of wat vind je van Kore? ken een meisje dat zo heet, moest er even aan wennen, maar vind het nu eigenlijk heel erg mooi
Hele mooie combi en beide supernamen! De papegaaien die ik ken zeggen overigens lorre en geen lore. Dat is een heel andere klank.
@bereke : de uitspraak van lorre en lore is inderdaad helemaal niet hetzelfde.. Lore spreek je uit als : "LOOre" ( dus met een lange O ), terwijl LoRRe uitgesproken wordt met dubbele R... Het maakt me niet uit dat sommigen dit associeren met een papegaai... de vraag was of het past bij Rune en daar zijn de meeste van jullie het toch over eens...en dat is het belangrijkste.. smaken verschillen nu eenmaal, gelukkig want anders zouden er veel kindjes zijn met dezelfde naam In België maakt er, bij mijn weten, niemand de associatie met een papegaai.... wel grappig dat ze dat in Nederland wel doen... Bedankt voor jullie reacties!
Blue ice, ja ik snap ook niet waarom die Loooooore ineens "verward" wordt met Lorrrrrrrrrrre . Maar goed, maakt verder niet uit want het is en blijft een prachtige naam . En in België is die associatie er inderdaad totaal niet!
Heel mooi! Rune spreek je uit als Ruuune?? Naam van mijn dochter komt ook vaker voor in Belgie dan in NL... Krijgen vaak de vraag of O-na, Oo-na of U-na de uitspraak is (Oo-na dus)
maar dankzij dit topic heb ik Rune mooi op mijn lijstje gezet is Rune echt een jongensnaam? ik vind 'm namelijk wel mooi voor een meid
@Chivay : wij spreken Rune uit als : Runne...( nadruk op de n ) maar er zijn ook mensen die Ruuune zeggen... ( nadruk op u )... @M80 : Rune wordt zowel voor jongens als voor meisjes gebruikt. meestal als het voor een meisje gebruikt wordt, schrijf je het wel anders nl. Rhune. Leuk om te horen dat je Rune op je lijstje hebt gezet.... Weet je het geslacht al?
@m80 : oeps ik zie net dat je nog maar 5 weekjes zwanger bent, dan kan je natuurlijk het geslacht nog niet weten hé... In ieder geval ben benieuwd, als het een jongen wordt, of hij Rune zal heten... groetjes
Hier ook het eerste waar ik aan dacht... de papegaai van mijn ouders. Hij heet Lorre. Het past goed bij Rune, maar hmmmm..ik zie hier duidelijk een "pestpuntje"
@ brigges, ik zie dat dus echt niet, je spreekt het compleet anders uit! "Lou" wordt toch ook niet gepest omdat het lijkt op 'Boe' van de koe?!
Ik vind Lore goed passen bij Rune en een leuke naam. Wij hebben hier een Flore, misschien ook leuk voor jullie?