He meiden, Het is nog erg vroeg in de zwangerschap maar toch zijn we al met namen bezig de jongensnaam staat al vast maar meisjesnaam is lastig... Ml vindt namen als Emma, Sophie, etc mooi en ik de wat populairdere namen als Ava, Kylie, Mila, Chloe, bijv. Nu zijn we bij de naam E.mily gekomen wat we allebei een prachtige naam vinden alleen nu heb ik er twee vragen over: 1. De tweede naam van een nichtje is E.mily en wrs gaan ze elkaar heel erg vaak zien. We willen hen niet het idee geven dat we haar naam hebben gepikt. Of is dit te ver door gedacht haha? 2. Daarbij zal ons kindje vernoemd worden en zal de tweede naam beginnen met Li... (en dan nog een deel ). Stel dat we voor E.mily gaan, is het dan niet gek om de eerste naam te eindigen met de letters waarmee de tweede naam begint ? Ben benieuwd naar jullie reacties
Persoonlijk vind ik dat niet zo mooi.. En zou ik het niet kiezen omdat het ook een naam is van jullie nichtje. Maar ik ben dan ook niet zo weg van de naam Emily, sorry
Emily Lisa bijvoorbeeld.. Nee, vind ik niet lekker klinken. Daarnaast zou ik de naam sowieso niet kiezen omdat het de tweede naam is van een nichtje. Twee keer nee. Ik zou het dus niet doen.
Ik zou ook de naam niet kiezen omdat het de 2e naam van jullie nichtje is, en dat staat wel erg dichtbij.
Ik vind het gewoon kunnen om die naam te kiezen, hoe vaak gebruik je nou een tweede naam nog. Het is niet zo dat het nichtje als ze geroepen wordt Emily genoemd wordt, toch? En zoiets als Emily Lianne vind ik helemaal niet verkeerd klinken eigenlijk. En Emily Linde al helemaal niet, dus een Li-naam die als 'lih' klinkt, niet 'lie'.
Ik vind het goed kunnen. Dat het de tweede naam van je nichtje is, lijkt me niet belangrijk. Of wordt haar tweede naam steeds genoemd? Dat Emilies tweede naam met Li- begint, lijkt me ook niet erg. Tenzij jullie die tweede naam actief willen gaan gebruiken. Anders is het toch alleen maar een papieren-questie.
Mooie naam Emily. Ik zou geen rekening houden met een tweede naam van nichtje. Die wordt nooit gebruikt, behalve bij het invullen van formulieren. Dus ik zou het gewoon doen. En hoe het klinkt met de tweede naam die jullie in gedachten hebben kan ik niet over oordelen als ik niet de volledige naam weet.
Emmy/Emmi vind ik wel leuk maar alleen voor een meisje, niet voor een volwassen vrouw. Nee, nichtje wordt nooit bij tweede naam genoemd, eerst dacht ik misschien ook wel mooi om die naam hetzelfde te hebben maar ga toch twijfelen. De tweede naam wordt waarschijnlijk een Li /lie/ uitspraak: L.iann (uitspraak als Lie-jen), het is een samensmelting van de voornamen van onze moeders