Ik was benieuwd of jullie kleintjes precies passen in de maattabellen. Annika liep eerst een maatje 'voor' toen heel even gelijk en daarna hopeloos 'achter. Met 1,5 jaar zit ze in maat 74-80, soms maat 86. Dus past kleding als je afgaat op de leeftijdsaanduiding? Je weet wel 62 = 2-6 maanden, 68 = 6-9 maanden, 74 = 9-12 maanden, enz.
Ligt er aan want 56 van zeeman valt als 68. Zeeman kleertjes waren altijd veels te groot! Maar mijn dochters zaten zoiezo heel lang in 1 maat omdat het geen grote waren hihi
Hier totaal niet mijn zoontje zit net pas in broek maat 74 en trui maat 80. Volgens de labeltjes zou hij 86 moeten hebben. Ondanks dat mijn zoontje toch vrij groot is zeggen ze vaak op het cb groetjes daphne
Truitjes kloppen wel aardig, broeken helemaal niet. Hij heeft zijn broekjes in maat 68! En af en toe 74. Maar goed, zijn papa en die kant van de familie hebben ze allemaal korte pootjes! hihihi Mijn zoontje is 12 maand.
Mijn meissie heeft van broek maat 80 en voor boven 86 soms 92, dus helemaal niet volgens de tabel. Haar zomerjas was maat 74. Ze heeft nog nooit met de matentabel meegelopen. Groetjes Monique76
Ook hier komen maat en te verwachten leeftijd totaal niet overeen. Onze kleine meid wordt volgende week 8 maand en zit in maatje 80.
Ik moet al nieuwe rompers uit de kast gaan halen (86/92) maar verder draagt ze nog 74. Maar maatje 80 zal ook niet meer zo lang duren.
Ik heb "anders" gekozen want de twee opties zijn twee uitersten, er is geen middenweg. Bij ons ligt het namelijk heel erg aan het merk. Pointer bijvoorbeeld valt groot uit, en die maten passen meestal goed. Hij heeft nu met zijn 78 cm zelfs nog maat 74 aan. Noppies valt heel klein. Daar kan hij 86 al van aan. Mexx kun je geen pijl op trekken, hij heeft een broek maat 74 die heel goed past maar hij had ook kleren die hem veel te klein waren toen hij de maat moest hebben. River Woods valt superklein, broeken maat 12 maanden passen hem al niet meer. Esprit klopt wel redelijk. Zijn nieuwe (van oma gekregen) winterjas van Vingino is maat 2 jaar en ik vraag me af of hem die de hele winter gaat passen aangezien die niet erg ruim zit en hij heeft een jeans van Retour ook maat 2 jaar . Het varieert dus nogal. We hebben dan wel een grote kerel, 78 cm en bijna 12 kg met 9 maanden.
Ik heb kleine meiden, dus naar de leeftijd kan ik niet kijken. Maar ik heb begrepen dat de maten vooral zouden duiden op de lengte? Nu is Fay momenteel zo'n 63cm en is pas sinds heel erg kort over aan het stappen naar maatje 62. Ze is lang in vergelijking met haar gewicht.
Nee totaal niet,Justin is 6 maanden en krijg hem niet meer in 74. Hij heeft dus al heel veel maat 80 aan. Hij is niet mollig ofzo,maar eerder een lange baby(70 cm)
hier ligt het eraan welk merk het is. zo kan ze van ducky bo mini nog mt 56 aan en van sommige merken (winkels) zit ze al op 68. broekjes heeft ze nu meestal mt 62 en truitjes meestal 68. tis dus erg verschillend. ik houd nu mt 68 aan en dan leg ik het thuis op een truitje dat nog iets ruim zit. ik vind het dus soms best lastig om de goede maat te kopen. alyssa heeft gelukkig erg veel kleertjes en het maakt dus niet uit als het nog wat te groot is, ze groeit er vanzelf wel in. liefs doris
mijn dochter van 4 maanden heeft veel maat 68, sommige kleertjes zitten strak en andere veel te groot Vandaag had ze een ruim zittend nieuw rompertje maat 56 aan. ik kijk tegenwoordig als ik nieuwe kleertjes koop niet echt naar de maat. Maar ik schat het ongeveer in of ze er in past. Groetjes Alice
Trouwens schoenen is nog erger dan kleertjes. Mijn zoon heeft schoenmaat 26, maar bijv bij de bristol is maat 25 nog te groot. Groetjes Alice
mijn zoontje heeft maat 74/80. ligt ook een beetje aan het merk, maar de meeste kleertjes koop ik bij de h&m dus daar ga ik van uit. hij is denk ik nu zo'n 76 cm en ongeveer 9 kilo.