Hoi meiden, Eind augustus zijn wij als gezin terug gekomen van een week vakantie in Turkije. We kwamen op een zondag terug en alles ging goed. Maandagavond begon mijn man met overgeven en hevige diarree. Waarop wij woensdag naar de dokter gingen, zij liet bloedprikken en nam een kweek. Uitslag was gelukkig goed van allebei de testen. Eindelijk na 5 dagen zakte het zaterdag af. In deze 5 dagen is hij 9 kilo afgevallen. Waarop hij zondag weer begon met spugen en hevige diarree, waarop ik maandagochtend de dokter belde en vroeg hoe dit nu kan? Ik kreeg te horen; hij heeft pech, weer een buikgriep. Goed blijven drinken. Nu vandaag klaagt hij zelfs over pijn met plassen en pijn in ze rug. Hij is zo zwak en het zit mij helemaal niet lekker. Iemand ooit iets gelijkswaardigs meegemaakt? Hoop dat iemand mij een beetje gerust kan stellen. Groetjes
Misschien vanavond de 1e hulp post bellen?? Kan ook blaasontsteking of nierbek ontsteking zijn, vooral bij nier moet je er op tijd bij zijn.
Geen ervaring maar ik zou even terug gaan. Klinkt niet gezond, vooral nu plassen zeer doet en de rugpijn.
Dat klinkt helemaal niet goed, als het niet verbeterd weer naar de huisarts gaan en eventueel om een verwijzing naar het ziekenhuis vragen. Beterschap voor hem!
Dankje voor jullie reacties. Maar iedere keer als ik bel, krijg ik weer te horen....goed blijven drinken en ors gebruiken. Zolang er geen koorts, bloed in ontlasting of slijm in ontlasting optreed; gewoon afwachten 😔 Groetjes
Pijn bij plassen en zeer in rug klinkt als urineweg infectie (kun je ook bij gaan overgeven). Heeft hij ook koorts? Wat vervelend zeg! Zou toch even doorzeuren bij de huisarts, klinkt niet goed. Eventueel wat ORS als je bang bent voor uitdroging? Of kokosnootwater (dus niet kokosmelk, maar echt kokoswater), dat werkt echt heel goed, en smaakt minder vies.
Oh, tegelijk gepost... Maar pijn bij plassen en in zijn rug is nieuw toch? Dan zou ik dat als aanleiding gebruiken om terug naar de ha te gaan.
Klopt. Het pijn bij het plassen en pijn in de rug is sinds vandaag nieuw. Vorige week had die wel al last van incontinentie tijdens de diarree, ook zoiets raars. Hoop snel op vooruitgang. Bedankt voor jullie tips!
Hoe ziet zijn urine er uit? Effe een beetje opvangen in een glas. dan kijken, ruiken, niet proeven (hihi) en als het te sterk ruikt en troebel is, dan zeker naar de arts. Heeft hij pijn bij zijn prostaat bij het plassen? Kan hij goed leeg plassen, kan hij druk zetten bij plassen? Wat voor een pijn heeft hij bij het plassen, branderig, steken of zeurderig?
Dat klinkt als een nierbekkenontsteking. Als het vanavond echt niet gaat, gewoon de HApost bellen en anders morgen erop staan dat de dokter hem ziet en onderzoekt.
Bel dan eens in de avond de huisartsenpost, dat je iemand anders te spreken krijgt, dik het verhaal een beetje aan en dat je zo echt de nacht niet in durft te gaan! Dan zullen jullie wel mogen komen, succes!
Bel de huisartsenpost en maak het erger dan het is. Helaas moet het zo anders word je afgescheept met 2 paracetamols.
Pijn bij het plassen kan ook duiden op uitdroging.. Hij is nu dus al een tijdje ziek? Diarree en overgeven? Dan ben je snel uitgedroogd... Ik ben zelf altijd binnen 1,5 dag al zowat uitgedroogd als ik goed ziek ben en totaal niks binnen hou (ook al diverse keren voor opgenomen geweest aan het infuus) en dan doet plassen echt heel veel zeer! Ik zou morgen vroeg urine opvangen en na laten kijken en weer terug naar de dokter. Eventueel vanavond al naar de HAP Beterschap
Morgen huisarts bellen en je niet af laten schepen. En als je het nu niet vertrouwt, dan hap bellen. Maar de klachten vooral niet aandikken, zo kan de arts geen duidelijke diagnose stellen. Sterkte.
Brr ja.. Heel pijnlijk ook. Dat is dan inderdaad wel een typisch geval van pech maar het is wel zo handig om de dokter daar even naar te laten kijken. Pijn in je rug en branderig plassen hoort in ieder geval niet bij buikgriep.