +i) Brigit (idem) Irina (+i/ +n) En als ik veel moeite zou doen bedenk ik er vast nog wel meer
Meeste meningen zitten tussen Mwa, niet echt leuk tot Mwa, ik zou er wel aan kunnen wennen. Ik wil nog even benadrukken dat ik hem absoluut niet zelf geknutseld heb, ik kwam hem echt tegen op een namensite. (en toen ik googlede zag ik ook echt mensen die zo heten ) Ik zet Merith op mijn lijstje en dan gaan wij gaan nog eens verder zoeken. We hebben nog even, maar eigenlijk wil ik het liefste de naam klaar hebben staan voor we de 20 weken echo hebben en dat schiet toch best op..