Hallo, Ik ben nu 8,5 week zwanger van de tweede. Onze eerste wordt deze week een jaar dus als alles goed blijft gaan, zit er straks iets meer dan anderhalf jaar tussen. Altijd al een wens van ons geweest, twee kort op elkaar, maar stuit toch op wat onpraktische dingen denk ik. Zoals: - Moeten we een duowagen aanschaffen? Mijn zoontje loopt nog niet, is een billenschuiver dus vrees dat ie voorlopig ook nog niet gaat lopen. - Het idee is om de babykamer te laten voor wat het is (is geslachtsneutraal), en onze zoon te verhuizen naar de grote kamer. Wat moeten we aanschaffen? Hij is denk ik nog te klein voor een peuterbedje, dus er moet weer een ledikant aangeschaft worden. Maar is een commode ook nog nodig? Tips zijn welkom!!!
Mijn kids schelen goed 16 maanden en ik kan je vertellen: Ik heb 2 babykamers gehad., was anders ook niet gegaan hier. Oudste heeft tot drie jaar in zijn ledikantje geslapen. Ik heb uiteindelijk weinig gedaan met mijn enkele kinderwagen omdat ik een duowagen heb aangeschaft. Had eerst een duo-buggy maar dit reed erg zwaar. Heb toen de Jane powertwin gekocht, zitjes achter elkaar, op luchtbanden, past in kleine auto, ideaal dus! Heb er veel plezier van gehad. Ik heb alles wel 2e hands aangeschaft, het is toch allemaal maar voor even.
Bij ons schelen ze iets meer, maar scheelt niet veel. 1. duowagen zou ik wel doen. Wij hadden er geen (oudste was bijna 2 en liep vanaf 1 jaar), maar ik denk dat ik toch wat makkelijker in m'n eentje met beide kinderen op pad was gegaan als ik die wel had gehad. 2. hebben wij ook gedaan; jongste naar babykamer, oudste schoof door. hij schoof ook meteen naar een groot bed, dat kan prima met een kind van 2. Wel met 'uitvalhekje' ervoor. Jongste sliep de eerste weken in een wieg naast mijn bed. Als jullie geen wieg hebben, is het volgens mij het meest logisch om wel een 2e ledikant te kopen. 1,5 lijkt mij nog wel erg jong voor een groot bed. Commode hebben wij toen op de overloop gehad, daar was plek genoeg en zo konden we hem voor beide kinderen gebruiken.
Bij mij schelen de oudste 2 anderhalf jaar. De oudste liep met een jaar, dus toen alleen plankje voor achter de wandelwagen geregeld, was geen probleem. In jou geval zou ik denk ik een duowagen aangeschaft hebben. Wij hebben een 2e commode en een 2e ledikantje aangeschaft. Handig allebei een eigen kamer met eigen spullen. Als de ene slaapt hoef je niet in die kamer te rommelen voor kleding en/of luiers ed. We hebben toen 1,5 jaar later nr. 3 gekregen, dus was het heel practisch dat we alles al dubbel hadden. De oudste heeft totdat ze 2,5 was in een ledikant gelegen, de middelste totdat ze ruim 3 was.
Ik heb geen duowagen gekocht, past gewoon niet bij mij. Ik draag mijn 2de voorlopig in een draagdoek en de eerste lekker in haar karretje. Zal ook vaak dingen apart doen denk ik, dus soms de een mee en ander keertje de ander wanneer mogelijk als mijn eerste nog zo klein is. En zodra ze in de kar moet kan haar zus inmiddels al prima netjes meelopen denk ik.
20 maanden verschil hier - peuter bedje ging ze met 18 maanden in en dat ging perfect - eigen draagdoek voor de baby en mn oudste gaat buiten in de wagen. geen duo wagen en ook geen moment gemist. - autostoel voor de oudste, met de verjaardag zat ze nog in de maxi en nu, na een half jaar, een 2e kinderstoel. verdr wat dingen als geslachtsgebonden kleuren, nieuwe flesjes, maar genoeg leeftijdsverschil dat ze uit het babyspul was toen de baby kwam. Verschonen doe ik ze beiden op dezelfde kamer heb ik ook geen commode kussen en doeken dubbel nodig.
