Hoi allemaal! Misschien kunnen jullie me helpen de knoop door te hakken... ik kan maar geen keuze maken uit de Quinny buzz, Joolz, of Bugaboo.. Willen jullie je ervaringen delen die je hebt met een of meerdere van deze wagens? en wat betreft de quinny...raden jullie dan de driewiel of vierwiel aan? "Eisen" waar een kinderwagen aan moet voldoen voor ons; - klein opvouwbaar. - stevig zijn. - moet ermee door het bos kunnen rijden (ivm onze hond) - reiswieg moet minstens 6 maanden te gebruiken zijn (ook met een "groot" kindje) - kinderwageninzet moet ook lang mee kunnen (zodat ik niet alsnog een buggy moet kopen omdat hij niet meer in de wagen past) - en natuurlijk moet hij lekker rijden en goed wendbaar zijn. Alvast bedankt!
Hey cupcake, Hier een hele GROTE bugaboo fan!! De wagen is licht en past ook in kleine auto's. De bak van de wagen is wat langer waardoor een groter kindje er ook lang in kan liggen. Ik vind hem echt super lekker rijden. Hopelijk heb je er wat aan Ik ben in ieder geval FAN hihihihi
Ik was altijd een ontzettend grote fan van de bugaboo, tot we hem in de winkel gingen proberen. De stuurbeugel zat niet goed vast (meerdere exemplaren geprobeerd) en wiebelde van boven naar onderen, en de wagenbak schudde alle kanten op toen we over de 'stormbaan' reden. Maar... Grote wagenbak, en klein op te vouwen en hij stuurt heerlijk! Verder vonden we het ook niet zo'n fijn idee dat de bak zelf rondom vastzat met klittenband. Voor zo'n dure wagen vonden we dat er goedkoop uitzien. De Quinny hebben wij niet geprobeerd, omdat vrienden van ons die hebben, en er nogal veel problemen mee hebben. Die piept ook aan alle kanten. Ik vond m ook vrij massief toen ik er achter liep. (Had ik ook bij de maxi cosi mura) Wij hebben uiteindelijk voor de Joolz gekozen. Stevig, degelijk, en de bak is groot (net als bugaboo) en hij is klein op te vouwen. Maar dat hebben alle wagens tegenwoordig. Ik denk dat je gewoon naar een goede winkel moet gaan (ik ben fan van babypark: gewoon uitproberen zonder dat er meteen iemand naast je staat), en alle wagens moet uitproberen. De bakken van de bugaboo en de joolz zijn volgens mij het grootste, en klein opvouwbaar zijn ze tegenwoordig bijna allemaal.
Wij hebben gekozen voor de Joolz. Hij is besteld en komt in mei ofzo binnen. Bij bugaboo vonden wij de bak te laag, ziet er heel raar uit (en zo groot zijn wij niet). Quinny sprak ons niet zo aan.
Ik vind de joolz heel mooi maar iets boven ons budget. Wij hebben de mutsy 4rider maar die is niet klein opvouwbaar. Iedereen is zo wel van de bugaboo maar toen wij wagens gingen bekijken vond ik hem eigenlijk helemaal niet zo mooi, erg vierkant en de bak is heel laag wat ik niet mooi vind en ook niet geweldig voor je rug is natuurlijk. Weet niet hoe lang jullie zijn? De Joolz in die prijsklasse vind ik echt heel mooi. De quinny sprak ons niet aan. Succes!
Mijn vriend is lang, 2.00 meter. Nog een vraagje over de Joolz... die zonnekap lijkt me zo klein? is dat ook zo of lijkt het maar? Zo sneu als ons kindje straks de zon in zn gezichtje heeft in de wagen...
Wij hebben de Joolz, vanwege de grote wagenbak, de hoge zit, en omdat het een van de enigste wagens was die een leren handvat heeft ipv dat akelige schuim bij de meesten. De buggaboo vind ik niet mooi, zo laag, ziet er gek uit. De Quinny viel voor mijn man af. De zonnekap klein? Geen idee, nooit last van! Hoogzomer moet je inderdaad, zoals bij elke wagen, bijschijnen met een parasol of doeken maar dat moet overal bij. In het zit-gedeelte vind ik de kap juist groot, als ze rechtop zit, en de kap staat open, klapt ze hem altijd weer dicht ( En dan fronzen naar de zon ) omdat ze anders helemaal onder de kap verstopt zit.
Joolz! En mocht het net boven je budget zijn, op Marktplaats zijn hele mooie te vinden. Let wel op dat je de nieuwste neemt de Day en niet de Bloom (dit is namelijk het eerste model en had wat kinderziektes die er nu met de Day uit zijn, mensen met den Bloom mochten hem op een gegeven moment ook up graden om die reden).
Zonnekap vind ik ook niet klein, hier vindt onze dame de zon ook niet fijn maar de kap ook niet. Dus maar een zonnebril gekocht en gelukkig vindt ze dat prima
PS Ben een enorme Joolz fan maar helaas moeten wij toch over op een andere wagen omdat nummer twee heel snel op nummer 1 volgt. Dus we zijn ons nu aan het oriënteren. we houden de Joolz er wel bij!
