dilemma duowagen

Discussion in 'De babyuitzet' started by Esje13, Mar 28, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

Mar 4, 2013
    1,574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zit met wat vragen rondom de aanschaf van een duowagen. Er zijn hier al enekel topics over, maar toch heb ik nog enkele vraagjes.

We willen graag een duowagen aanschaffen.
    Onze dochter zal 17 maanden zijn als nr 2 komt.

Ik zou het liefste een wagen hebben waarbij de kinderen nuet echt op elkaar zitten. Ook een babynestje zie ik niet zitten.

Ik zit een beetje te twijfelen of het verstandig is om een wagen aan te schaffen die we straks duo kunnen gebruiken en later mono. Maar is dit wel nodig. Onze dochter zal er de eerste tijd nog veel in zitten dus de eerste maanden is hij als duo nodig. Maar ik vraag me dus af of ik hem ooit weer als mono ga gebruiken. Dus dat ons eerste kindje niet meer in de wagen gaat en de 2e baby nog wel. Vanaf welke oeeftijd zal dit zijn?
    Het lijkt me namelijk niet fijn om nu een duowagen te kopen die alleen maar duo kan en dat we hem straks maar voor 1 kindje gebruiken.

Ik twijfel tussen een aantal merken.
    Bugaboo donkey, maar die is erg duur
    Abc zoom, maar kan die ook enkel?
    Phil en teds promenade

Wie kan mij hier iets meer iver vertellen? Wat zijn de voor en tegens van deze wagens en wat zijn de mogelijkheden?

Bedankt

2. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

Jun 1, 2011
    3,016
    2
    38
    De ABC zoom is echt een duo wagen en niet als enkel te gebruiken. De bugaboo is enkel te gebruiken, maar zelf geen ervaring mee. Heb zelf een icandy peach duo en vind hem heel fijn. Hier zat 20 maanden tussen nr. 1 en nr. 2. De oudste loopt wel zelfstandig stukken, dus hier in de buurt gebruik ik de wagen ook veel als enkele wagen. Ook wanneer we met zn allen boodschappen doen gaat de oudste vaak in te karretje en de jongste in de wagen (ben dan met manlief). Je kunt hierbij natuurlijk ook gebruik maken van een draagzak. Tot een jaar of 3 denk ik dat een kindje nog wel veel in een wagen zal zitten en dan met name langere afstanden, drukke winkelstraten, dagje dierentuin etc. Er zijn ook genoeg moeders die het zonder een duo wagen doen, is net wat je zelf wil, maar die keuze heb je al gemaakt.
    Gebruik de wagen ook vaak enkel nu in de periode van verlof en de oudste die wel naar een peutergroep gaat. Ook ga ik wel eens met 1 van de 2 kinderen op pad en de andere blijft dan bij manlief. Dat zijn de momenten dat ik de wagen enkel gebruik en over een jaar is mijn oudste 3 en jongste ruim 1 jaar, dus zal de wagen ook nog veel enkel gebruikt worden. Voor mij was een wagen die enkel gebruikt kon worden echt wel een groot pluspunt.

Kijk ook eens op MP, daar staan soms ook mooie duowagens op (scheelt in aanschaf). Naast de Phil en Teds, de bugaboo en de ABC zoom heb je nog veel meer merken. De icandy peach duo, de mima cobi duo, easywalker, joolz tegenwoordig ook en er zijn nog meer merken. Ga ook even in een babywinkel kijken en probeer een aantal uit. Inklappen, mogelijkheden, rijcomfort.
    Nu ik al veel op pad ben geweest en winkels etc ben ik zo blij met mijn smalle duowagen! Al zoveel momenten gehad dat ik ergens was en dat ik met een brede / lange wagen echt een probleem had gehad. Succes met het maken van een keuze!

3. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

Mar 4, 2013
    1,574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie.
    Als ik even van je verhaal uitga dan zit onze dochter vanaf de geboorte van nr 2 nog wel zeker een jaar in de wagen. ( ik begrijp dat ieder kind anders is dus dat dit kan verschillen)

De icandy is dus ook zowel mono als duo te gebruiken.

De nieuwe Joolz vind ik erg krap op elkaar. De jongste ligt dan evht onderin. Dat lijkt me niet fijn.
    Ik ben inderdaad al eens op mp rond aan het snuffelen. Ga zeker even kijken naar de genoemde merken.

4. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

Jun 1, 2011
    3,016
    2
    38
    De icandy is inderdaad zowel mono als duo te gebruiken. Officieel past de reiswieg alleen niet, maar in de praktijk met een beetje beleid wel. Met maxi cosi adapters kan je dan elke combinatie maken, enkel en duo, echt perfect. De icandy vind ik persoonlijk nog redelijk ruim, ruimer dan de mima cobi en de joolz.

Denk inderdaad dat je de wagen zeker een jaar echt duo zal gebruiken.

Van een aantal wagens staan op YouTube ook instuctiefimpjes, ook goed om even te bekijken.......

5. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

Mar 4, 2013
    1,574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb enkele filmpjes bekeken. Vind het toch een vreemd idee om straks de jongste zo onderin te zetten. Je moet dan volgens mij ook echt eerst de baby in de reiswieg leggen, dan de buggy erop voor de oudste. Kun je dan wel de jongste eruit haken zonder dat de buggy eraf moet?

6. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Je zou ook je baby kunnen dragen in een doek de eerste tijd? Kan je gewoon je huidige wagen gebruiken en tegen de tijd dat je niet meer zou willen dragen (op zich kan dat heel lang) kan je 2e in de wagen en je oudste lopen. Of bijvoorbeeld een buggy board.

Ik heb zelf wel een duo wagen, ik ben gastouder met meerder kindjes in de opvang. Heb hem op mp gekocht voor 45 euro, geen idee welk merk. En verder ook de enkele wagen gehouden voor als ik minder kindjes heb.

7. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

Dec 21, 2011
    17,861
    14
    38
    Allemaal niet enkel behalve de bugaboo donkey:(
    Ik wil ook graag de bugaboo omdat ik ook wel eens met 1 kind op pad ga.
    Hij is erg duur maar wel heel erg fijn lees ik van anderen.

8. Padme

Padme Lid

May 31, 2012
    51
    0
    0
    Hier de bugaboo! Ben er nu al blij mee! Wij hebben deze gekozen omdat er straks 16 mnd tussen zit, en het mij niet zo lekker lijkt om de baby in de zomer in een draagdoek tegen me aan te hebben. We wilden ze graag naast elkaar hebben omdat ik het andere niet mooi vind. En als onze kleine meid straks niet meer in de wagen wilt zitten tover ik hem weer om tot een enkele wagen met een super handig boodschappenmandje ernaast! :)
    Vind hem lekker rijden, klapt makkelijk in en hij past in onze kofferbak.

9. JD74

JD74 Bekend lid

Sep 17, 2013
    514
    0
    0
    Kindercoach De Vuurtoren Den Haag
    Aan de kust
    Alle Phil&Teds kunnen ook enkel en ze zijn net zo breed als 'gewone' wagens. Ideaal! Ik heb een Vibe via MP gekocht voor 300 euro.
    Succes met de keuze!

10. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

Mar 22, 2011
    2,264
    0
    0
    #10 Inge88, Apr 2, 2014
    Last edited: Apr 2, 2014
    Sluit ik me volledig bij aan!

Ik heb vorig jaar al (rond maart ofzo) mijn Bugaboo cameleon verkocht en een Donkey gekocht. Ik gebruikte hem dus van ongeveer maart als mono. Echt super ideaal, dat mandje naast het zitje. Kreeg er zelfs super veel opmerkingen en complimentjes over! Toen mijn dochter werd geboren in november ben ik hem als duo gaan gebruiken. Wat een ideaal ding, loopt héérlijk (zelfs fijner als de cameleon vind ik!), klapt makkelijk in en ook klein. Vind het ook handig dat ik hem ook als duo in kan klappen (past in mijn auto). Daarnaast kan ik hem dus als ik bijvoorbeeld alleen met de oudste of de jongste op pad gaan als mono gebruiken! En als de oudste straks echt niet meer in de wagen hoeft dan ga ik hem zeker nog als mono gebruiken. Vind dat mandje er naast echt ideaal!

Ik zeg doen, hij is de investering écht waard! Bovendien kun je hem ook weer goed doorverkopen als je hem niet meer nodig hebt. Ze zijn érg gewild op marktplaats.

Argumenten voor:
    - Zitje/wieg náást elkaar (Sorry ik vind boven/onder en achter elkaar echt niet mooi/leuk)
    - Als mono en als duo te gebruiken
    - Makkelijk en klein in te klappen (je kunt hem zelfs inklappen met de zitjes er op)
    - Handig mandje naast het zitje/wieg wanneer je hem als mono hebt
    - Grote mand onder de wagen
    - Mooi design (vind dit echt de mooiste duo wagen die er is)
    - Zitjes kunnen naar je toe en van je af en ze kunnen allebei dus anders staan

Tegen:
    - De prijs. Hij is gewoon duur dat is een feit.

Overigens hoor ik vaak tegen argumenten over een 'naast elkaar' duo wagen, dat ze in winkels niet makkelijk zijn. Ik heb daar werkelijk nog nooit problemen mee gehad. Ik kan zelfs de kruidvat in (al is dat niet érg handig maar dat is de kruidvat sowieso niet). Kan ook gewoon door elke deur etc. Heb nog nooit gehad dat ik ergens niet doorheen kon.

11. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

Sep 25, 2008
    3,327
    298
    83
    Hier een Phil en Teds Navigator v2 gekocht bij Babydump.. Mijn zoontje is wel een stuk ouder maar heeft de kinderwagen nog wel nodig..
    Ik ben er erg blij mee! Het duozitje word in week 17 bij de winkel geleverd :)

12. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

May 23, 2011
    3,328
    681
    113
    Utrecht
    Wij hadden ook een Phil & Teds (Vibe) voor 2 kindjes. Ideaal!! De wagen is makkelijk om te bouwen van enkel naar dubbel. De kinderen zaten er erg graag in. Ik vond het echt een super wagen. Hij is smal en kan dus ook voor alleen één kind gebruikt worden.

13. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

Feb 21, 2012
    2,830
    477
    83
    Female
    Ik zie dat je "pas" 11 weken zwanger bent en dus nog eventjes moet gaan, je eerste gaat over 7 maanden een heel anders kindje zijn dan vandaag.

Ik zou dus kijken of je zo laat mogelijk zn nog een duo-wagen wilt aanschaffen.

Ik heb hetzelfde leeftijdsverschil als jij (mijn dochter is straks 17 maand als de kleine er is). Ze loopt beste afstandjes al helemaal zelf, langzaam dat wel.

Ik denk dat ik het als volgt ga doen.

Verre afstanden: baby in doek, Emma in de wandelwagen.
    Korte stukjes: baby in de wandelwagen Emma zelf lopen (naar speeltuin ed) Kan baby ook lekker liggen in de wagen en Emma lekker spelen
    Dagjes uit: Baby in de wandelwagen, Emma in de buggy (wrs met dagjes uit toch wel tweede ouder of tweede volwassene mee om te duwen)

Ik zie op dit moment de noodzaak van een duo wagen nog niet in. Dus wil de investering niet aangaan. Maar misschien kom ik er na een aantal weken heel hard op terug, wie weet!

14. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

Mar 4, 2013
    1,574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt coor jullie reacties.

Ik heb een draagdoek en een beco butterfly draagzak. Alleen vind ik het zelf niet zo fijn om straks veel te gebruiken. Een kinderwagen vind ik persoonlijk fijner.

Ik heb mijn andere kinderwagen verkocht, wilde hem kwijt en was hem okk meteen kwijt voor een fijn bedrag. Ik heb nu zolang de wagen van mijn ouders in gebruik.
    Op zich kan ik nog best even wachten met de aanschaf, alleen ben wel iemand die niet tot het laatst wacht met dingen regelen. Mijn dochter staat nu al een maandje zelf en zet stapjes opzij tegn de tafel en box. Maar het kN natuurlijk wel lang duren voordat ze echt goed gaat lopen.

Ik denk dat ik sowieso een wagen wil kopen. Nu alleen nog kijken welke.
    De bugaboo lijkt me ideaal.
    Mensen met een phil en teds, ligt de jongste dan niet haast op de grond? Is dat evht een wieg of een babynesttje?

15. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

May 23, 2011
    3,328
    681
    113
    Utrecht
    Bij de Phil & Teds Vibe ligt de jongste niet helemaal onderop. De oudste zit met de duozit erboven. Het is moeilijk uit te leggen. Je kan het opzoeken op google of you tube filmpjes. Wanneer je de kinderwagen hebt staan voor één kind, dan kan je de rugleuning helemaal platleggen. Hierin kan de baby. Dan helemaal bovenop click je de duozit waarop de oudste kan zitten.
    Ik vond het echt ideaal, omdat inderdaad de baby niet helemaal onderop ligt, maar zeg maar halverwege.

16. Jeszss

Jeszss Fanatiek lid

Jan 16, 2013
    1,752
    0
    36
    Gelderland
    Wij hebben de Oyster Max aangeschaft Deze kun je (door aanschaf van een adapter) als duo wagen gebruiken mocht het nodig zijn. Vind het zelf een erg mooie wagen en fijn in gebruik. Heel simpel in het in en uitklappen

17. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

Mar 22, 2011
    2,264
    0
    0
    Esje: Je kunt ook (indien je de bugaboo wilt) nu de mono versie kopen en pas straks uitbreiden met een extra zitje. Zo verspreid je de kosten een beetje. Bovendien maak je dan vanaf nu al optimaal gebruik van je kinderwagen.

18. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

Mar 4, 2013
    1,574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat kan natuurlijk ook. Maar is het niet zo dat als je hem helemaal compleet koopt je er korting ofzo op krijgt. Of extra accessoires?

19. wondertje1985

wondertje1985 Fanatiek lid

Jan 28, 2011
    1,123
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hier de phil en Teds promenade ik vind het echt een super fijne wagen. Je hebt gewoon 2 dezelfde zitjes/wieg dus geen nestje en hij kan idd als enkele wagen gebruikt worden. Je kan het bovenste zitje er gewoon oplaten als je je kindje in het onderste zitten wil zetten/leggen

20. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

Mar 22, 2011
    2,264
    0
    0
    Geen idee.. Ik heb hem wel compleet gekocht en daar heb ik zelf de maxicosi adapter bij gevraagd.

Share This Page