Onder de douche

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door megamuts, 24 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. megamuts

megamuts Actief lid

24 mrt 2007
    255
    0
    0
    Onze manneke hebben we alleen nog maar in badje gehad. Wil met hem onder de douche gaan, maar durf het nog niet zo goed, bang dat hij uit m´n handen glijd. Iemand tips hoe je het beste met je kleine onder de douche kunt gaan?

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.282
    36.147
    113
    @megamuts: wij gaan altijd zitten in de douche. Jesper kan nogal spartelen, dus vond ik geen prettig idee. Vlak na de bevalling hadden we nog een krukje in de douche staan, maar nu ga ik gewoon op de grond zitten, gaat prima!

3. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Wij zorgen altijd dat eentje onder de douche vast gaat en de ander haar uitkleed en dan aan degene onder de douche geeft. Daarna pakt de ander haar weer aan en droogt haar af en kleedt haar aan.
    Ik vond het eerst ook wat eng, bang om uit te glijden ofzo, maar het gaat allemaal wel goed.

4. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Ik zet haar tegenwoordig in haar badje bij me.
    Ik lekker onder de douche en zij heerlijk in haar schuimbad.
    Vond het toch te gevaarlijk worden als ik haar onder de douche moest vasthouden,het is nogal een draaikont :D
    Als ze in haar badje zit kan ik haar ook goed in de gaten houden,we hebben veel plezier onder de douche!

5. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Sorry,ik zie nu pas de leeftijd van je spruit... :oops:
    Dan gaat mijn verhaaltje niet op hè!

6. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Las ergens de tip om je kindje in een hydrofiele luier te wikkelen en dan onder de douche te gaan ... minder glibberig!

7. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Zo doen wij t meestal ook, met dat verschil dat degene die met haar in de douche staat ze op de commode legt (hebben we ook op de badkamer staan) want dat overpakken vinden wij niet handig met een natte baby.
    Als ik alleen thuis ben kan ik t ook alleen, leg haar na t douchen op de commode en doe zelf een badjas aan, terwijl ik nog nat ben.
    Dan droog ik ons meisje en kleed haar aan. Tegen de tijd dat ik daar mee klaar ben ben ikzelf al opgedroogd :D

In t begin altijd, en nu af en toe, gebruikten wij ook een stoeltje. Voor een paar euro hebben ze die bij Ikea, van plastic.

8. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Wij deden daan onder de dohe als we met zijn 2e waren nu zet ik Daan gewoon op de grond dochekop laag en meneer vind het geweldig en prodesteerd steeds meer voor zijn badje

9. Oek oek

Oek oek Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.461
    0
    0
    Groningen
    wij legden altijd een hydrofiel luier in onze armen, en Lars daarop. Dan is ie niet zo glad!

10. Deb26

Deb26 Bekend lid

3 okt 2006
    626
    0
    16
    Jill vind het veel lekkerder om onder de douche te gaan dan in bad.
    Als we met zijn 2en zijn, geeft 1 van ons haar aan. Onder de douche houden we haar onder dr billen vast en steunen dr nekje.
    Als ik alleen met haar ben leg ik haar eerst op de commode ( staat in de badkamer ) of in de wipstoel. Uitgekleed tot de luier in een badhandoek. Dan was ik eerst mezelf en pak haar daarna. Als we klaar zijn leg ik haar weer op de commode en doe bij mezelf handoeken om, droog haar dan eerst af en daarna mezelf. Wel een beetje een gedoe, maar het gaat steeds sneller.
    Die tip van de hydrofiele luier is wel erg handig, die gaan we zeker gebruiken.

Debby

11. Female

Female Niet meer actief

Tja... gewoon goed vasthouden... Ik heb het al zo vaak gedaan, al vanaf 1 week oud. Gaat altijd goed hoor.

12. eko

eko Actief lid

22 jul 2007
    244
    1
    0
    Gelderland
    wij doen het alleen maar als papa er ook bij is. Anders is het zo onhandig met uitkleden en aankleden.
    ik ga eerst onder de douche en als ik zelf klaar ben komt de kleine bij mij en als hij ook klaar is geef ik hem aan papa, ik doe zelf mijn badjas aan en ga de kleine aankleden terwijl papa aan het douchen is met de oudste :)

13. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    ik gebruik het badzitje. als we klaar zijn wikkel ik lars in een doek, droog me half af en trek mijn badjas aan, dan droog ik lars af en kleed hem aan. sinds we een traphekje hebben lat ik hem rondkruipen tot ik zelf klaar ben.

14. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hmmm ik vond het ook eng
    maar uit noodzaak het wel een keer gedaan
    en eigenlijk valt het wel mee (ook dat glibberige zegmaar)

als ik in mn eentje ben zorg ik dat ik zelf enkel nog een badjas aan heb..
    maak op de wasmachien een soort makeshift waskussen van een dikke badhanddoek
    daarop dus dr badcape zodat ik dr zo in 1x van onder de douche in de warme cape kan rollen.
    alles in de slaapkamer startklaar om dr af te drogen en aan te kleden.
    douche vast aanzetten.

dan badjas uit, anne dr luier uit en hops onder de inmiddels warme douche.

bij het uitstappen dus anne meteen van de douche in de badcape.
    snel badjas weer aan
    en dan d us eerst anne afdrogen
    en afhankelijk van hoe koud ik het heb leg ik dr even in dr romper in bed of kleed ik dr meteen helemaal aan.
    vaak gaat ze dan lekker om zich heen liggen kijken.. dus kan ik op mn gemak nog even afspoelen en/of afdrogen.

om dr vast te houden zet ik dr meestal geowon met dr billen op mn arm
    dan hangt ze lekker rustig tegen mij aan.. en komt dr gezichtje niet vol met spetters.. wnat dat vind ze maar niks :)
    en dan af en toe even op dr rug in het kommetje van mn arm om dr buikje en dergelijke te kunnen wassen.

en als je het eng vind.. (logisch d eerste keer) gewoonlekker met zn 2tjes doen
    als het goed gaat.. kan de 2e persoon mooi meteen wat fotootjes of een filmpje maken :)

15. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    In het begin deden wij niet anders dan douchen met Emma. Badje vond ze niets. Wij deden het wel altijd samen. Als ze niet ingezeept zijn is het niet glad. Ingezeept wel, daar moet je gewoon even kijken wat je fijnst vind. Bij ons paste ze op gestrekte onderarmenen zeepte de ander in. doordat de rug niet gedaan werd was het niet gald. Dan afspeolen en dan weer etgen je borst aanhouden en dan het ruggetje nog even.

16. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Gewoon....goed vasthouden! Hij glibbert echt niet zomaar uit je handen hoor.
    Ik ging ook met Yara douchen als ik alleen was. Dat deed ik als volgt (ik douche nu niet meer met haar omdat ze zo'n eczeem heeft :( ) :
    Kleertjes uittrekken en haar in een badcape wikkelen. Daarna legde ik haar op het aankleedkussen in de badkamer. Dat vond ze prima, kon ze lekker om zich heen kijken. Ondertussen ging ik mezelf douchen en als ik klaar was pakte ik Yara van het aankleedkussen af. Dus even samen douchen, daarna haar weer lekker inwikkelen en dan kon ik mezelf afdrogen en aankleden. Daarna was Yara aan de beurt!
    Ging prima :D
    En ik vond het ook erg leuk om te doen.

Deel Deze Pagina