Mijn zoontje is nu 5 maanden en best een beer van een knul, met zijn ruim 8 kilo.... . Nu gebruiken wij in de maxi-cosi de originele voetenzak, maar hij zit er vrij krap en verfrommeld in gepropt lijkt het wel, zeker met een jasje aan. het is dan ook 9 van de 10 keer huilen geblazen totdat hij eenmaal vast zit. Nu heb ik gister de voetenzak eruit gehaald en meneer zat natuurlijk meteen een stuk lekkerder erin, alleen blijft er bij zijn hoofd nu ruimte over. Dit lijkt me niet de bedoeling en niet zo best eigenlijk. Ik neem aan dat er meer moeders hiermee tobben of getobt hebben en ik vraag me af hoe jullie dat dat opgelost hebben?
Wij hebben nooit een voetenzak gebruikt in de maxi. Ons zoontje zat ook gewoon met een los hoofdje in de MC. Toen zijn hoofdje nog wat onstabieler was, gebruikten we de stoelverkleiner met hoofdsteun nog, maar dan zonder kussentje. Maar dat was misschien tot 3 maanden. Daarna deed ik nog wel eens een hydrofiele luier naast zijn hoofd, als hij ging slapen..
Zolang zijn voetjes niet over de MC hangen is het ok... Je kunt toch het verkleinertje gebruiken voor zn hoofdje?
De voetjes mogen wel iets overhangen.. Het is vooral het hoofdje dat genoeg steun moet hebben van de MC.. Wij zijn uiteindelijk overgegaan, toen ons zoontje niet meer met zijn schouders recht in de MC paste. (zonder jas)
Voetjes mogen wel buiten de maxi cosi hangen alleen het hoofdje mag er niet bovenuit komen ! Maar idd evt even de verkleiner erin misschien een idee. Hier laggen de hoofdjes toen de verkleiner eruit ging ook gewoon los zegmaar, maar kan volgens mij geen kwaad. De verkleiner is eruit gegaan met een maand of 4-5 geloof ik, en daarna waren ze ook wel sterk in het nekje dat ze het zelf goed hielden, en soms gewoon wat scheef zakte met het hoofdje tegen de zijkanten aan .