Waar slaapt jullie baby?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Meis28, 8 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Wij hebben een ledikant (babykamer) en een box (woonkamer) aangeschaft maar wil eigenlijk de baby de eerste dagen bij ons op de kamer laten slapen. Waar slaapt jullie baby op welk moment van de dag? En kan de baby ook in de kinderwagen slapen snachts bij papa en mama op de slaapkamer?

2. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Wij hadden nog een wiegje bij ons op de kamer.. Stond fantastisch maar ze wilde er niet in liggen. Dus de eerste maanden sliep ze bij ons in bed. (wel op veilige manier)

Overdag sliep ze tot 3 maanden in de box of alleen maar op schoot of in de wandelwagen/draagdoek. Een ritme met 2 slaapjes in eigen ledikant zat er niet in helaas. Ze wilde vooral veel mama/papacontact dus daar heb ik aan toe gegeven.

3. Elske91

Elske91 Bekend lid

6 okt 2014
    557
    0
    0
    Verzorgende-IG
    Harlingen
    Wij willen de eerste week dat ons kindje bij ons op de slaapkamer slaapt in de kinderwagen en daarna in het ledikantje.

4. Boris10

Boris10 Niet meer actief

Hier hebben de kinderen in de wandelwagen bij ons op de slaapkamer geslapen en overdag in de wandelwagen of box beneden.
    Overdag ook vaak in de doek trouwens.

5. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Eerst in haar wieg bij mij op de kamer.
    Nu na 3 maanden in haar ledikant op haar kamer.

6. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Overdag onder in de box of in de draagmand
    's Nachts bij ons op de kamer in de wieg en na enkele weken/maanden in het ledikantje op haar eigen kamer

7. Slaapkop

Slaapkop Actief lid

25 aug 2014
    187
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meestal sliepen ze gewoon in hun ledikant op onze slaapkamer. Af en toe liet ik mijn dochtertje in de box slapen tot een maand of 2.
    Ons zoontje sliep alleen als hij in zijn bed lag en dat is nu nog zo.

8. MZS

MZS Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.605
    0
    0
    Home sweet home
    in het wiegje bij ons op de kamer

9. Arya

Arya Bekend lid

26 jun 2014
    847
    0
    0
    NULL
    NULL
    Overdag in de box, wandelwagen, draagdoek... Overal en nergens.

S nachts in wiegje en nu in ledikant en een deel van de nacht ook tussen ons in.

10. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Overdag box of in eigen kamertje ivm drukke dochter.
    'S Nachts voorlopig de eerste maanden bij ons in twee wiegjes.

11. Ana leigh

Ana leigh Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.753
    9
    38
    Vrouw
    x
    Overdag sliep Fabian tot voor kort veel in de box, nu 's middags op eigen kamertje in zijn ledikantje. S'avonds slaapt hij nog wel in de box, en 's nachts nog bij ons in een wiegje, naast mijn kant van het bed. :)

Hij gaat met een maandje ongeveer s'nachts ook naar zijn eigen kamertje, heb ik met ML besproken.. :( ;)

Liefs,

12. Pluisje88

Pluisje88 Niet meer actief

De eerste paar weken overdag in de reiswieg (soms ook zonder) in de box en 's nachts in de reiswieg op onze kamer. Na een maand of 3/4 sliep ze in overdag én 's nachts in de reiswieg op onze kamer. Daarna voorzichtig overdag gaan proberen in haar ledikantje op haar eigen kamer, dat ging soms wel en soms niet goed. Met 5/6 maanden sliep ze elk slaapje (ook 's nachts) in haar ledikant op haar eigen kamer, en dit is nu nog altijd zo. Bij ons in bed wil(de) ze niet slapen, dus dit doen we dan ook niet. Moet daar ook bij zeggen dat wij beiden (vriend en ik) best veel bewegen in onze slaap en het daarom ons niet veilig leek de kleine tussen ons in te laten slapen.

Bij de tweede gaan we dit denk ik ook zo doen, misschien wat eerder proberen overdag in haar eigen ledikant (wel of niet in de reiswieg zien we wel) omdat we nu al een kleine hebben die overdag beneden is en daar veel speelt/lawaai maakt.

