Past niet meer in Groep 1 autostoel! HELP

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by izzaiqbal, Dec 1, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Dit inderdaad. Ts geeft aan 'gewoon breed' maar het is veel overgewicht. Wat de oorzaak daarvan is weet ik natuurlijk niet, maar als het geen medische oorzaak is dan is het verstandig er iets aan te doen. Niet alleen ivm de autostoel ;).Bedoel ik niet belerend trouwens maar gewoon als tip.

2. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Het klinkt ontzettend belerend.;)

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Ja dat snap ik ook wel. Maar ik zie ook vaak genoeg dat het wel degelijk door voeding komt en de ouders niet zien dat hun kind echt te dik is.
    Andersom is het ook niet leuk, als mensen vragen of ik haar wel te eten geef... en dat mensen dan vooral niet beseffen dat ze zelf ook oren heeft en die opmerkingen hoort.

4. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,136
    8,869
    113
    https://www.kindveiligvooruit.nl/

Daar zit wel wat geschikts tussen (want geschikt tot in de 20 kg achteruit vervoeren), maar er hangt ook een prijskaartje aan...

5. Niekepiek

Ja daarom zou ik dat ook niet zomaar in een topic als deze aangeven.
    Als jij het om zou draaien: mijn dochter past niet in haar auto stoel. Ze is fijn gebouwd en weegt blablabla.
    Mijn reactie: fijn gebouwd? Mijn dochter is 3 jaar ouder en weegt blabla.
    Met andere woorden, zou je daar niet iets aan doen!
    Is dat leuk om te horen zo via een computerscherm zonder dat iemand jou of jouw dochter kent?

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Dat zal dan wel komen doordat je het je persoonlijk aantrekt? Meerdere mensen hebben het genoemd en jij bent de enige die erover valt. Ik geef ook duidelijk aan dat het misschien een andere oorzaak heeft maar zo niet dat het iets is waar ze misschien iets mee moet doen. Als niemand het zegt en het kindje is wel te dik door voeding dan gebeurt er sowieso niets.

7. tuc

tuc Niet meer actief

tja ik denk maar dat mensen het goed bedoelen...ik vind de verhouding niet normaal....en nee dat is vaak niet alleen maar bouw. Bouw zegt iets over hoe je eruit ziet en niet over wat je weegt.

Maar goed ik snap gewoon niet dat men zo snel op de teentjes getrapt is. Ik denk niet dat we beter af zijn als iedereen maar zwijgt maar goed...

8. tuc

tuc Niet meer actief

Nou ik heb dus zo'n mini....7 jaar en 1.12 en 17 kilo....interesseert mij niks wat iemand daarvan vindt. Woog zelf 45 kilo voor ik zwanger werd...

9. Niekepiek

Ik wil je best een foto sturen van mijn meiden. Dan kun je zien dat het wel degelijk aan bouw kan liggen.

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Ik geef toch ook aan dat als er medisch niets is ze misschien moet kijken wat de oorzaak van het overgewicht is? Vooral omdat ze het erover heeft dat hij gewoon breed is terwijl het niet als gewoon breed klinkt.

Ik weet dat ik bij onze dochter niets kon veranderen aan haar fijne bouw. Misschien kan ts dat wel niet bij het gewicht van haar zoontje, dan kan ze dat gewoon zeggen. Maar ik zou dan mijn topic openen met: ik weet dat hij eigenlijk te zwaar is en niet met 'hij is gewoon breed'.

11. tuc

tuc Niet meer actief

Ik heb het niet specifiek over jouw kinderen...breed zijn als in schouders en benen waardoor een stoel dus minder makkelijk zit dat snap ik. Maar hoe je het went of keert...18;kilo op die leeftijd (van ts zoontje dus) is gewoon erg veel, zeker in combi met de lengte. Ik ken wel meer flink gebouwde kindjes...maar die zijn echt lang en breed. Die verhoudingen kloppen meer.

12. Niekepiek

Het verschil zit hem erin dat ik bij jullie niet denk: goh daar valt iets aan te doen, geef d'r maar wat meer boter etc. Maar dat er hier wel wordt gereageerd dat het niet aan bouw kan liggen maar vaak toch met voeding of beweging te maken heeft. Dat zou dan andersom toch ook zo moeten zijn met lichtgewichten?

13. tuc

tuc Niet meer actief

Nou dat mag je best vinden hoor...toevallig eet de mijne als een dijkwerker. En het verschil zit hem er ook in dat overgewicht gewoon slecht voor je gezondheid is...daar willen mensen voor waarschuwen. Ondergewicht kan dat ook zijn maar veel minder risico dan bij overgewicht.