Hier ook een Joolz fan! Ik weet niet waar je woont, maar bij Babydump in Eindhoven hadden ze toen wij er waren ook een aantal showmodellen staan, helemaal compleet. Daarbij hebben wij ook onze Joolz wagen gekocht voor 600 ipv de 1000 euro waarvoor we m zagen staan bij de Prenatal.
Wij hebben ook gekozen voor de Joolz. Vandaag meteen meegekregen van de Prenatal incl. alle benodigdheden: voetenzak, parasol, adapters voor maxicosi etc. 832 euro bij babydump 977 euro met de accessoires en babypark 849. Tuurlijk krijg je bij beide de maxicosi en of wiegje maar die kunnen we overnemen van mijn zusje.
Wij hebben ook de Joolz. De Joolz heeft ook dat je de voetensteun kan verstellen en dat heeft de Buaboo niet. Quinny weet ik niet
Bedankt allemaal voor de reacties tot nu toe! We zullen waarschijnlijk voor de joolz gaan, maar de bugaboo blijft ook nog even een optie. De joolz is nu bij de baby en tiener store in sliedrecht voor 699 inc maxi cosi en campingbedje....bij babydoll en babykamer is hij 849 geloof ik...
Ik heb ze alledrie gehad (of heb hem nu). Bij de oudste had ik de quinny buzz (drama kinderwagen) en daarna de bugaboo, heel fijne wagen, die heb ik ook nog voor mijn dochtertje gebruikt. Nu heb ik de Joolz gekocht, lijkt mij ook een heel fijne wagen en ik vind het fijner dat hij wat hoger is dan de bugaboo, ook al hebben we geen last gehad van die lage bak hoor (1.76 en 1.92, dus niet heel klein). ik weet niet of je met de Joolz ook lekker het bos in kan, kan met de bugaboo wel prima in elk geval . Maar als de keuze joolz/bugaboo is kun je volgens mij geen miskoop doen hoor, ze zijn volgens mij allebei heel goed. Met een quinny heb ik dus alleen slechte ervaringen.
Wij hebben de Joolz en wij zijn dik tevreden! Grote wagenbak, smal, klein opvouwbaar, stevig en een zeer gemakkelijke rem....ik had in de winkel steeds ruzie met de handrem van de bugaboo. De Joolz is ook hoog, waardoor je de wagen met het zitje zo op een terrasje aan je tafel kan schuiven en je kindje gezellig erbij zit ipv dat ze tegen de onderkant van het tafelblad aan zitten te kijken. Ik was eerst bugaboo fan, maar in de winkel vond ik het een gammele wagen en niet mooi dat de remkabels over het frame lopen en de bak met piepschuimrand met klitteband vast zit. En dat voor 1 van de duurste wagens!
Ohja, ik heb vernomen dat je bij de Bugaboo de wagenbak losritst en er dan het zitje in maakt. Bij de Joolz heb je een wagenbak en een zitje. Normaal maakt dit niet uit, maar wij verwachten ons 2e kindje, 20 maanden leeftijdsverschil. Dochter zal dus nog gebruik maken van het zitje terwijl de baby al in de bak ligt. Hierdoor kunnen we per moment bekijken of we de wagen met bak gebruiken, of met zitje. Geen gerits en gedoe, maar gewoon vanuit de kofferbak de wagenbak of het zitje erop klikken als we de stad in gaan ( De andere zal dan in de draagdoek gedragen worden )
babydump en babypark bedoelde ik hier... (zat op de ipad van mams) We zijn gisteren naar de winkel gegaan (babyentiener megastore), en hebben gekozen voor de Joolz! Bedankt allemaal voor jullie hulp!
Wij hebben de bugaboo cameleon gekocht. Dit omdat ik een klein auto'tje heb (oude twingo). En van de hoogte(laagte vd bak) gaan we denk geen last hebben. Scheelt maar een beetje met de buzz vind ik en we zijn beiden ongeveer 172cm lang. Mijn bazin heeft de bugaboo bij alle 3 haar kinderen gebruikt. Dat wil dus al wat zeggen. En zij is groter dan ik. Ook kan je de reiswieg helemaal invouwen. En het heeft 4 banden/wielen. Je kan er mee in het bos lopen maar ook lekker over de stoep, omdat je de duwstang kan omdraaien, zodat de grotere bandjes voor komen ipv achter. En je kan het dekje of hoe je het ook noemt uitwassen. Het heeft foam bandjes, maar niet van die knoerharde. Dit lijken luchtbandjes. En kan per 5kg dat je kind zwaarder wordt aangepast worden door de vering iets stugger te zetten. Ons leek dit de ideale combiwagen
Wij hebben ook de Joolz. Ik vind m erg mooi, rijdt heel fijn (ervaring met de wagen van vrienden!) en ik vind t fijn dat hij hoger is. Ik heb m bij de babydump met tas en maxi cosi gehaald. Ben er heel blij mee; kan niet wachten tot ons mopje erin ligt!