ervaringen Roba aanschuifbedje wiegje co sleeper ding ;)

Discussion in 'De babyuitzet' started by Aloha, Apr 16, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Aloha

Aloha Fanatiek lid

Dec 29, 2010
    4,229
    2
    38
    Gelderland
    Is er hier iemand die ervaring heeft met het 4 in 1 bedje van roba?

En dan niet de discussie co sleeper wel of niet maar echt specifiek ervaring met het bedje.

2. Marlett

Marlett Fanatiek lid

Jun 13, 2009
    1,276
    10
    0
    Qua veelzijdigheid lijkt hij me wel handig, maar als ik Google, vind ik een exemplaar van 80 cm lang, dat vind ik zelf vrij klein. Wij hadden er één van 90 cm en gebruiken nu een gewoon ledikant zonder zijkant.

Maar als je er maar een korte periode gebruik van wilt maken, lijkt het me een mooi bedje. Voor minder geld heb je de co-sleeper van Alvi en die is 95 cm lang. Wel iets minder veelzijdig, maar wil je echt het bedje geregeld verplaatsen?

3. Aloha

Aloha Fanatiek lid

Dec 29, 2010
    4,229
    2
    38
    Gelderland
    Hmmz daar had ik nog niet zo naar gekeken.. maar ik zie dat bijna alle wiegjes 80 zijn.. de bopita ook en als ik wieg alvi Google die ook... Of je moet een andere bedoelen..

In principe willen we hem aan het bed gebruiken maar we vinden het wel fijn dat een bedje los kan staan voor het geval we het niks vinden zo aan bed enz..

Heb inmiddels begrepen dat 1 kant sowieso geen spijkenisse heeft en het bednestje dan als wand dient.. nu vraag ik me dus af Wat mensen die de wieg hebben hiervan vinden.

4. denice

denice Actief lid

Jul 13, 2010
    423
    0
    16
    Wij hebben ook gezocht naar een cosleeper die aan bed kon en los kon staan. We twijfelde tussen de roba en het aanschuifbedje van zoombee. Het is het aanschuifbedje geworden omdat deze 90cm lang is. Onze heeft er 8 maanden in gelegen. We hebben veel plezier gehad aan het bedje ook als los bedje want de open kant is makkelijk omhoog te zetten.

5. Aloha

Aloha Fanatiek lid

Dec 29, 2010
    4,229
    2
    38
    Gelderland
    oke, en hoe had je die dan vast? want die hebben wij ook gezien, maar het werd ons niet duidelijk hoe die bevestigt werd...

6. Aloha

Aloha Fanatiek lid

Dec 29, 2010
    4,229
    2
    38
    Gelderland
    en kan je bij die dan ook het hekje omhoog doen terwijl die aan het bed bevestigt is??

overigens.. ik zie bij prenatal en hema de wieghoeslakens allemaal met afmeting 80 40..

7. 80 cm is toch een normale afmeting? Misschien vinden sommigen het wat klein omdat je een wieg tot 6 maanden gebruikt maar 80 cm is niet opvallend klein. Ik vind 'm er wel ok uitzien, geen ervaring mee dus maar wil ook een co-sleeper in de toekomst..

8. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ik heb geen ervaring met dat bedje, maar ik vind 80 cm ook te klein. te duur voor zo'n korte tijd. Bij ons zoontje gebruikten wij vanaf het begin een gewoon ikea ledikantje, haalden een zijkant eruit en maakten 'm stevig aan het bed vast. Mocht het co-sleepen niet bevallen (kan het me niet voorstellen ;) maar stel dat), dan kun je 'm altijd weer verbouwen tot ledikant.

Share This Page