Hallo, wij verwachten half april ons 2de kindje, dit keer zal het een meisje zijn. we hebben al een zoontje van 2, Rune... We hadden de naam Lore in gedachten, dit is een korte krachtige naam, net zoals Rune... Vinden jullie dat de naam Lore past bij de naam Rune?? Benieuwd voor jullie reacties? groetjes
Ik denk dat je er regelmatig grapjes over zult krijgen betreft de naam. Klinkt toch als wat een papegaai altijd zegt maar het past wel bij Rune. Allebei namen waar ik nog nooit van heb gehoord. Lijkt Scandinavisch?
Rune is idd scandinavisch ( noorse raam ) Lore is een Duitse naam... alleen begrijp ik niet goed dat deze naam je doet denken aan wat een papegaai zegt...
Het past zeker bij elkaar. Maar snap je dat echt niet? Lore is namelijk letterlijk wat een papagaai zegt!
Ik woon in Belgie en hier is de naam erg bekend en geliefd. Ik vind het nu ook een mooie naam, ook bij Rune. Ik denk dat je in Nederland veel gemengde reacties gaat krijgen..
@marbo: ik woon ook in Belgiƫ, en Lore is hier inderdaad een gekende naam... Ik verwacht me wel aan gemengde reacties, maar sta hiervoor open..smaken verschillen.. wil gewoon eens polsen of deze namen samen passen... Blij om te horen dat sommige mensen dit een mooie naam vinden en ook vinden dat het bij Rune past. groetjes
Ik vind Lore een prachtige naam. Het past ontzettend goed samen met Rune wat ik tevens ook een mooie naam vind! Goede keus!
Vind Lore goed passen bij Rune, vind het alleen zelf niet zo'n mooie naam. Vind Lorelai wel weer mooi
Ik vind het goed passen bij Rune. En ongevraagd mijn mening over de naam: ik vind het op zich een mooie naam met een mooie klank maar ook ik heb de Lorre-associatie. Klik hier. (ik woon in Nederland)
Ik vind het een heel mooie naam. Mijn dochter heet namelijk zo . En als we een zoontje zouden gekregen hebben, zou hij misschienn wel eens Rhune kunnen geheten hebben denk ik . Dus ik zeg: doen! Past heel mooi samen! En mijn zus woont in NL en haar papegaai heet Lori. En blijkbaar heeft iemand van haar schoonfamilie of kennissen ook die associatie onmiddellijk gelegd. Maar stoort me niet! Smaken verschillen... .