Hallo dames, Er staat al een babybox op onze lijst maar nu vroeg ik mij af of het ook handig/leuk is om er een speeltapijt op te zetten? Ik dacht eerst dat beiden quasi dezelfde functie hadden (baby erop/erin leggen en maar laten ronddartelen en bewegen ) maar misschien hebben ze toch elk een andere functie en kan je toch aan beiden plezier beleven? En indien toch een speeltapijtje, dan echt zo'n babymodelletje met hangspeeltjes erboven of meteen een grotere (en dus voor oudere kindjes) speelmat erop zetten? Bedankt voor de tips!
Ik heb alledrie: een box, een babygym en een speelkleed. Ik leg mijn zoontje vaak op zijn buik op het speelkleed, hier zitten allerlei frutsels op waar hij naar kan kijken en aan kan voelen. Onder de babygym is het altijd feest, hij wordt helemaal wild van alle speeltjes die eraan hangen. In het begin vond hij het leuk om er tegenaan te slaan, nu pakt hij het vast en wordt hij soms boos, omdat het speeltje vast zit In de box ligt zijn speelgoed, rammelaar e.d. Ik heb het idee dat hij zich 'beperkter' in de box voelt, omdat het omheind is. Zodra hij op het kleed ligt gaat hij helemaal los! In de box speelt hij alleen, op het kleed zit of lig ik bij hem.
Ik heb een box en en speelkleed speelbogen gebruikt en al snel een kleed op de grond. Gewoon simpel en het speelgoed legde ik er op.
Ik zit zelf te twijfelen of we een box aan moeten schaffen. De woonkamer is niet groot en een box staat eigenlijk echt in de weg. Maarja als er geen box is, wat dan wel? Zie het ook niet zo zitten om het ebdje steeds te verslepen (we wonen wel gelijkvloers gelukkig maar t bedje heeft geen wieltjes ofzo)
key, je kan ook een groot,dik kleed op de grond leggen. en als je zelf op de bank zit je kleintje daarbij leggen. bedje iedere keer verhuizen zou ik niet doen persoonlijk... wij hadden zelf wel een box. en zo'n mobiel voor boven de box en zo'n kleed met bogen eraan maar die niet veel gebruikt.
het lijkt me in het begin nogal handig met koken en naar de wc gaan enzo. nou hebben we ook honden die de kleine niks aan zullen doen maar dan toch. ff parkeren in de box lijkt me erg fijn. maar ik heb nog geen ervaring ermee..
Ik heb ook een hondje inderdaad, en hoewel ik er alle vertrouwen in heb dat zij gewoon lief zal zijn, kun je toch beter niet je kindje op de grond laten op een kleed en naar de wc gaan terwijl de hond rondloopt. Better safe than sorry.. En een inklapbare box misschien?
Ook lieve hondjes bij de kleine laten kan je soms beter niet doen want de hondjes van mijn schoonouders vinden onze kleine man zo leuk dat ze gelijk hem in het gezicht beginnen te likken. Vind onze kleine man nog niet heel leuk.