feit of fabel

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Dromer, 6 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dromer

Dromer Actief lid

29 mei 2010
    152
    0
    0
    administratief medewerker
    Ik heb weleens gelezen. De mannelijke zaadcellen sneller zijn dan vrouwelijke en dat vrouwelijke zaadcellen langer leven. Dus als je voor de eisprong klust je meer kan hebt op een meisje en tijdens de eisprong een jongen.
    Klopt dit bij jullie en hebben jullie ovulatietesten gebruikt?
    Ben benieuwd!

2. beautifullbabie

15 feb 2012
    63
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij klopt het heb daar ook juist op gelet :) wou heel graag nog een zoon en die krijg ik dan ook nu :)

3. Dromer

Dromer Actief lid

29 mei 2010
    152
    0
    0
    administratief medewerker
    Grappig! Heb je 1 dag gewacht nadat je een positieve test had? Ze zeggen toch dat je na 24 tot 48 uur je eisprong hebt.

4. Yesera

Yesera Fanatiek lid

18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Hoi!

Bij mij klopt het ook. Had op zondagmiddag de eerste positieve ovulatietest en maandag eind van de middag geklust. Had toen ook steken in mijn lies, dus waarschijnlijk had ik op dat moment ook precies mijn eisprong :). En zoals je onder mijn banner kunt zien, we krijgen een zoon :D.

Groetjes!

5. Son1980

Son1980 Bekend lid

2 jun 2012
    689
    1
    0
    Klopt ! Toevallig gevraagd aan mijn gyn.... !!

Alleen of je het kunt beïnvloeden weet ik niet..... De volgende keer zal ik t proberen ;)

6. Tuttebell

Tuttebell Fanatiek lid

6 nov 2011
    3.108
    0
    36
    Hier gaat deze theorie niet op!

7. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    hier een meid, maar we klussen (nog steeds tot op heden) bijna elke dag, dus we hadden alle kansen haha. nooit ovutest gebruikt was gelijk bij eerste ronde raak. Maar de theorie zal wel waar zijn.

8. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    Haha. Ik wist niet dat dit waar was! Las het toevallig gisteren in Kluuns Help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt.

Wij hebben geen ovulatietests gedaan, dus tja ik zal het antwoord bij ons nooit weten.

9. memmievan3

memmievan3 Actief lid

16 mrt 2012
    332
    0
    0
    friesland
    bij ons klopt het wel tot 3 keer aantoe.
    kan mijn eisprong voelen en die was binnen 24 uur na de gemeenschap.
    dus nu ook weer een jongetje

10. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Bij mij klopt t ook.. hier n jongen!

11. murphy

murphy Bekend lid

8 okt 2010
    877
    1
    18
    Ik ben zwanger dmv een Iui behandeling, waarbij op de dag van de eisprong de zaadcellen in de baarmoeder worden "losgelaten". Volgens deze theorie zou je dan dus na deze behandeling meer kans hebben op een jongen, dan een meisje. Bij ons lijkt het te kloppen, we verwachten idd een jongetje, maar ik vraag me wel af er dan ook echt meer jongetjes dan meisjes geboren worden na zo'n behandeling???

12. Mama Larissa

Mama Larissa Fanatiek lid

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Mama zijn en 3 dagen per week werken
    Noord-Holland
    Hier zo-di-do-vrij geklust en had do een posi ovu test.
    We hebben een dochter gekregen, maar ik heb natuurlijk geen idee van welke keer klussen dat is geweest ;)

Dat van die IUI vind ik wel een goede opmerking, volgens mij zijn dat toch niet perse meer jongens dan meiden...

13. dido

dido Actief lid

3 apr 2012
    363
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat vraag ik me dus ook af, er zouden dan theoretisch gezien meer jongens geboren moeten worden! Ben benieuwd wat het bij ons is!

14. Bob1981

Bob1981 Fanatiek lid

7 mrt 2011
    2.253
    26
    48
    Vrouw
    Bij ons klopt de theorie niet :D

15. eva33

eva33 Actief lid

23 dec 2011
    361
    0
    0
    NULL
    NULL
    T is geen theorie maar een wetenschappelijk feit! Dat de uitkomst er misschien niet altijd naar is is weer wat anders, zoiezo doet de natuur natuurlijk niet altijd wat in het boekje staat, maar dat wil niet zeggen dat het in basis niet waar is! :).

16. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Vrouwen hebben geen zaadcellen:D

Maar zaadcel van een man, leeft tot max 72uur, eicel bij vrouw gemiddeld 24 uur. Sowieso bepalen de zaadcellen van een man het geslacht, zij hebben y en x zaadcellen.

17. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Onzin ! Dat zou betekenen dat alle mmm meisjes alleen maar jongens krijgen.
    Hier zaterdag en zondag sex en zondag eisprong. Heb een meid

18. Luffy90

Luffy90 Niet meer actief

Huh die snap ik niet? Dan worden er toch willekeurige sperma cellen gebruikt dan kan het toch juist alles zijn welke dag het ook bevrucht word?

19. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Met IUI heb je meer kans op jongen. Met IVF en ICSI niet. Dan is het gewoon 50/50. Dan wordt al het zaad in een bakje gedaan bij het eitje en zijn ze allemaal tegelijk er al of willekeurige zaadcel wordt in het eitje gespoten. Ken 2 mama's die ivf hebben gehad en meisjes hebben. Ik 2 keer IUI en 2 jongens.

20. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    De iui dames krijgen vaak op dag van eisprong de insiminatie en dat zijn echt niet allemaal jochies.

Deel Deze Pagina