Hallo allemaal, Misschien een beetje vies, maar ik boer steeds vaker hele happen eten op. De verloskundige heeft aangegeven dat ik in de avond het beste preventief al gaviscon in kan nemen. Hebben jullie hier ook last van? En wat doen jullie er tegen?
Hier hielp alleen omeprazol.. Inderdaad het eten wat steeds omhoog komt, bij mij soms zelfs s' nachts als ik sliep om dan vervolgens stikkend wakker te schrikken omdat het naar mn longen ging
Ik gebruikte voor de zwangerschap dagelijks omeprazol ivm medicijngebruik maar moest juist van de huisarts stoppen met de omeprazol omdat dit niet goed zou zijn icm zwangerschap. Bij mij helpt op dit moment echt niets tegen maagzuur (lig er nu ook wakker van). Beetje opletten met eten en drinken maakt een beetje verschil.
Ik heb 9 maanden lang alle medicatie afgezworen. Was daarvoor een frequente rennie/maalox gebruiker. Bij maagzuur at ik een stukje rauwe aardappel of wat broodkruim. En at niks meer 2 uur voor ik ging slapen.
Nan1984 ik mocht ook geen omeprazol is in het begin van de zwangerschap gezegd. Ik slikte ze ook dagelijks op doktersrecept. Amaranth Gelukkig heb ik daar nog geen last van, dat ik bijna stikkend wakker word. 2 uur voordat ik ga slapen niet eten is niet vol te houden voor mij, dan slaap ik gewoon niet... Ben nu ook wakker geworden omdat ik trek heb, dus ga nu even wat eten en dan straks weer verder slapen. Als ik nu niks neem dan slaap ik de rest van de nacht niet meer
Vanaf 30 wk dgls omeprazol. Is een veilig middel bij zwangerschap, zie de bijsluiter en vraag de apotheker om advies! Niets hielp bij mij, met rennies werd het bv alleen maar erger! 1 omeprazol per dag en helemaal nergens meer last van!
Het werd mij juist aangeraden door de vk, wel in een lage(re) dosering (mijn moeder neemt het ook maar dan de dubbele dosering)maar dat is ook omdat het bij mij extreem was en ook gevaarlijk. Mij werd verteld dat het tijdens de zwangerschap wel mocht Kleine hoeveelheden eten kan overigens ook helpen, en niet vlak voor het slapen eten Rennies hielpen bij mij wel tegen het zuur maar niet tegen het omhoog komen van het eten. En volgens mn huisarts doen rennies meer kwaad dan goed (bij langdurig gebruik).
Ik ben grootverbruiker van melk. Van de week was de melk op en op dag 2 van geen melk heb ik zoooo veel last gehad van maagzuur! Rennies waren toen ook mijn redding. Maar een vriendin van mij is met haar maagzuur naar de huisarts gegaan en heeft daar een middeltje gekregen dat heel goed hielp!