lars zit in 80/86. volgens de meeste labels is dat 9-12 maanden... zou dus nu te klein moeten zijn :-D
Alyna heeft maat 68 van de meeste kleertjes, dus dat klopt wel redelijk...Alleen van broekjes vd H&M enzo is ze al bijna al 74 toe, terwijl bijv. truitjes vd Wibra maat 68 nog erg ruim zijn. Best lange beentjes hier.
Klopt meestal wel. Isabella past 80 niet meer, en draagt nu voornamelijk 86 en af en toe 92. Maar ze was de laatste keer met 14 maanden 81 cm, dus dan past 80 natuurlijk niet meer. Ik merk wel dat H&M en Hema erg groot vallen. Oilily valt vaak goed en Villa Happ ook.
Ze draagt maat 74, maar ik ga al langzaam over naar 80 omdat sommige broekjes te kort zijn. Ze is smal en heeft hele lange benen.
Zoontje is 19 maand en zit op 92, nu vind ik precies passende kleding bij jongens ook vreselijk, dus lekker groot
Als ik uitga van deze maatindeling (zie ik hier in Zweden het meest) 4-6 maanden: 68 6-9 maanden: 74 9-12 maanden: 80 Dan loopt mijn zoon iets voor... Hij zit al wat krap in sommige 74 en heeft ook al wat 80 aan wat wel ruim zit. Ligt ook aan het merk. Zo heeft hij nog wat broekjes maatje 68 maar over het algemeen heeft hij nu maatje 74 en hij is binnekort 8 maanden dus eigenlijk.. klopt hij precies
Zoontje heeft nu maat 68. Trui en broek. Alleen zijn voeten zijn erg groot , daar moet ik een maat groter van halen (sokken/schoentjes) ongeveer maat 16 ! Hij is nu bijna 6 maandjes. Bij mijn dochtertje waren altijd de broeken te groot.
Louise zit pas net in maat 74 maar zoals al eerder gezegd ligt het ook heel erg aan het merk. Bovendien heeft Louise van lengte qua broekjes wel 74 nodig maar zit het vaak veel te ruim in de taille.
Ik heb Annika vandaag in een jurkje maat 92 gehesen en het is al bijna te klein. Ze is nu 16 mnd en 80 cm.
Nee vanaf het begin al niet. Maat 62 had hij meteen na de geboorte al aan (hij zal een week of 2 zijn geweest ) dus daar ging het 2 tot 6 maanden verhaal al. Toen hij 4 maanden was zat hij in maatje 74 dus nikt geen 9 tot 12 maanden. Op zijn eerste verjaardag was het maatje 86. Gelukkig gaat het nu wat rustiger en zit hij met zijn net 2 jaar (en bijna een maand) net in maatje 98 Volgens de groeitabel die we bij een fietsenwinkel hebben zien hangen (je kon dan aan de maat zien welke inch fiets je het beste voor je kindje kunt halen) zou dit gelijk staan aan 3 tot 4 jaar Groetjes Anita
Mijn zoontje is net 2 weken en draagt nu al maat 62, dus dat gaat niet helemaal volgens de maattabel.
Mijn zoontje is nu 16 maanden en ik heb net het zomerspul opgeruimd. Hij heeft qua bovenkleding nu 92,qua broeken 86. Hij is nu ong. 86 cm lang.
ik vind die maten vreselijk irritant! Tijn is nog te klein om uitgebreid te gaan passen, en die maten kloppen vaak helemala niet, wat dus betekend, of veel te groot, of veel te klein. Tuurlijk soms ook goed! hahaha En dan denk ik, goh nu is het 86, laat ik dat leuke truitje uit de kast pakken, is dat truitje(ook maat 86) veel te klein! Zonde dus, hoppa, nieuw en kan zo weg! Over het algemeen gaat Tijn dus wel mee in de matentabel, nu 86 en hij is 16 maanden. Broeken kloppen vaak wel. Bovenkleding is dus heeeeeel verschillend. H&M zwemt hij in. Noppies is allemaal te klein. Name-it klopt aardig goed kwa maat. kus miek
Nee klopt voor geen eene meter, ik wist niet eens dat daar echt een leeftijd aanvast zat. Als ik hier lees dan komen de maten van Bjorn helemaal niet overeen met wat hier word getypt. Bjorn is nu 9 maanden, en heeft maatje 98/104 weegt ongeveer 14 kilo Zacht gezegt ...hij is nogal aan de grote kant
alicia liep al snel voor op de maat of anders gelijk. ze was maar een kelintje bij der geboorte maar schade was snel ingehaald. nu zit ze vanaf 11 maanden ongeveer in 86 en denk dat dat nog wel even gaat passen. met 5 maanden ofzo zat ze al in maatje 74 en rond 7 a 8 maanden ging ze over op 80. de merken zoals mexx en ducky beau kan je rustig een maar groter pakken en kleding van hema en baby barb vallen weer erg groot vind ik en vallen precies goed of de broekjes zijn wat te lang. als je van dat merk een maat keliner pakt dus 80 dan is het weer te kort .
Voor dat passen neem ik altijd een truitje en een broekje mee n en dan koop ik iets wat net een boord groter is dan het oude....geen pas drama meer
Robin zit in maat 80 nu. Ik ben momenteel bezig alle maat 74 kleertjes naar de vliering te brengen. Het verschilt ook wel per merk hoor.
Maten bij leeftijd De hierna volgende maten/leeftijd indicaties, zijn uiteraard slechts richtlijnen. De maat kan per baby/kind enigszins afwijken. Het is geen exacte wetenschap. Maat - Leeftijd - 56 - 0 tot 3 maanden - 62 - 3 tot 5 maanden - 68 - 5 tot 9 maanden - 74 - 9 tot 11 maanden - 80 - 11 tot 13 maanden - 86 - 1 tot 2 jaar
Ik houd eigenlijk helemaal geen rekening met het maatje dat op het kledingstuk staat vermeld. Ik kijk gewoon hoe groot het is en of het past. Elke winkel heeft zo zijn eigen kledinggroottes. Ik heb hier verschillende rompertjes liggen maatje 62 en onvoorstelbaar hoe verschillend van grootte die zijn. Daarbij is mijn dochtertje wel fijn maar groot en passen sommige maatjes 62 zelfs al niet meer.