Hallo Allemaal, Weer een topic over namen. Wij zijn er nog niet uit over de namen. We hebben gelukkig nog tijd zat. Maar ik hoop dat jullie ideeèn hebben. Onze zoon heet Robin ( is overleden) en onze dochter heet Esmee. Nu zaten we te denken voor een jongen Guus Finn of Mees Maar meiden namen vinden we erg moeilijk. Ik vindt Sophie mooi maar mijn man niet. Hebben jullie nog mooie jongens en meiden namen? Alvast bedankt
ik heb voor een meisje TARA en ik heb voor een jongen THOR ! En ik heb al een zoontje dat TRISTAN noemt
TiTaRa, bij mij staat op nr 1 ook Thor. Dat is grappig, want die hoor je heel weinig. Mijn oudste zoon heet Stian. Vind ik geweldig. Een naam die je nooit hoort. Voor een meisje vind ik Liv of Nilla erg mooi. Ik ben erg voor scandinavische namen en dan ook namen die zeldzaam zijn, maar niet te moeilijk Beperk ik mijzelf best mee
misschien het svb namenregister even doorspitten? heeft bij ons geholpen zie je ook meteen hoe vaak het is gegeven t afgelopen jaar verder vind ik Finn erg leuk! en Mees, zo korten wij de naam van de jongste af nu klinkt lekker haha Finn was onze eerste keus eigenlijk.. maar omdat we niet willen dat ie later met 6 naamgenootjes in de klas zit hebben we voor Mason/Mees gekozen onze eerste heet Cenn.. is in 2009 maar 1 keer gegeven (door ons natuurlijk ) en daarna niet meer dus die zal zeker geen naamgenoot tegenkomen!
Jongen: Levi, Coen, Lars, Roan (komt misschien te dicht bij Robin?). Meisje: Noëlle, Joëlle, Amanda, Ava. Te veel mooie meisjesnamen. Ik hou van vrouwelijk en een beetje apart, maar ook weer niet zo apart... Esmee en Ava vind ik persoonlijk erg mooi bij elkaar staan. Ik vind Ava apart, vrouwelijk, zacht. Guus vind ik net iets te boers (en ik ben boerendochter, dus ik mag dat zeggen ). Finn of Flynn vind ik wel mooi. Mees hoor je best veel... net als Sophie. Vind ik wel mooi maar voor mij nu te populair.
Hallo Meiden, Jongens namen gaat nog wel lukken. Maar meisjes namen dat vindt ik erg moeilijk. Ik vindt fleur en floor erg mooi maar mijn man weer niet om dat deze namen ergens in de familie voor komen niet eens dicht bij kinderen van zijn zijn nicht heet fleur maar die zijn wij nooit.
Ik vind Mees wel een hele leuke jongensnaam. Zelf heb ik voor jongensnamen totaal geen inspiratie. Voor een meisje vind ik Noa- Yuna- Fleur- Sam heel leuk
Guus vind ik helemaal niets, Finn wel ok en Mees het leukst maar niet bij Esmee. (Esmee - Mees, bijna dezelfde letters en de klanken lopen in elkaar over) Ik vind Stef er leuk bij (Robin), Esmee en... een zusje Amber Amélie Annelou Annemijn Anniek Annique Annora Anouk Bente / Benthe Boëlle Camille / Camilla Carlinde Carline / Carliene Charlotte Chloë Danica / Danika Danique Danthe Daphne Elena Enora / Elora Féline Félize Femke Fenna Fleur Floranne Florieke Hannah Helene / Helena Hester / Hesther Ilja Ilse Iluna Iris Irja Isa Isabel Iselin Isis Jana Janou Jasmijn Jeanique Jenthe / Yente / Yenthe Joëlle / Yoëlle Judith Juenne / Juënne Juliët / Juliëtte Juline Laura Lianne Lieke Lieze Lily Linde Linou Lisa Loïse Lore / Lora Lotta Louanne Louve Lynne Manon Manouk Mara Marize / Marise Marlieke Marlotte Marlou Marre Maud Maurine Meike Merel Merle Milou Myrthe Ninou Ninthe Noa Noëlle Nore / Nora Robine (vind ik een heel mooie naam, en misschien is het juist mooi om haar naar het overleden broertje te vernoemen?) Romy Roos Rosalie Roza Sanne Stella Suze Tamar / Thamar Tessa Tirsa Veerle Vera Vianne Viënne Yaëlle / Jaëlle Yéline Yilla Zoï / Zoey / Zoë