Hallo, Mijn vraag begint nu toch wel heel belangrijk te worden. Al sinds de derde week van mijn zwangerschap (nu 22,5 weken) voel ik mij niet goed. Brandend maagzuur, moe, slap... Nu is daar de laatste tijd nog het één en ander bijgekomen. Ik heb antistoffen in mijn bloed (anti-D), mijn voeten zijn al zo gezwollen dat er een zenuw in mijn ene voet klem zit, waardoor ik continue pijn heb met lopen. Ook heb ik bekkeninstabiliteti, wat zowel een ischias-achtige pijn veroorzaakt als 'gewone' pijn in mijn bekken. Ik heb vaak en veel pijn in mijn bovenbuik, zo aan de onderkant van mijn ribbenkast. Deze pijn houdt soms wel 12 uur aan, en is zo heftig dat ik er niet van kan slapen. Elke inademing doet zeer. Ook heb ik vaak pijn in het midden van mijn rug, waardoor ik niet kan liggen, wat zowiezo al niet prettig is, vanwege het brandende maagzuur. Vaak slaap ik maar een uurtje of 3 a 4 per nacht. Mijn bloeddruk is prima, ik probeer meer te ontspannen door yoga, ik eet geen producten die voor gasvorming in maag of darmen kunnen zorgen en ik probeer te bewegen zoveel als het nog lukt. Ik ben bekend met zwangerschapsvergiftiging (eerste kind), hoewel dat toen pas na 4 maanden klachten is ontdekt. Mijn vraag is: wat is er aan de hand? Mijn gyneacoloog komt niet verder dan dat sommige vrouwen nu eenmaal veel klachten hebben... En vooral: wat kan ik doen om weer te kunnen slapen? Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. P.S. De baby groeit goed en is aardig beweeglijk. Bedankt! Keira
Hallo, Wat vervelend al die klachten. De pijn in je bovenbuik word denk ik veroorzaakt door o.a het maagzuur maar ook door de aanhechtingsspieren aan de ribben, je ribbenkast komt iets naar voren en omhoog waardoor dit pijn kan veroorzaken. Ga langs de huisarts om het slapen te bespreken misschien kan hij/zij je iets geven. Je kan ook wat homeopatisch nemen. Succes. Groetjes Ineke
Update! Inmiddels ben ik een aantal keren in het ziekenhuis geweest en hebben ze alles onderzocht voor wat betreft mijn buikpijn. Er zat eiwit in mijn urine, en de leverwaarden in mijn bloed waren ook niet goed. Op dit moment denken ze aan galstenen en misschien daarbij een beginnende zwangerschapsvergiftiging. Kunnen die galstenen invloed hebben op de baby? Groet, Keira