Past jullie baby nog op het aankleedkussen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Barbapapa, 30 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Barbapapa

Barbapapa Lid

11 jun 2008
    63
    0
    0
    Ons kindje is nu zes maanden en begint onderhand, lijkt het, te groot te worden voor het aankleedkussen. Zijn hoofdje ligt tegen de bovenkant aan terwijl zijn voeten er al weer aan de onderkant uitsteken. Hij is gewoon vrij gemiddeld qua lengte (nu bijna 70 cm).

Hoe doen jullie dat nu als je baby nog groter groeit? Hangt hij dan altijd met benen (en over een tijdje z'n bips) over de rand heen?

2. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    De benen van mijn zoontje steken een behoorlijk stuk uit, maar dat is geen probleem. Ik heb wel vaker gezien dat kindjes boven een jaar ook nog gewoon op het aankleedkussen verschoond worden.
    Mijn ouders vinden het zelf onhandig en verschonen mijn zoontje op bed. Ik vind aankleedkussen nog een hele tijd wel prima.

3. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    haha, sophie ligt nog steeds om het aankleedkussen en is onderhand al zo'n 82 cm.

4. Cookie

Cookie Bekend lid

25 jun 2007
    705
    0
    0
    Arend is al 20 maanden oud en steekt een heel eind buiten het aankleedkussen uit. Daarom heb ik altijd een dubbelgevouwen flanellen luier half onder het kussen liggen, zo liggen de beentjes en voetjes toch nog op iets zachts i.p.v. de commode.

5. mickey80

mickey80 Actief lid

24 aug 2008
    359
    1
    18
    Ik heb een aankleedkussen van kidzimpuls xxl!
    Heerlijk groot. Ze vindt het erg lekker liggen! En ik vind het ook erg fijn met verschonen.

6. mayke1980

mayke1980 Fanatiek lid

15 apr 2007
    1.017
    0
    0
    Docent wiskunde vmbo
    Nijmegen
    Lynn verschoon ik ook nog altijd op het aankleedkussen ze is ondertussen 16 maanden. DAt gaat nog prima, ook gebruik ik het met aankleden en afdrogen op de badkamer. Erg handig hoor!

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ook Thirza past al bijna niet meer, (ook bijna 70 cm inmiddels- we hebben een grote meid :)).
    Heb nu nog wat spulletjes naast het aankleedkussen staan, zoals vit D, billendoekjes, bakje met kammetje/thermometer, bodylotion enzo. Maar zo'n groter aankleedkussen lijkt me dus wel wat en dan gaan we al die spulletjes maar eens in de vensterbank zetten ofzo...

8. ladyrabbit

ladyrabbit Bekend lid

13 apr 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Als ze zich uitstrekt dan past het niet meer echt, maar ze trekt toch altijd de beentjes omhoog om met haar voetjes te spelen. Voorlopig kunnen we nog wel even vooruit!

9. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Euh...nee niet echt meer passent nee... Al n tijdje niet meer. Maja, ze ligt nu idd zoals al gezegd met dr beentjes omhoog te gymnastieken als ze er ligt. Dus zon probleem is het (nog) niet. En tegen de tijd dat ze dr echt niet meer op past zal ze wel zover zijn dat ze iig voor het aankleden kan zitten. Dan is het alleen nog n beetje vogelen met verschonen.
    Heb het bij mn andere kinderen er ook mee gered....zal nog wel n keertje lukken (al kan ik me van te korte aankleed kussens eigenlijk niks herinneren en mn oudste is toch de grootste geweest van alle 3...)

10. sweetdushi

sweetdushi Bekend lid

24 jun 2007
    685
    0
    0
    Jayden past er nog steeds op.

11. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Wij hebben ook de xxl aankleedkussen ideaal!

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva past er ook niet helemaal meer op (ze is nu zo'n 77cm), maar het gaat toch alleen om haar hoofd t/m billen, het is niet erg als de rest van het lichaam er niet op past toch?

13. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Ons mannetje sloeg vaak keihard zijn voeten op de commode en dee hem dan ook pijn, maar wel nog doorgaan.
    Dus vandaar de xxl aangeschaft

14. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    Isabella is nu ongeveer 86 cm ( gok ik zo even) en die past er niet echt meer helemaal op. Maar ik gebruik het kussen nog altijd in de badkamer. Op de grond. Dan kan ze lekker liggend afgedroogd.

Maar volgens mij hebben we wel een groot kussen, :(

15. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva schopt ook vaak heel hard met haar voeten op de commode, maar het doet blijkbaar geen pijn ;).

16. Ramona82

Ramona82 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    hier heb ik het opgelost door 2 van deze (soort) kussens op de commode te leggen van 45cm per kussen....
    http://www.ikea.com/PIAimages/0090455_PE224393_S3.JPG

aankleedkussenhoes erover en klaar!
    je hele commode is dan bedekt door die 2 kussens hihih
    grtz Ramona

17. Xociquetzal

Xociquetzal Actief lid

15 jul 2007
    438
    0
    0
    Huisvrouw
    uithoorn
    hey Ramona, wat goed bedacht..denk dat ik daar ook eens na ga kijken....kai die past ook niet meer op het aankleedkussen en vind dat idee wel heel slim...

18. mamvansam

mamvansam Actief lid

20 mei 2008
    239
    0
    0
    Office Manager
    Midden Nederland
    Hier ook..... Perfect!

Deel Deze Pagina