Past niet meer in Groep 1 autostoel! HELP

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by izzaiqbal, Dec 1, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Lijkt me lekker koud midden in de winter. Ik heb niet zo'n hypermoderne auto die binnen notime lekker warm is. Dat duurt wel even. De auto is eerst dus een soort van vrieskist waarbij de binnenkant van de ramen soms zelfs bevroren zijn. Heerlijk om je kind daar zonder jas in te zetten!

Of laten jullie eerst de motor een hele poos draaien ofzo? Je kunt de jas vervolgens wel omwisselen voor een dik vest, maar dan kun je net zo goed het winterjasje aan laten. Heb zelf ook altijd een jas aan in de auto, jullie niet? Trekken jullie je jas ook pas aan als jullie uitgestapt zijn?

Of hebben jullie zelf wel een lekkere warme winterjas aan in de auto en je kind moet het maar zonder jas doen?

Waarom in een kinderstoel geen jas aan in de gordels, maar als volwassene zijnde wel in de gordels? Wat maakt het verschil dan?

2. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Nee hoor, hier krijgt hij ook niet eindeloos koek, patat of weet ik veel wat... 1x in de maand oid eet hij patat.. Koekjes heb ik meestal niet eens in huis...

Er word hier ook gewoon gezond gegeten, maar vooral gevarieerd...
    Er zijn geen dingen van mij die hij niet mag hebben, hij mag van mij slles eten, met mate ;)

3. Nijntjepluis88

Nijntjepluis88 Actief lid

Apr 15, 2015
    115
    14
    18
    Ik heb niet alles gelezen maar heb je aan de achterkant gekeken of het niet in de draai/knoop zit?

4. RoIn

RoIn VIP lid

Feb 3, 2014
    5,918
    595
    113
    Female
    Ik weet dat het heel of topic is maar ik snap het ook echt niet. En dan lees ik, even het jasje eroverheen (die gooit dochter er direct vanaf), stoeltje is ook zo warm? ook als het stoeltje de hele nacht in de auto heeft gezeten die vanbinnen ook bevroren is? Zo snel gaat dat niet..
    Nu heb ik geen fluffig donsjasje maar een stevige dus neemt niet veel gordelruimte in en gordels kunnen imo strak genoeg hiermee..

Maar goed, TS heeft hier niets aan! :D

5. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

Jan 4, 2012
    4,815
    2,674
    113
    Dit geldt voor een volwassene ook hoor. Alleen een volwassene wordt door de lengte minder snel door (of uit) de auto gelanceerd, die knalt op de airbag.

Ik heb in de auto een warme softshell aan, zonder dikke voering. Mijn peuter ook. Een beetje kou vind ik minder erg dan een gordel die niet werkt.

Kijk anders even hier naar de foto's en filmpjes, en doe de test die onderaan het artikel staat. Er staan ook handige tips bij. Veilig op reis: geen winterjas aan in de autostoel - Kids Travel Service

6. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

Jan 4, 2012
    4,815
    2,674
    113
    Test het gewoon eens! Doe haar met winterjas in de autostoel, trek de gordels heel strak aan, dan de gordels weer los maken (niet verstellen) en de jas uit. Dan weer in de autostoel zonder de gordels tussentijds te spannen, en kijk eens hoeveel ruimte er dan onder de gordels zit. Ik heb het gisteren gedaan en ben echt geschrokken! Maar mijn dochter droeg daarom al nooit een winterjas in de auto...

7. tuc

tuc Niet meer actief

Jeetje wat een een chagerijnige vragen....heb al amper zin om er antwoord op te geven. Moet jij weten hoe je je kind vervoert....het is gewoon niet veilig met winterjas aan maar zoek het er maar mee uit.

ik heb geen winterjas aan in de auto...doe die van mij ook uit. Heb geen hyper moderne auto maar een ka uit 2003 maar de verwarming doet het gewoon.
    Een fleecevestje is al heel anders dan een winterjas qua veiligheid maar dat jij dat niet in wil zien is dat niet mijn probleem...

fijne dag verder;)

8. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,231
    6,092
    113
    Mijn kind veilig en minder warm vervoeren of wel warm en onveilig. Goh, wat een keuze ;)

Gelukkig heb ik dan geen koukleumen. Zelf vind ik het ook niet fijn, een jas aan in de auto. Het beperkt ook je bewegingsvrijheid vind ik, maar goed das een ander verhaal.

Overigens kan je een jas dan andersom aandoen, zitten ze En veilig in de riemen En ze krijgen het niet koud ;)

9. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,136
    8,869
    113
    Natuurlijk is dat zo, er zit immers iets tussen, maar ik begrijp niet zo goed waarom dat dan onveilig is?Zet je kind met een vestje in de auto en daarna zonder en het scheelt ook best wat, wel minder, maar dat lijkt me logisch: een vestje is minder dik. (Ik geloof echt wel dat met jas minder veilig is, ik begrijp alleen het precieze waarom niet. Met een megadikke jas, ja, door de lucht oid, maar met een normale winterjas niet.)

