Fruithapje?

Discussie in 'Voeding' gestart door ssgerundt, 18 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ssgerundt

ssgerundt Bekend lid

10 jul 2006
    970
    0
    0
    Verplegster
    Wanneer gingen jullie beginnen met fruithapje?
    De ene zegt met 3 maanden een andere weer 3-4 maanden, ik weet het niet meer.

2. Bella

Bella Actief lid

31 jan 2006
    367
    0
    0
    Ik denk dat ik er met Lucas bij 5 maanden aan begin (volgende maand). Lucas drinkt nu nog 5 flesjes van 180/6, ik probeer volgende maand het flesje van 22.30 te laten vervallen en dan begin ik met het fruithapje in de ochtend, volgens het CB is het alleen om te leren van een lepeltje te eten en is het nog niet echt een bijvoeding.

Ik moet straks dan wel weer gaan kijken wat zijn nieuwe voedingschema is. Dat vind ik altijd wel lastig.

Grt Bella

3. stitch

stitch Fanatiek lid

24 sep 2006
    1.561
    0
    0
    het cb vertelde mij dat als je borstvoeding gegeven hebt/geeft het beter is om met 6 maanden pas je eerste fruit hapje te geven.
    wat de reden er precies van is weet ik niet meer :oops:
    denk dat ik daarom ook met ongeveer 5 maanden begin. want met 7 maanden mogen ze alweer een brood korstje en anders krijgt hij zo snel allemaal nieuwe dingen.

groetjes susanne

4. christina

christina Niet meer actief

Met bijna 4 maanden. En ze vind het heerlijk. We hebben 4 dagen achtereen dezelfde smaak geprobeerd, om te kijken of ze geen allergie ervan heeft. Ze krijgt eerst om 11 u de fles, drinkt dan 100-170 cc, net hoeveel zin ze heeft en vervolgens gelijk een half potje fruit. Banaan en peer zijn toch wel de favouriet. Lenthe is nu 4,5 maand.

5. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Hier vanaf 6 maand...

6. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hier ook pas vanaf 6 maanden ivm allergieën in de familie.

7. Setteke

Setteke Niet meer actief

Hier vanaf 4,5 maand.

8. Agapi

Agapi Bekend lid

31 mei 2006
    688
    0
    16
    Cyprus
    Met zes maanden.

9. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Hier ook vanaf zes maanden pas, dit om de kans op allergieen zo klein mogelijk te houden, aangezien er nogal wat voorkomen in mijn man zijn familie.

10. stitch

stitch Fanatiek lid

24 sep 2006
    1.561
    0
    0
    dat heb ik nog nooit gehoord,
    maar hier heeft manlief ook eczeem gehad dus dan ga ik ook pas met 6 maanden beginnen.
    wil de kans zo klein mogelijk maken.

bedankt!
    groetjes susanne

11. Niet meer actief

hier vanaf zes maanden ivm eczeem, maar op het consultatieburo zeiden ze dat we al met 3.5 maanden MOESTEN beginnen, want dan leren ze sneller van een lepeltje eten.
    Ja dag ik doe toch wat mij het beste lijkt, vind 3.5 maanden wel erg vroeg .
    tot 6 maanden hebben baby's trouwens nog geen bijvoeding nodig.

12. jolanda1976

jolanda1976 Bekend lid

29 dec 2006
    919
    0
    16
    Telemarketing
    Arnhem
    Ik heb toevallig net de kleine paar hapjes gegeven en ze vond het heeeerlijk :)

13. jessicad

jessicad Actief lid

2 nov 2006
    344
    0
    0
    Volgens mij raadt de WHO 6 maanden aan.
    Ik ben met 6 maanden en een paar dagen begonnen met wat groenten bij Inge, maar daar raakte ze van verstopt, dus ben ik toen weer even gestopt. Nu krijgt ze sinds afgelopen weekend weer groenten.
    Fruit heeft ze nog helemaal niet gehad.
    Maar dat hebben ze het eerste jaar volgens mij (als je borstvoeding geeft weet ik het zeker) ook nog niet nodig en is het echt BIJvoeding. Ik bouw het gewoon rustig op. Ook hier zitten allergieen en eczeem in de familie dus ik doe liever rustig aan.

En het cb waarvan het met 3,5 maand al moest moet maar eens beter luisteren naar de adviezen van de WHO en zich beter laten informeren. Volgens mij is die 4 maanden meer voor de fabrikanten dan dat het nodig is. Ja er zijn altijd uitzonderingen, maar over het algemeen is het met 4 maanden echt nog niet nodig. En van een lepeltje eten kunnen ze ook best later leren.
    Ik geef borstvoeding en ben gewoon begonnen met de vitamine d van het lepeltje te laten eten. En nu dus de groenten (wat hier ook wordt aangeraden, bijvoeden vanaf 6 maanden).

14. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Wij beginnen over een paar weekjes. Ze vinden het al heel interessant als wij eten.

Het lepeltje zijn ze al aan gewend want ik geef al 2 maanden Cinababy met een lepeltje.

15. Six

Six Actief lid

22 mei 2006
    449
    1
    0
    Gelderland
    Hier nog steeds niet! Wil echt wachten tot zo'n 6 maanden, dit i.v.m. eventuele allergieën. We mochten al wel wat dingen gaan het proberen van het CB. Maar behalve rijstebloem dus nog niks anders dan MELK hiero...

16. Bumbaloe

Bumbaloe Actief lid

1 jun 2007
    372
    0
    0
    Wat erg toch dat er nog cb's zijn die zeggen dat je al met 3 maanden mag gana bijvoeden. Want sinds 1998 hebben ze de richtlijnen gekregen dat bijvoeding pas geadviseerd mag worden vanaf 6 maanden.
    En die richtlijnen worden bepaald door de gezondheidsraad.
    En dat geldt voor zowel fles als borstgevoedde kinderen. En het maakt ook niet uit of een kind geen verhoogde kans op allergie zou hebben, 6 maanden geldt voor elk kindje.
    Vraag me wel eens af waarom we met z'n allen nog zo'n vertrouwen hebben of waarde hechten aan het cb. want de adviezen die op veel cb's gegeven worden stammen van 30 jaar geleden en zijn achterhaald. Raar toch eigenlijk.

17. Niki

Niki Fanatiek lid

13 dec 2005
    1.663
    1
    0
    Venlo
    Ik ben begonnen met 3,5 maand op de eerste potjes staat ook vanaf 4 maanden , ik heb altijd gehoord vanaf 4 maanden, maar we zijn met alles ietsje eerder begonnen bij Hugo, ook een beetje omdat hij 2 weken later is geboren en heel vlot is met alles...

Het is wel erg leuk die eerste paar hapjes...!

Veel plezier,

Gr. Niki

Deel Deze Pagina