De oudste is 16 maanden ouder dan zijn tweelingbroertjes. Een duowagen moesten we sowieso al aanschaffen en een triowagen wilde ik niet, dus we hebben een meerijdplankje achter de kinderwagen gedaan. De oudste ging pas met 16 maanden lopen. Manlief had vanaf de geboorte 3 maanden ouderschapsverlof waardoor we de beginperiode met 1 kinderwagen en 1 duowagen hebben rondgelopen, maar daarna (vanaf 19 maanden dus) is hij gewoon op het meerijdplankje gegaan. Dat is prima gegaan, gewoon duidelijk geweest dat hij zich goed moest vasthouden en moet blijven staan. Ik heb er natuurlijk geen grote wandelingen mee gedaan, maximaal 1 km ongeveer naar de winkels en/of visite gaan. Qua kamertje hebben we tijdelijk 2 babykamers gehad. De oudste heeft gewoon zijn meubels gehouden, maar op een andere kamer. Hij sliep op een andere etage als zijn broertjes en dan is het wel handig om op elke etage een commode te hebben. Voor de tweeling hebben we een losse commode en losse ledikantjes gekocht. Ik vond het wel handig om een extra aankleedkussen te hebben, zodat ik de kids ook beneden op de eettafel kon verschonen en niet voor dit soort kleine dingetjes naar boven moest. De oudste is pas rond 2,5 a 3 jaar naar een gewoon bed gegaan. Toen heb ik zijn complete babykamer verkocht en hebben we hem voor het slapen gaan gewoon op zijn bed een luier aangedaan. De tweeling was bijna 2,5 jaar toen ze naar een peuterbedje gingen. We hebben toen hun ledikantjes verkocht, maar de commode nog wel gehouden. Ze waren ruim 3,5 jaar toen ze zindelijk waren dus toen hebben we de commode weggedaan.
Dank voor de tips! Die commode op de overloop vind ik wel een goed idee eigenlijk! Waar ik ook aan zat te denken was een hemnes kast met 8 laden van de Ikea als commode voor de oudste en daarna gewoon als kast. Hoor daar veel goede verhalen over.
mijn eerste 2 schelen 1,5 jaar. wij hebben aangeschaft * extra babyfoon *groot bed voor onze zoon ( 1 persoonsbed) *kledingkast voor onze zoon *bedhek over de gehele lengte van het bed zodat hij er niet uit kan vallen * duobuggy van bambino *fietskar
Hoi, Bij ons zal er 16 maand tussen zitten. Wij hebben tot nu toe gekocht: - draagdoek - ledikant -duo wagen (zijn nog op zoek naar een betere) De kids komen bij elkaar op de kamer na de eerste 3 a 4 maand. Dus geen extra commode nodig. We gaan kijken of alles in 1 kleren kast past, anders nog iets erbij. Gefeliciteerd met je zwangerschap
Ooh hier lukt het ook met 1 kast en 1 commode, alleen het beddengoed ligt in een lade onder dochters bed.
Hmm mijn dochter is 23 maanden als de tweede geboren wordt. Ik heb voor de eerste maanden van de kleine een wiegje gekocht voor bij ons op de kamer. Mijn dochter vind ik dan nog net iets te klein voor een peuterbedje, dus lossen we het zo op. Als de baby niet meer in de wieg past, verhuis ik haar babykamermeubels naar de babykamer en krijgt zij haar peuterkamer. Dan kopen we dus een peuterbedje voor haar en waarschijnlijk maken we een inbouwkast in haar kamer, om ook andere spullen kwijt te kunnen. Verder heb ik echt alles nog, zelfs meer dan genoeg (neutrale) kleding tot aan 6 mnd en dat past nu allemaal makkelijk in die ene kast en commode. Het enige waar ik nog over zit te dubben is de kinderwagen, of ik daar gewoon een rijplankje voor neem of dat ik hem toch inruil voor een duowagen.. Met net 2 jaar zal mijn dochter nog niet de hele tijd willen staan. We hebben voor haar wel een aparte buggy maar als ik alleen op stap ga zal ik toch iets moeten verzinnen.
Mijn kindjes schelen ruim 16 maanden. We hebben heel lang getwijfeld en uiteindelijk toch een nieuw ledikantje+commode (ook te gebruiken als kastruimte) gekocht voor de baby. Mijn oudste is inmiddels 2 en slaapt voorlopig nog heerlijk in zijn eigen ledikant. Dat was een prima keus uiteindelijk! Onze kinderwagen hebben we gehouden. Ik heb een draagzak aangeschaft en daar draag ik mijn jongste in als we naar de stad gaan. Lopen we kleine afstandjes, naar de speeltuin bijvoorbeeld, dan kan de oudste gewoon lopend mee en heb ik mijn jongste in de wagen. Daar redden we ons ook prima mee. In het weekend is mijn man erbij als we erop uit trekken, en dan kan er 1 in de kinderwagen en 1 in de buggy. Ben blij dat ik geen dure duowagen heb aangeschaft, je hoeft echt maar een paar maanden te overbruggen.
Tussen mijn 3 kids zit ook steeds precies anderhalf jaar. Dit heb ik gedaan: - cotbed gekocht van bopita (ledikantje die je kunt ombouwen naar peuterbed) - oudste kon prima lopen toen 2e kwam, dus geen duowagen aangeschaft. - extra commode en kledingkast aangeschaft, vond dat toch wel heel handig. Vooral omdat ze niet op dezelfde kamer slapen.
