Man en ik waren deze avond niet thuis. Maar toen we net thuis kwamen lag er een brief zonder envelop in de bus van de politie. Ik vond hem al direct vreemd. En ga hem lezen staat er een korte tekst in dat wij nog een boete open hebben staan van jawel 16 (erg vreemd want heb al in een jaar tijd geen boete gehad) en ben nog nooit staande gehouden en daardoor een boete gehad. Ook stond er in dat de politie haaglanden al eerder brieven had gestuurd (heb nooit wat gehad ook van cjib niet) en we daar niet op hebben gereageerd. Er staat ook niet bij waar het van is (welke overtreding) geen kenmerk en ook geen kenmerk van hun. Het bedrag is met pen geschreven. Verder geen handtekening oid helemaal niks. Omdat ik het niet vertrouwde heb ik de politie gebeld en die vrouw heeft na vraag gedaan bij het bureau wat vermeld stond en die wisten van niks en vonden de brief en het bedrag van de boete erg raar en hoogstwaarschijnlijk is de brief nepm Omdat het bureau nu dicht is moet ik morgen met de brief langs komen op het bureau. Als hij nep is kunnen we aangifte doen en gaan ze mensen in de buurt waarschuwen. Vind het alleen wel jammer dat ik niet thuis was en de persoon niet heb kunnen zien.
Nee alleen dat ze later nog een keer terug zouden komen aan de deur zodat we het bedrag konden betalen contant of per pin. Er stond ook niet in waar de boete van is of was geen naam van de geen die hem door de brievenbus heeft gedaan geen handtekening geen kenmerk niks.
Als dit een grap is kan ik daar dus nietom lachen! Goed van je dat je de politie hebt gebeld. Het is wel vreemd, ik zou er ook een naar gevoel van krijgen.
Nou daar had ii niet eens over na gedacht haha. Maar dat lijkt me stug want staat wel mijn naam op en die weet hij niet.
Het bedrag zal waarschijnlijk bewust laag zijn gehouden zodat mensen denken liever betalen dan dat ik straks problemen krijg.
Nou wat een gek verhaal en ook wel een beetje eng want waarschijnlijk staan er straks dus twee nep-agenten aan je deur. Bah!
dat het oplichting is durf ik wel met zekerheid te zeggen. normalite krijg je met een boete een acceptgiro toegestuurd. heb persoonlijk nog nooit gehoord/meegemaakt dat agenten de moeite doen dit persoonlijk aan huis op te halen/ je laten betalen. en al helemaal niet in contanten! mochten ze nou wel bij je aan de deur komen probeer goed op uiterlijk ed te letten zodat je omschrijving hebt. en mss bij buren informeren of ze ook brief hebben gehad of iemand hebben zien lopen?
Ja normaal krijg je idd via het cjib je boetes of via de gemeente den haag ivm verkeerd parkeren ofzo. Maar heb nog nooit wat via de politie gehad. ben wel benieuwd wat de politie er van zegt vanmiddag.
Een heel raar bedrag indd en dat de brief nep is, is dan ook duidelijk. Alleen het enige 'probleem' wat jij hebt is dat ze als het goed is nog een keer langs de deur komen toch? Zoals ze beschrijven in de brief. Daar zou ik mij meer druk om maken bbbrrrr gajes opletten en niet op openmaken.
Jij maakt ook wat mee he? eerst die inbreker, nu een nepbrief. Ben benieuwd of er dan straks ook echt iemand langs de deur komt. hebben je buren enzo er ook een gehad?
Het. is ook zeer onwaarschijnlijk dat er meerdere keren contact is gezocht met jou door de politie en/of cjib vanwege een boete. Dan zou het namelijk allang niet meer om 16 euro gaan... Bovendien zou je dergelijke dingen echt niet aan de hand hebben vanwege 16 euro. Willen ze bij je aan de deur komen dan moet je wel wat meer op je kerfstok hebben. Los daar weer van is het een raar bedrag en berekent het cjib tegenwoordig 6 euro administratiekosten die apart vermeld moeten worden. Ik ben wel benieuwd wie deze zogenaamde grappenmaker is...
Wat raar! Kan niet anders dan dat de brief nep is ivm incassokosten en administratiekosten die er nu al op hadden moeten zitten.
Een grap van iemand.... politie heeft officiële brieven. Een oplichter zou het veel echter laten lijken en veel meer geld vragen. Dit is een simpele grap van een kind uit de buurt of zo. Die vinden 16 euro veel geld
Er werd net wel aangebeld stond onder de douche kon niet open doen haha. Geen briefje in de bus en verwacht ook niemand. Ja de vlk maar die komt pas na drie uur..