13. Rostie

Rostie Actief lid

23 jun 2014
    199
    0
    0
    De baby gaat bij ons op de kamer slapen in een co sleeper, sowieso een jaar maar waarschijnlijk ook wel langer.

14. beertje86

beertje86 Actief lid

5 mei 2014
    188
    0
    0
    NULL
    Meerkerk
    Overdag ligt hij meestal op de bank op het voedingskussen te slapen of onderweg in maxi cosi of kinderwagen.
    Om 19:00 gaat hij naar bed in zijn eigen kamer.

15. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Ik ben van plan om de baby overdag gewoon in de woonkamer te laten slapen, in de box bijvoorbeeld. En dan misschien 1 slaapje daarvan in zijn ledikantje om hem te laten wennen? S nachts de eerste dagen of weken (hoelang is ongeveer 'normaal'?) bij ons op de kamer in de kinderwagen. Wat vinden jullie hiervan?

16. talkingchair

talkingchair Niet meer actief

Van te voren kan je dat eigenlijk nog niet besluiten, vind ik. Het ligt zo aan je kindje.
    Ik dacht dus echt, mijn kindje gaat gelijk lekker op d'r eigen kamertje in haar ledikantje, ook overdag. Nou, kan je wel vertellen, mevrouw slaapt overal en nergens, maar heeft nog geen 5 keer in haar ledikantje gelegen.

's Nachts slaapt ze bij ons in bed, 's avonds lekker bij ons op de bank/arm, overdag in de draagdoek.

Ik wil je wel meegeven, kijk echt goed naar je kindje en wees niet streng, je kunt je kindje niet verwennen dat eerste jaar en het is niet nodig om je kindje te laten huilen, omdat hij moet leren in zijn ledikantje te slapen. Als hij dat zelf fijn vindt, prima, maar wil hij bij jou zijn, ga daar alsjeblieft in mee.

17. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Dankjewel voor je tip! We zullen dan zeker kijken hoe het loopt en dan zien we wel verder hoe het het beste gaat

18. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Onze dochter heeft de eerste 10 weken 's nachts bij ons op de kamer in haar wiegje geslapen. Daarna in ene keer over naar haar ledikant en dat ging prima. Ze sliep daar beter, en wij ook.

Overdag heeft ze de eerste 10 weken op mij geslapen zowat, ergens anders sliep ze eigenlijk niet. Ook dat is vanzelf rond de 10 weken (in ieder geval voordat mn verlof afliep) voorbij gegaan en ging ze in ledikant slapen.

De overgang van 'op mij' naar 'in ledikant'...ik heb gewoon elk slaapje geprobeerd in haar ledikantje. Ging het niet, haalde ik haar eruit en mocht ze bij mij slapen. In m'n verlof had ik toch niet veel beters te doen haha. Maar op een gegeven moment was slapen in ledikantje geen probleem meer.

Nu ik zwanger ben van de tweede ben ik van plan om in mijn verlofperiode de draagdoek meer te gaan gebruiken. Heb tenslotte ook nog een peuter waar ik achteraan moet rennen dus kan niet de hele dag met een slapende baby op de bank liggen. Als deze dan weer zoveel bij me wilt liggen, is de draagdoek de uitkomst.

19. Springday

Springday Fanatiek lid

20 mei 2014
    1.409
    0
    36
    Onze eerste is na 3 weken naar zijn eigen kamer en ledikantje gegaan, dat ging eigenlijk meteen prima en we sliepen beide beter.

De tweede heeft 4 maanden bij ons op de kamer geslapen in het wiegje, hij vond dat fijn en ik ook... op een gegeven moment werd hij dus te groot voor het wiegje dus toen moest hij wel naar het ledikantje (en zijn eigen kamer), ik vond dat best jammer want ik vond het wel fijn zo wakker worden naast hem haha... maar dat ging eigenlijk ook gewoon prima.

Overdag sliep ie in zijn ledikantje, of in de box.

20. Celika

Celika Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Precies mijn verhaal en vind het ook wel erg fijn dat hij bij ons in bed ligt.

Deel Deze Pagina