Mijn oudste heeft dus vanaf 19 maanden op zijn meerijdplakje gestaan. Naar de winkels of naar mijn schoonouders was max 1,5 km en die afstand was prima te doen. Vanaf ongeveer 2,5 jaar is hij op de loopfiets gegaan.
Loop je heeeeel veel? Met een kind van bijna 2 zou ik niet bij voorbaat al een duowagen kopen, eerst afwachten of je hem wel nodig gaat hebben. En je enkele wagen niet verkopen; als je baby 1 is zit die nog in de wagen en je oudste met 3 vast niet meer.
bij ons zit er straks een kleine 14 maanden tussen. wij hebben aangeschaft: - duowagen Topmark Toppi 2 Zwart | Topmark Toppi 2 + GRATIS MAXI COSI CITI SPS | Baby-Dump deze is echt ideaal en gebruik hem nu alleen voor de oudste omdat de tweede beeb nog geboren moet worden. vind het ook veel practischer in de winkels dan een plankje. - babykamer via mp - hydrofiele luiers en spuugdoekjes gebruiken we zelden voor onze zoon dus die zijn ook gewoon verhuisd naar de nieuwe babykamer zoals zoveel dingen. - wel wat nieuwe kleertjes en aankleding voor het kamertje natuurlijk maar op zich dus eigenlijk niet heel veel extra aan hoeven schaffen. We willen alleen nog kijken voor een 2e box omdat we zoonlief tijdens het koken in de box zetten en hij er af en toe zelf ook gewoon nog even in wil
@luca2504: mijn kinderen schelen 23 maanden. We hadden geen duowagen, en geen meerijdplankje. Voor een boodschap of het wegbrengen (van de oudste) naar het kdv werkte het prima om de jongste in de draagbuidel te doen en de oudste een stukje te laten lopen en verder in de buggy (1 km heen en terug was voor hem vaak net te ver). Het enige waarbij ik een duowagen heb gemist, was als ik in mijn eentje met 2 kinderen naar Artis wilde. Dat ging dus gewoon niet. Oudste hield het gewoon niet vol om de hele tijd te lopen, en voor een ochtendje uit in de dierentuin vond ik het niet fijn om jongste de hele tijd te dragen. Een peuter verschonen met een baby in de buidel: ik vond het niet handig. Idem voor wat eten en drinken halen in het buffetrestaurant. Jongste is een stuk makkelijker met lopen dan oudste; voor haar heb ik al geen buggy meer in gebruik van voor haar 2e verjaardag. Maar goed; als het even moest kon ik haar wel tillen, dat gaat niet met 2 kinderen die allebei niet (de hele tijd) kunnen/willen lopen. Ik weet niet meer zo heel goed wat mijn bezwaren tegen het meerijdplankje ook weer waren... ik had er toen redenen voor om dat niet te doen. Volgens mij was er geen die geschikt was voor bij onze wagen.
Bij ons schelen ze iets minder dan een jaar. De baby ging in de wieg, de oudste in het ledikantje. Een duowagentje heb ik na de geboorte op MP voor een prikkie gekocht, veel plezier van gehad. Commode niet nieuw gekocht, verschoonde ze gewoon op dezelfde commode of op de bank en niet lang daarna ging de oudste op het potje en had ik dat toch niet meer nodig. Meerijdplankje heb ik in de winkel achter onze wagen uitgeprobeerd, ik kon er zelf niet normaal meer achter lopen, dus voor ik straks met rugpijn zat, besloten dat maar niet te doen. Misschien verschilt dat per merk/model.
hier schelen de oudste 2 13 maanden, de jongste 2 schelen 12 maanden. Hier enkel een extra ledikant aangeschafd bij ikea vandaan dus geen hele dure. Geen totale baby kamer. Ik heb uiteindelijk de babykamer verkocht en een grote schuifdeurkast gekocht. zodat er heeeeel veel ruimte is voor al die kleertjes. En dan 2 ledikantjes. de commode is hier ook rap weg gegaan omdat ik eigenlijk meestal beneden verschoonde, met een aankleedkussen op de tafel. daarna schoof ik het aankleedkussen zo weer in de hoek. ik heb wel een duo wagen aangeschafd, maar bij jou zit er een stuk meer tijd tussen dus mogelijk heb je dat helemaal niet meer nodig en kan je oudste al op een meerij plankje? maar dat is persoonlijk. Ik zou niet gelijk alles dubbel aanschaffen, en eerst kijken wat je echt nog nodig heb. Dan is het meeste alsnog snel gehaald.