14. Niekepiek

In haar ogen is hij dat ook, en wie kan nu via een computerscherm zeggen dat dat niet zo is.

15. Niekepiek

Ik vind dat niet, ik heb namelijk een ondergewicht en een overgewicht dus ik krijg het van beide kanten mee. Ik vind het alleen jammer dat er vaak oordelen worden gegeven via een computerscherm. Ts vraagt niet om advies over het gewicht van haar zoon, ze vraagt over advies mbt een autostoel, is het dan zo moeilijk om het daar bij te houden?

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Helaas is de realiteit dat kinderen vaker te dik zijn door voeding dan te dun door te weinig voeding (zie het Veel om me heen). Daarbij is mijn dochter niet te licht. En lijkt het zoontje van ts wel te zwaar. Nogmaals niet rot bedoeld maar ik zie zoveel om me heen dat mensen gewoon niet zien dat hun kind te dik is en dus geen rekening houden met de voeding (snoep en koek)

17. tuc

tuc Niet meer actief

Ja ik heb ook lichamelijk ongemakken van mijn ondergewicht...altijd koud enz...maar dat vind ik niet erg tov de risico's anderzijds.

Maar goed het is alleen maar goed bedoeld en jammer dat dat niet zo gezien wordt.

18. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    #78 piccolina, Dec 1, 2015
    Last edited: Dec 1, 2015
    Tja je boten kunnen breed zijn maar het gewicht ligt niet in breede van boten (geen 5kg overgewicht). Je kan gespierd zijn en stevig maar is nog steeds geen 5kg.. Je kan lang zijn en groot maar dan verhouding klopt.

En hmm 2 jaar en 23kg las ik ergens?! Wow hihi

Er zijn bepaalde factoren waar je niets aan kan doen maar de meeste is gewoon ongezond eten en ik verbaas mij soms: zie je erg dikke kind, zeg je wow die is groot. Zegt moeder: jah, ikgeef alle gezonde eten, dan vraag je wat precies: nou wat limonade want anders drinkt hij niet, patat als we eten, wat wit brood 5 sneden want hij zou dat vast nodig hebben enals ontbijt en als lunch, banan, krentenbollen maar nee voor de rest gewon gezond ik snap niet waarom hij zo groot is;) ik sta altijd met mijn mond vol.
    Dan denk ik: joh, ik verhonger mijn dochter dan met bordje pap, 1 snee brood met kipfile, handje noten of blauwe bessen en 3 groenten in maaltijd.. En nee ze is niet dun ze is niet smal zeis gewoin normaal 0.0 lijn gewicht/lengte, veel spieren en ook stevig/breed net als ik aan sportieve kant... Ik merk dat ze gelijk aankomt als ze paar dagen ongezond eet gelijk komt dat buik en dikke bolle gezicht..
    Maar goed heeft indd niets te maken met de TS vraag want dat staat los van haa vraag zelf.

Btw mijn beide dochters werden ruim 4 kg geboren en zijn erg sterk en stevig terwijl ze gewoon 0lijm lopen altijd zien ze erg stevig uit niet dik met de plooitjes maar groot ogen ze. Hoofd is ook erg groot;) zal daar vast gewicht aanzitten😂
    Vrindien van mij heeft 2 dochter hetzelfde opgevoed ongezond dus;) en 1e is dun maakt niet uit wat ze eet en tweede is erg dik. Nee niet stevig maar flink overgewicht dat cb schrok bij 2.5 jaarcontrole. Ze moest direct op dieet etc en vriendin ze tja ik vind haar normaal uitzien wat breed gezet meer niet, kom hier geef ik je koekje;))

19. Niekepiek

Ga inderdaad eerst maar eens even beter lezen.;)

20. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Nou hier was het afgelopen week 's morgens rond het vriespunt. Serieus moeten krabben aan de auto, en alle kindjes op school met muts en wanten. Moet een klimaatsverschil zijn :)

Maar goed, het gaat er ook niet om wat ze op dit moment aanheeft. Mijn vraag was: hoe zien jullie dat 'zonder jas'- gebeuren op een moment dat er mutsen en wanten en sjaals zijn. En ik zie het nog steeds niet gebeuren om zonder jas in de auto te gaan in de winter. Nog los van het praktisch haalbare: zo warm is mijn auto niet hoor.

Share This Page