Dames, Wij hebben een zoontje Fedde, nu zijn we 16 weken zwanger van ons 2de kindje, we weten nog niet wat het wordt, maar mijn gevoel zegt heel sterk een jongen! MIsschien zit ik er wel helemaal naast maar dat zien we 12 maart wel op de 20 weken echo Dus ben op het moment heel erg bezig met jongensnamen ( meidennamen komen we helemaal niet uit ) Heb nu 2 namen in mijn hoofd: Abel en Liam eigenlijk 2 heel verschillende namen! Dus Fedde en Liam ( op z'n nederlands uitgesproken) Fedde en Abel Mijn voorkeur gaat eigenlijlk uit naar Liam, maar ik vindt dat een engelse naam en past dat dan bij een oerhollandse naam als Fedde?? Graag jullie mening??!
Ik vind Liam totaal geen leuke naam (sorry) en Abel wel. Ik vind Liam totaal niet bij Fedde passen (sorry) en Abel wel. Liam is een populaire naam (top 20!) en Abel komt minder voor. Ik geloof dat ik op Abel stem
Ja Liam is inderdaad best een populaire naam, daar hebben jullie gelijk in, eigenlijk ben ik daar ook niet zo van! Hebben jullie nog andere suggesties?
Abel vind ik mooier passen bij Fedde. Maar persoonlijk vind ik Abel geen leuke naam en zou ik dus kiezen voor Liam! Leuk bij Fedde vind ik: Jelle Jurre Rune Melle
Boaz / Boas Borre Casper Emiel Erik Evander Ewoud Hidde Jelle Jelte Jens Joaz / Joas Jonas Joren Jorian Joris Jorn Jorrijn Josse Jurre Kobe Lander Lars Leander Loek Loïc Lucas Maarten Marlijn Maxim Menno Midas Niek Noah Olaf Pim Remi Robbe Roel Rune Seppe Stef Teun Theije / Tije / Teije Tibbe Timo Tobias Torre Tuur Twan Tybo / Tibo Warre Wout / Wouter
Bedankt dames voor jullie meningen en suggesties,heb nog wel wat leuke namen er bij zien staan, Rune en leander vindt ik ook leuk. Aron en Auke staan eigenlijk ook op mijn lijstje, alleen die vindt mijn man niet zo, helaas. Auke past natuurlijk ook super bij Fedde, 2 typische friese namen.! Ik heb gelukkig nog even de tijd! En misschien is het wel een meisje
Ik zou dan voor Abel gaan. Bij ons in de buurt zijn al best wat Liam's geboren de laatste tijd.. Jibbe vind ik ook wel leuk bij Fedde.. Er zijn niog erg veel leuke namen! Zou zelf niet zo snel kiezen voor een hele populaire naam, maar dat is persoonlijk..
Nu is het ook nog zo dat mijn man de R niet zo goed uit kan spreken, hij zegt hem echt op z'n rotterdams achterin zijn mond , dus namen met een R zoals Rune en Aron komen raar zijn mond uit, haha Toen ik zwanger was van ons zoontje Fedde , wilde ik graag de naam Terre als het een meisje zou zijn, maar dat werd hem dus ook niet, haha. Voorlopig blijven we dan toch maar bij Abel, vindt Liam echt een supernaam maar het is net wat een paar van jullie zeggen best een veel voorkomende naam en eigenlijk hou ik daar ook niet zo van! Voor een meisje heb ik Indy, Norah, Lieve of Danee in gedachte, wat vinden jullie het best passen bij Fedde?
Ik ben niet zo weg van de meisjesnamen. vind Nora dan het leukst bij Fedde. Danee vind ik ook leuk, maar ik vraag me af hoe je het uitspreekt. nadruk op DAnee, of daNEE?? zelf vind ik het het mooist als Danie voor een meisje met de nadruk op Da, dus uitspraak: DAA-nie. Indy en Lieve vind ik niks, sorry. Vind Fedde, Abel en Liam trouwens veel "hippere" namen dan je meisjesnamen. (niet dat daar iets mis mee is hoor, maar wel even anders.) wat vind je van Isa of Hanne? (klinkt leuk bij Fedde)
Danee spreek je uit als DAnee. Ik vind Isa of Ise wel leuk, Hanne vindt ik niet zo! Blijft moeilijk Het is toch iets wat je ze voor de rest van hun leven meegeeft. Bij Fedde waren we er gelijk uit, stoer en niet veel voorkomend, maar ben nu echt een beetje inspiratiloos!