ja hoor.. net als elk jaar zo ongeveer is die er weer.. Wie heeft er lekkere (koude) pasta salade gerechten? En hoelang kun je het ongeveer bewaren?
Penne met rode pesto, ruccola, zongedroogde tomaatjes en parmezaanse kaas vind ik heel lekker. Zitten niet zoveel groenten in helaas Verder vind ik veel pastasalades vaak niet lekker
Pasta/tonijn salade Farfalle Tonijn Halvanaise Mais Paprika Augurk Rode ui Lente ui Doperwten Tomaat Komkommer Mozzarella balletjes Verse peterselie Zwarte peper en zout Ik leg het altijd op een bedje van ijsbergsla en garneer het met gekookte ei, gesneden in 4 en de lente ui maar dit is natuurlijk optioneel.
Ik maak hem vaak met: Uitgebakken chorizo Gerookte kipfilet Cherrytomaatjes Zongedroogde tomaatjes Pijnboompitten Mozzarella En een eigengemaakte honing-mosterd dressing Dan doe ik er nog rucola bij (nooit er doorheen want dat bewaart dus niet zo lekker, wordt het zompig van) en voor mezelf ook nog wat geitenkaas.
Pasta Cherrytomaatjes Avocado Mozzarella Pijnboompitten (Eventueel uitgebakken spekjes en rucola) Met basilicumpesto.
Pasta Cocktailmix heet het geloof ik (potje met zilveruitjes, augurk, wortel enz. In het zuur) Of je pakt augurk, zilveruitjes, geraspte wortel zoetzuur los Yoghurtdressing (kant en klare fles, of net de variant die je hebt staan) Of ik pak ook wel een zo'n zakje voor dipsaus van Duyvis geloof ik, moet je aanmaken met wat mayo en water en dan erdoor heen Of je maakt zelf een lekker sausje voor erbij, daar ben ik te lui voor haha Schepje mayo Optioneel: Blikje tonijn Blikje tonijn met groenten in van die rode saus (wel de groenten ff klein snijden) Gerookte kipfilet Ik heb meestal nog wel wat fijngesneden kruiden in de vriezer liggen, daar doe ik dan ook nog wat van doorheen Ik maak aan het einde van de zomer die groentenmix meestal zelf. Dus bij mij zit er dan ook paprika, bloemkool, erwten, courgette, broccoli, radijs, en andere dingen die ik over heb doorheen. Dan zoetzuur inmaken, voor een jaar genoeg. Ook lekker over de sla enzo Bewaren doe ik op het oog, smaak en geur. Als het niet meer goed is ruik, proef en zie je dat zeker.
Macaroni salade Smac blokjes Erwtjes Augurken Appel Ui Gekookt ei Sla saus Zout peper Evt scheutje azijn Even husselen en klaar.. Vaak t/m 2 dagen na maken houdbaar.. persoonlijk vind ik hem de dag na het maken het lekkerst
Penne Gerookte kipfilet Paar bosuitjes Paprika Halve perziken uit blik Cashewnoten Selleriesalade Penne koken en daarna even afspoelen onder lauw water. De rest in stukjes snijden en alles door elkaar husselen. Als laatste de selleriesalade erdoorheen scheppen. Net precies gegeten, was weer heerlijk!
Wat ik echt heerlijk vind is. Tricolore pasta met zongedroogde tomaatjes fijn gesneden, een potje kappertjes, geroosterde pijnboompitten, feta in kleine blokjes gehakt en rucola sla. Dit is heel simpel, makkelijk en goedkoop. En ik vind het heerlijk!
Helaas is de grote bak die ik gemaakt heb alweer leeg... Pasta, ik had nu macaroni Doperwtjes Mais Augurk Zilveruitjes Tomaatjes Paprika Peterselie Sladressing Honing mosterd dressing Soms doe ik er een eitje door of kip. Maar liever zonder vlees.
Ik vind deze ook altijd lekker meestal gebruik ik dan penne pasta. 1 zoete appel (in kleine blokjes/stukjes) 3 stronkjes rauwe witlof (hart eruit snijden, en hart dus niet gebruiken, de rest in kleine stukjes) 1 el mayonaise 1 el yoghurt Handje pecan nootjes in stukjes 2 eieren gekookt Verse bieslook Beetje zout en peper Geen spectaculaire kleuren maar wel lekker
Hier had ik donderdag deze pastasalade gemaakt: Penne Veldsla Cherrytomaatjes Komkommer Avocado Bosui Mozzarella Gerookte zalm in stukjes Honing mosterd dressing Was echt erg lekker!
Ik had ook donderdag een pastasalade gemaakt: -pasta (penne) -3 stronkjes witlof -gerookte kip -honing mosterddressing -pijnboompitten -kleine blokjes jong belegen kaas -2 appels -1 peer -rucola Alles doorelkaar en dan is het heerlijk!
Deze is hier favoriet! Penne Sperziebonen Kappertjes Blikje tonijn (in olie) Rode ui Caesar dressing Super lekker!
Courgette, aubergine, (punt)paprika en artisjokharten in stukjes in de oven of grillpan grillen. Pasta koken, (al dan niet zelfgemaakte) pesto door de past en de groenten erdoor. Dit kan je warm, lauwwarm en koud eten. Kan wel een paar dagen in de koelkast bewaard. Hier is het altijd snel op .
pasta rode pesto zongedroogde tomaatjes snoeptomaatjes paprika bosuitjes mozarella gerookte kipreepjes
Ik bewaar pasta salade max 3 dagen in de koelkast maar vaak is het voor die tijd wel op. Man vind het zo lekker dat hij dan ook meeneemt voor de lunch en zoon als 10 uurtje op school. De favo's hier 1. de simpele caprese: pasta, mozzerella, rucula, olijfjes, tomaat, pijnboompitjes en wat dressing van olijfolie, peper, zout en groene pesto. 2. Pasta, komkommer, tomaat, zongedroogte tomaat, gerookte kipfilet, olijfjes, fetta, dressing van wat olie peper zout en knoflook en klein beetje mayo. 3. zelfde als 2 maar ipv gerookte kip tonijn uit blik en ipv knoflook in de dressing een zakje dressingkruiden van calve met de smaak tuinkruiden. Bedankt dat je me aan pasta salade hebt laten denken, ga morgen een pan maken is het echt weer voor!