Mijn jongste dochter krijg ik overigens met een (dunne) winterjas beter in haar stoel en in de gordel dan zonder. Haar dikke, lange Mim-Pi jas past niet, dus die zou uit gaan (maar tot nog toe doe ik haar dan gewoon een andere jas aan ;)).

10. RoIn

RoIn VIP lid

Feb 3, 2014
    5,918
    595
    113
    Female
    Maar dat is toch logisch! Er zit een hele laag minder tussen?!
    Ik begrijp het hoor, ik voel altijd op haar schouders hoe de banden zitten. En deze zitten strak. Kan haar jas (die dus stevig is, niet zo dik en niet fluffig waardoor lucht=ruimte ontstaan kan) niet verder induwen.:)

Maar het voegt denk ik weinig meer toe aan deze discussie:D

11. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

Jan 4, 2012
    4,815
    2,674
    113
    Ik kan me je verwarring voorstellen hoor, ik ga het proberen uit te leggen. De dikke jas lijkt de ruimte goed op te vullen. Maar als je een flink ongeluk krijgt, dan komen er zo ontzettend veel krachten vrij dat de vulling van de jas (voering/dons) tot een laagje van een paar milimeter dikte samengeperst wordt onder de gordel. Terwijl dat wel ruim 5 cm leek te zijn. En dan ontstaat er feitelijk net zoveel ruimte tussen kind en gordel als wanneer je de jas uit zou doen. En dan kan je kindje dus heel makkelijk uit de gordels schieten, ook als je dacht dat ze super strak zaten.

12. Zohra

Zohra Fanatiek lid

May 20, 2015
    2,005
    322
    83
    Ik heb niet alles gelezen, maar als hij 18 kilo weegt is hij te zwaar voor een stoel van groep 1. Je hebt ook stoelen zonder gordels maar met een soort kussen over de buik waar de autogordel dan weer doorheen gaat, bv de stoelen van Kiddy. Wel boven budget :(, maar heb je er wel 2 nodig? Of is het heel lastig om de stoel over te zetten in een andere auto?
    Ga eens met hem naar bv Babydump (ter zake kundig personeel!), en ga stoelen passen en laat je adviseren.

13. Catou

Catou Fanatiek lid

Oct 11, 2013
    3,683
    1,860
    113
    ...

14. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Als hij echt zo groot en zwaar is, past dat kussen niet meer. Onze 3 jarige van 15 kilo en 98cm past zonder winterkas nog in zn stoel met kussen maar met jas aan niet meer. Dochter van 5 is 108cm en 19,3 kilo en past niet meer in het kussen, de gordel kan dan niet meer dicht.

15. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,136
    8,869
    113
    Maar ik had het dus niet over zo'n enorm dikke jas, want dat begreep ik dus wel ivm de lucht. ;) :) Een gewone winterjas (ski-jackidee, zeg maar) begrijp ik niet dat dat niet zou kunnen. De jas van mijn dochter is denk ik max. twee millimeter dik...er valt dus weinig samen te persen?

16. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,136
    8,869
    113
    Maar mbt stoeltjes die geschikt zijn voor zwaardere jonge kindjes: een achteruitrijstoeltje. Wel duurder, maar als het kan de investering wel waard (en twee keer 100 euro is al 200 euro, dan ben je al een eind en dan inderdaad dat stoeltje die ene keer maar overzetten, er vanuitgaande dat dat kan). Bijvoorbeeld dit stoeltje: https://www.kindveiligvooruit.nl/index.php?page=details&company=concord&name=reverso-i-size-ruby-red&id=REV0963 Hoewel ik bij deze stoel wisselend tot 18 kg en tot 23 kg tegen kom... Maar er zijn meer van dat soort stoeltjes.

17. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

Jan 4, 2012
    4,815
    2,674
    113
    Joh, als je die winterjas gewoon aan wil doen moet je het vooral doen...Het is niet mijn kind ;) Maar het gaat juist wél om die winterjassen, ook de ski-jacks en niet alleen om megadikke donsjassen. Het gaat niet om de lucht, maar om de voering die samengeperst wordt. Een winterjas die maar 2 mm dik is, is in mijn ogen een ongevoerde zomerjas maar misschien begrijp ik je verkeerd.

18. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,136
    8,869
    113
    #118 NiekeKris, Dec 3, 2015
    Last edited: Dec 3, 2015
    De voering kan toch samengeperst worden omdat er lucht in zit...?

Mijn eigen winterjas is overigens niet dikker dan die van mijn dochter. Ze zijn winddicht, dat scheelt een hoop. En het vriest nog niet, dus hebben we geen donsjack nodig. Maar dat is weer een andere discussie. ;)

19. Lovemykids4

Lovemykids4 Niet meer actief

Hier bijna 4 jaar en weegt 17.7 kilo en is veel te licht.
    Ze is 1m21.
    Maar ze doet het goed voor de rest en vol energie.

Volgend jaar krijgt ze medicatie voor haar schildklier die te snel werkt.

Share This Page