En ik wil zo graag een "vrolijk" meisje in bed leggen... M.aaike heeft wel vaker fases gehad dat het slapen moeilijk ging. Vaak was het iets van verlatingsangst en ik heb hier eigenlijk altijd aan toegegeven. Even bij haar zitten of even op de trap zitten. Dit duurde dan vaak een week of 2 en toen ging ze weer goed zelf slapen. Nu sinds een maand of 3 huilt ze iedere keer zodra ik (of papa) de kamer maar uit loop. In dit huiltje hoor ik dat ze boos is met soms iets verdriet. In het begin ook eerst weer aan toegegeven, dus weer op de trap gaan zitten. Maar het ging maar niet beter. Ze ging hierdoor juist meer aandacht vragen (mama wc, mama drinken, liedjes zingen). Eigenlijk vrij snel besloten om nu maar gewoon weg te gaan en kijken wat ze doet. Het huilen duurt nooit langer als een paar minuutjes. Maar ik vind het nog steeds zelf zo moeilijk. Ik zou zo graag een vrolijk, moe meisje naar bed willen brengen. Ze slaapt 's middags nog ongeveer 1,5uur en hierbij gaat het net zo. Zodra ze wakker word, gaat ze spelen met haar knuffels en roept ze niet gelijk. Dan lijkt ze mij ook niet bang te zijn? Ervaringen? Het voelt zo dubbel voor mij. Bedtijd is bedtijd voor mij en ze is ook altijd moe als ze naar bed gaat. Ben ook bang dat als ik toegeef, dat ze met smoesjes gaat komen (tja peuters). Bij de gastouder en/of opa/oma huilt ze ook altijd even, maar dan iets minder "heftig" als thuis. M.aaike is trouwens een meisje dat hoogsensitief is. Maar dat heeft hier weinig aan toe te voegen denk ik.
Ik herken het.. mijn dochter heeft dit ook gehad en soms nog. We hebben toen het middagslaapje weg gelaten, en was daarom moeier in de avond. Maar niet alleen daarom hoor, kreeg hasr anders nirt voor 20.30uur in bed. Middsg slaapje heeft van net een paar dsgen voor ze 2 jaar werd niet meer gedaan. En het gaat goed. Nu sinds een paar dagen toevallig weer tijd trekken en huilen dst ze niet wilt slapen. Hoe moeilijk het ook is, geef er niet aan toe. Ze hebben de leeftijd dat ze je kunnen inpalmen, en weten heel goed tot hoe ver ze kunnen gaan. Je hebt je zwakke kant laten zien, en daar spelen ze op in. Hier is het tanden poetsen, pyjama aan en nog een verhaaltje en dan ga je slapen. Vanavond was ze aan jammeren dat ze niet moe was en naar beneden wilde, ik consequent gezegd nee sjat je gaatnu lekker slapen, morgenvroeg komt mama je weer uit bed halen. Heb haar een kus gegevrn en ben weg gelopen. Tot morgen welterusten zei ik nog. Toen huilde ze 10minuten, erna sliep ze. Het is heel rot ik weet het, maar hierdoor leren ze het wel. Als je steeds toe geeft en terug gaat, zal dit alleen maar vaker gaan gebeuren S6, en ik weet dat het lastig is
Het was hier echt een macht spelletje en ik ben heel zwak wat dat betreft. Ook steeds mama zingen, nog een boekje, ik heb pijn (heel slim haha), etc. Ben ermee gestopt en aan papa overgedragen, 4 avonden heeft het geduurd met steeds een kortere tijd tussen huilen en slapen. Nu probeert ze het nog wel maar dan is het even huilerig papa en mama roepen en dan is het stil. Duurt alles bij elkaar nog geen 5 minuten. Nu is het hier om half 8 stil en heb ik ook weer wat van mijn avond. Ipv om 7 uur naar boven en om half 10 nog aan het bed zitten.