Vraagje over TripTrap babyset

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door NiekeKris, 7 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.147
    8.880
    113
    Vraagje voor de mensen met een TripTrap: er bestaan twee babysets, één van kunststof en één van hout. Is de één beter dan de ander? Of maakt het wat dat betreft niets uit? (Ik vind de kunststof set namelijk enorm lelijk... :))

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ja, de kunststof nieuwe beugel, die hebben wij bij de hema in het restaurant getest, en daar krijg ik mn dochter niet zonder haar pijn te doen in. De beugel is veel ste klein, haar knieën lijken wel achterstevoren te knikken. 't Is een mooie stoel, maar totaal niets voor onze meid.

3. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.147
    8.880
    113
    Heb je ook ervaring met de houten beugel? Die vind ik dus veel mooier.

TripTrap hebben we hier al staan, maar voor de jongste moet er nog een babyset bij. Moet dus kiezen tussen hout of kunststof. En qua uiterlijk weet ik het wel. ;) :)

4. fleur1980

fleur1980 Actief lid

15 jan 2011
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    vind kunststof ook niet mooi, maar volgens mij is die houten er niet meer toch? Anders had ik die ook wel gewild, heb nu dus die kunststof. wilde eigenlijk donker hout, maar dan kreeg je zo'n lelijke bruine beugel. Nu dus maar de zwarte gekozen. valt iets minder op

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Hout kan je alleen nog 2e hands kopen op marktplaats ofzo.

6. Evvie

Evvie Fanatiek lid

13 feb 2012
    1.118
    30
    48
    Wij hebben de nieuwe (plastic) en mijn ouders de oude. In de nieuwe zitten ze eerst wat steviger omdat die meer dicht is aan de zijkanten. Onze dochter heeft er ingezeten tot ze ruim twee was, toen eruit gehaald omdat ze zelf op en af de stoel kon klimmen. Maar ze paste er nog prima in.

Oh ja, als je er ook een kussentje bij in doet, valt het plastic afwijkende kleurtje minder op...

7. MissXX

MissXX Fanatiek lid

9 okt 2011
    2.027
    0
    0
    Nijmegen
    Wij hebben de kunststof beugel, prima hoor!
    Wij hebben een triptrap van MP afgehaald, deze is dus een andere kleur roze dan ze nu in de winkel hebben staan, en hebben wel een beugel nieuw gekocht in de huidige kleur roze. Staat juist super leuk, vooral icm het 'kussen' die we erbij hebben gekocht.

8. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.147
    8.880
    113
    Wij hebben een houten TrippTrapp (donkerder dan de donkerste die er nu zijn). Zie trouwens in een oud topic, dat op een stoel met enkele gleuven alleen de oude set past. Heb dus niet eens keus. ;) :) Maar eens rondneuzen op MP dus. :) Al heb ik ze nieuw ook nog wel gezien, maar dan bv. alleen in het groen ofzo. ;):)

9. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.147
    8.880
    113
    Ik begrijp dat de nieuwere houten babysets ook niet op de hele oude stoelen kunnen... En ik heb geen idee hoe oud onze stoelen zijn... Lastig...

10. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.147
    8.880
    113
    Even onderop gekeken en hij is van 2003...en het schijnt dat als de stoel van voor 2003 de nieuwere babysets er niet oppassen... Misschien net mazzel dus...

11. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

Vond de houten beugel juist een ramp, dochter bleef er telkens achter haken, en maar huilen. Zei iemand tegen me 'ja maar je moet ook de schoenen uitdoen voor je ze erin zet.' ja dahaaag dure stoel en dan niet gewoon met schoenen erin en eruit kunnen? Ik blijf niet bezig bij een kind dat al loopt, schoenen aan, schoenen uit... De plastic beugel is lelijker maar die hebben we ergens geprobeerd en daar kwam ze (met schoenen) zonder moeite in en uit, ook toen ze al behoorlijk groot was (ook al lijkt hij erg klein) dus tsja wat dat betreft gaat mijn voorkeur uit naar de plasic variant.

12. Ik denk eerder niet, hier ook een stoel uit 2003 en daar past ie dus NIET op.

13. misa

misa Niet meer actief

Ik vind de plastic ook minder mooi (mijn man niet..). Dus heb ik op mp een set van hout gekocht (met een plastic rugsteuntje).

Ook vind ik de plastic set te snel krap worden. Daarbij kan de plank een gleufje lager als je de houten beugel met leertje gebruikt als je kindje wat groter wordt. Dat kan met die van plastic niet.

Stokke zelf zegt dat de plastic set veiliger is omdat uit de houten wel eens kids uit kunnen klimmen. Tja.. Gewoon nooit alleen in laten (niet onder toezicht), maar dat geldt voor alle kinderstoelen.

14. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.147
    8.880
    113
    Hm, balen... Dan wordt het denk ik toch maar de Ikeastoel tot ze zonder beugel kan...want van voor 2003 zie ik ze op MP niet. Hoe heb jij dat gedaan? Of had jij er al een beugel bij?

Ik laat ze inderdaad sowieso niet alleen in de kinderstoel. En als het echt een klauteraar is, kun je altijd nog een los tuigje erbij gebruiken (zou ik dan sowieso doen trouwens ;)).

15. Nummer 10

Nummer 10 Actief lid

2 feb 2012
    382
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het omslagpunt was in mei 2003. Toen zijn er andere gleuven ingekomen waardoor er een rugleuning opkan. De eerste jaren met de houten beugel, en sinds een paar jaar met de plastic beugel. Ik weet alleen niet of de plastic inzet op de stoelen uit 2003 - 2009(?) kunnen

Bij je stoel uit 2003 zou je theoretisch aan de gleuven moeten kunnen zien of de rugleuningset erop kan.

Onze stoel uit 2008 heeft gleuven van 4cm hoog en 0.8cm breed.
    Als die van jou dezelfde maat heeft, dan zou de houten beugel met rugleuning moeten passen. Als het kleiner is, dan kan er alleen een houten beugel op van voor 2003 uit die tijd in en geen rugleuning of plastic set.

Deel Deze Pagina