Pasta gerechten

Discussie in 'De lounge' gestart door Chocochippie, 22 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.238
    1.892
    113
    Vrouw
    Of een lekker stokbroodje erbij.. hmmm

2. Banana

Banana Fanatiek lid

29 jun 2014
    2.045
    621
    113
    Spaghetti met ansjovis en tomaat:
    Spaghetti koken
    Ondertussen in een hapjespan/wok ongeveer 4 tenen knoflook in smalle reepjes op laag vuur bakken. Dat het net niet verkleurd zeg maar. Dan cherrytomaten (bakje) in kwarten erbij en een blikje ansjovis in grove stukjes erbij totdat alles zacht wordt.
    Dan spaghetti er door heen husselen en chilipeper naar smaak toevoegen. Garneren met verse basilicum.
    Lekker met een salade ernaast.

Had dit in een supermarktblaadje gelezen.

3. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Heerlijk! Gisteren nog gegeten :thumup:
    Lekker veel saus is ook meer mijn ding haha

mamabri vindt dit leuk.
  4. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.498
    4.338
    113
    Vrouw
    Heerlijke recepten zeg, veel lekker makkelijk :)

Favoriet van man en dochter hier:
    300 gr gehakt
    Courgette
    Mais
    Bertolli knoflook-tomatensaus
    Strooikaas

Mijn favoriet:
    2 stukken Gormas van de AH
    (gorgonzola/mascarpone)
    Creme fraiche
    Spekjes
    (Vet en vol calorieën en zonder groenten, maar erg makkelijk en zo lekker!)

Ik heb meestal vlindertjes of wokkels als pasta

2littlemonkeys vindt dit leuk.
  5. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Ik ga morgen minion pasta maken Haha met veel tomaten, rode bio pesto en ricotta.
    Alleen ik moet niet aan warm eten denken omdat ik zwanger ben..

6. SDonya

SDonya Niet meer actief

Mijn pastasausen zijn

Bolognese saus;

Ui en knoflook karameliseren, rode paprika in blokjes erbij en mee bakken tot de paprika zacht is. rundgehakt erbij en kruiden met kruiden naar smaak. Daarna 2 blikjes tomatenpuree erbij, extra scheut olijfolie en dit laten bakken op zacht vuur totdat de tomatenpuree zoet is geworden. Dan mengen met je spaghetti en zo nog even op heel zacht vuur laten staan.

Lasagnesaus

Witte ui, rode ui en (veel) knoflook karameliseren. Paprika's daarna meebakken tot het zacht is. Daarna champignons toevoegen en ook bakken tot het zacht is. 3 pakjes gezeefde tomatensaus toevoegen en 1-2 glazen water erbij voegen. Kruiden met (gedroogde) basilicum, zout en peper (eventueel ook een blikje tomatenpuree). Alles 45-60 min op laag vuur laten pruttelen en soms erdoorheen roeren. Als de pastasaus niet meer zuur is dan is het klaar. Hij moet echt minimaal zo lang op het vuur anders blijft de saus echt zuur heb ik ondervonden:roflmao:

Tagliatelle zalm:

Ui karameliseren en daarna de prei erbij en dat laten stoven tot het helemaal zacht is. Gerookte zalm erbij en verse dille erbij en als de zalm 'gaar' is een pakje Boursin eraan toevoegen. Lekker met rucola erbij.

7. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    In mijn rode pastasauzen bak ik het gehakt dus nooit. Doen de Italianen ook niet ;). Eerst saus maken met ui/knoflook/bleekselderij/wortel/ blik tomaten of tomatensaus en dan je gehakt er in doen. Gaart dan in de sudderende saus en valt uit elkaar!

8. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.252
    1.010
    113
    Zuid-Holland
    Even nieuwsgierig hoor, karameliseren is toch met suiker?? Bak je dan de ui met suiker?

9. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Ieuw..... Ik vond die je van de week stuurde veeeeeeel lekkerder..

10. SDonya

SDonya Niet meer actief

N
    Nee, uien bestaan voor een groot deel uit natuurlijke suikers. Als je ui heel langzaam een tijdje bakt in olijfolie dan worden ze bruin en heel zacht en zoet van zichzelf. Veel lekkerder dan een glazig gebakken ui vind ik.

11. Insomniac

Insomniac Fanatiek lid

24 jan 2015
    1.841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    Ja maar die was ook wel goddelijk hoor:o:

12. mamabri

mamabri Niet meer actief

Vanmiddag voor mezelf gemaakt, ipv een boterham. Heb er wel een kleine ui gesnipperd erin gedaan en ipv een pepertje een schepje sambal manis doorheen gebakken.

Ik geloof niet dat het heeeeeel gezond voor de lijn is, maar ik vond het wel héél erg lekker. Vond het gewoon jammer dat mijn bord leeg was! Vond het ook niet kaal, terwijl ik dat dus wel verwacht had.

Nieuwe snack voor als ik 's avonds laat eens honger heb of tussen de middag geen zin in brood heb, aangezien ik eigenlijk alle ingrediënten gewoon standaard in huis heb. Bedankt voor het recept.

13. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.238
    1.892
    113
    Vrouw
    Fijn dat het gesmaakt heeft!
    Opzich is olijfolie en knoflook gezond, dus voor de lijn valt het wel mee ;)

14. mamabri

mamabri Niet meer actief

Weet ik, maar ik had inderdaad wel vrij veel olie gebruikt (stond 75 ml) dat kan wel echt minder denk ik. Maar het was wel echt lekker, jammer genoeg kan ik hier thuis niemand blij mee maken ben ik bang, hooguit mijn oudste zoon, maar man en 2 jongsten eten het niet.

Maar goed: des te meer voor mama :thumup:

15. lalalindsay

lalalindsay VIP lid

19 jun 2007
    6.527
    489
    83
    Ik krijg al honger :D

16. Jezz84

Jezz84 Actief lid

30 dec 2012
    455
    111
    43
    Heb deze gemaakt (met tagliatelle) en het viel erg in de smaak! Vooral de man vond het heerlijk dus bedankt!

17. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
  18. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Dit klinkt echt lekker, maar doe je dan een heel potje? En wat is dan een klein potje?
    Ik heb nu echt zo'n pot van AH huismerk in gedachten en die vind ik niet bepaald klein :p

19. Suuzan

Suuzan Fanatiek lid

21 dec 2013
    1.805
    655
    113
    Pasta met Garnalen cajun/Louisiana style. Dit recept komt van de moeder van Jessie James Decker. Het is te lekker!!! In plaats van Rotel (bestaat volgens mij niet in NL) heb ik een blik tomatenblokjes gebruikt. En Cajun kruiden moet je ff op internet zoeken uit welke kruiden het bestaat. Half and half is kookroom.

http://www.leavinglouisiana.net/home/category/karens-kitchen

20. Blond88

Blond88 Actief lid

16 feb 2011
    482
    27
    28
    Ik gebruik altijd die kleine potjes per 2 verpakt, ook bij ah te koop. En anders is het denk ik 2 eetlepels uit een grote pot kan natuurlijk ook!

Deel Deze Pagina