Welk merk muurverf hebben jullie gebruikt voor de babykamer? Ik zie ook babymerken muurverf, maar heeft dat nou echt toegevoegde waarde t.o.v. een gewone Flexa verf?
Wij hebben gewoon het huismerk van de Hornbach genomen, bleek achteraf als beste getest te zijn. Maar ik snap niet, buiten marketing, waarom er speciale baby-muurverf is. Misschien dat ze denken dat kinderen aan muren likken en dat het dan veilig is met die verf?
Ja je schijnt van baby's only bijvoorbeeld ook muurverf te hebben, maar waar daar nou de meerwaarde in zit.
Annie Sloan Wall paint. Werkt superfijn en is ook makkelijk schoon te maken. Dat vind ik persoonlijk wel belangrijk voor een muurverf in de babykamer.
Uhm gewoon latex van de schilderszaak. Als je het op tijd klaar maakt is het toch droog? Idd de Kids gaan het echt niet van de muur afknauwen. Zag van de week ook Zwitsal verf voorbij komen. Die rook dan naar Zwitsal. Oké.... En als die opgedroogd is ook dan?
Owh haha geen idee... Ook niet bij stil gestaan eigenlijk.. Zou zomaar kunnen maar aangezien ik wel ooit vreemdere dingen lees ook niet over nagedacht dat dit niet kon
Baby's only is puur voor de aankleding. Zodat de verf dezelfde kleur heeft als het aankleedkussen bijv. Om 1 geheel te creeëren in de babykamer. Hier overigens flexa verf gebruikt.
Hoewel ik groot fan ben van Annie Sloan chalk paint, ga ik ditmaals het toch eens proberen met Histor - the color collection. Er zitten hele mooie kleuren bij en is ook gewoon te mengen in elk gewenste kleur. Deze verf is een stuk goedkoper en voor een muur hoef ik niet perse Annie Sloan. Waar je voor Annie Sloan Wallpaint 65 betaald voor 2,5 liter, betaal je voor Histor bij Praxis 43 voor 2,5 liter. Dit vind ik nogal een groot verschil. Hoop wel dat deze verf net zo fijn werkt als die van Annie.
Wij hebben gekozen voor clean verf van flexa. Was in de aanbieding en schijnt goed schoon te maken als het goed is opgedroogd. Dat is wel super handig. Maar de verf dekt ook echt supergoed. Voor ons gevoel beter dan de gewone latex maar misschien waren we de vorige keer te zuinig met verf aan de roller doen 😅
En de bouwmarkten hebben regelmatig acties van minstens 30%. Ook altijd leuk. Hier Flexa creations gebruikt. Zit keurig op de muur. Afgelopen week mijn eigen slaapkamer met eigen merk Karwei gedaan. Dat nooit weer. Klontjes klontjes en nog eens klontjes. plus dat ik met 2,5 liter net een muurtje gedaan kreeg waar met 2,5 flexa een hele slaapkamer geverfd is.
Perfection van de Praxis gebruikt voor de baby kamer. Ik weet niet hoe anderen het doen maar de babystyl blijft hier maar even. Binnenkort gaan wij er een wat stoerdere kamer van maken. Krijtverf zou ik niet zo snel doen. Ik heb het overwogen maar schijnt bijna niet schoon te maken te zijn.
Wij hebben Histor the color collection in ons hele huis gebruikt en nu dus ook gekocht voor de babykamer. Echt fijne verf, dekt mooi en prachtige kleuren vinden wij. En t is bijna altijd wel ergens in de aanbieding, dus koop t vrijwel altijd met 30% korting. Mooi meegenomen.
Wij hebben van karwei, kleuren van nu, latex Er staat in 1 keer dekkend op maar helaas dat is niet het geval... droogt nu hee vlekkerig op. Hopelijk komt t goed met een 2e laag Nig even afwacht want 1e laag zit er net vandaag op