hier een meisje van 18 maanden, boven nu 80/86 (eigenlijk is 86 te wijd maar qua mouwlengte heeft ze dat wel nodig!) en broekjes 80 (al zitten die vaak te wijd en moet ik overal riempjes om doen met dat kippekontje van mijn dochter...)
Haitze is nu 2 weken en 2 dagen oud. Hij draagt van sommige merken 56 en 62. Sommige maten 62 vallen wat groter, dus die liggen nog even in de kast. Maar ik weet wel zeker dat hij echt niet 3 maanden in 56 gaat passen. Hij was bij de geboorte 57 cm lang (zelfde lengte als ik vroeger...ben nu niet zo lang hoor...1,72 m). Ik heb vroeger ook maar twee weken maat 56 gepast daarna alleen nog maar 62. Dus ik denk dat dit bij ons zoontje niet veel anders zal zijn.
Mijn dochtertje is een half jaar en past in maatje 74. Soms valt het nog groot, maar meestal past dat gewoon. De broekjes heeft ze vaak nog maat 68. Ze is het eerste half jaar enorm snel gegroeid. Ik heb nu het idee dat ze iets langzamer gaat que groei.
Mike is 11 maand en draagt al weken lang truitjes van maat 80. Broeken tot voor paar dagen terug was 74 maar inmiddels ook 80.
Mijn zoon van 9,5 maand heeft van broek maat 74, maar van trui 80. Moet zeggen dat dat ook wel verschilt per winkel. Bij sommige winkels heeft hij ook al maat 80 van broek.
Dylan heeft met bijna anderhalf maat 80. Shirts af en toe maat 86. Ik kijk dus nooit naar leeftijd, altijd naar de maat en hoe groot iets uitvalt.
Ik vind het niet erg dat het zo langzaam gaat hoor, hoef iig geen zomerkleding in 2 maten te kopen, maat 80 was voldoende voor de hele zomer en heb ook een hele winter met maat 74 gedaan.
Ik heb een paar weken geleden een winterjas bij de hema gekocht maat 86/92. Ruim dus, maar kan al prima. Hier kan ze dus de hele winter mee. Het is ook een lange jas, dus ook wel handig. Voor buiten spelen koop ik een tweede hands voor 3 euro. Schoenen heb ik ook in maat 21 gehaald. Ze heeft nu maat 20 en die schoenen loopt ze eerst af. Voor buiten heb ik ook een paar gehaald, en natuurlijk laarsjes. Die heb ik in maat 21 en 22 voor deze winter
Mijn zoontje is nog geen half jaar en maat 68 is al aan de kleine kant. Ik vind hem zelf niet extreem groot en hij zit mooi in het midden van de groeicurve. Ik kijk niet zo naar leeftijd met de maten, maar gewoon wat bij hem goed zit. Ieder kind is anders.
hier nu met 16 maanden maat 92-98 broeken maar ik zelf, kleiner maatje want alles zakt altijd van zijn kont (haha welke ) en maak de pijpen langer...
Euhh sorry maar dat lijkt me sterk.. dan zou hij nu al bijna n meter zijn met 9 maanden? Justin heeft overigens mt 92 gemiddeld genomen. Hij is nu 18,5 maand.
Kyllian heeft maat 86 van broeken en 92 bovenkleding. Denk dat hij van de winter wel naar 92/98 gaat.
11 mnd: broekje vaak nog 68 (maar die worden soms wat aan de korte kant, 74 zakt genadeloos van haar kont). Shirtjes maat 74 en soms 80. Maar hangt ook erg af van het merk. Ze heeft van prenatal 2 broekjes. De ene is maat 62 en die draagt ze nu nog. Past prima, misschien wat kort aan het worden. En een broekje maat 68, die is mooi van lengte, maar in de taille echt te ruim. Ik probeer vaak wel spul met van dat knoopsgat elastiek te halen, maar helaas zit dat niet altijd in leuke broekjes .
Ik baal wel es van die matenverschillen hoor. Jesse draagt momenteel nog met gemak een broekje in maat 68, en een heel leuk rompertje waar maat 86 op staat zit hem al heel strak! Als ik zelf kleding voor hem koop, let ik dus op de grootte, en niet op de maat. Maar hij heeft ook veel kleertjes gekregen die hem al heel krap zaten. Een paar zelfs heeft hij niet eens aangehad. Die heb ik opgeborgen en geef ik een keertje weg voor kraamvisite. Is eigenlijk niet zo leuk, maar als het niet past heb je d'r toch ook niks aan.