Pasta?

Discussie in 'Voeding' gestart door tinkerbel, 19 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.932
    0
    0
    Almere
    Ik las op keukenkikker recepten voor pasta met bijv vis. Maar er staat zeg maar niet bij welke pasta of hoeveel vis.
    Iemand ervaring?
    Vooral het recept met pasta en zalm, brocolie sprak me aan.
    Mijn zoontje is nu ruim 7 maanden.

Tinkerbel ;)

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Vis geen idee :oops: wij eten nooit vis ;)!

Maar pasta maakt echt niet uit, gewoon de pasta die jij altijd gebruikt ;). Hier al vanaf dat ze bij de groente pasta/rijst krijgen gewoon de pasta/rijst die wij altijd gebruiken, nooit geen problemen mee gehad.

3. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.932
    0
    0
    Almere
    Ik eet ook echt nooit vis. Hou er echt helemaal niet van. Maar hebben die kindjes die stoffen dan ook niet echt nodig?

4. mirwar

mirwar Bekend lid

22 apr 2008
    779
    0
    0
    Groepsleidster kinderdagverblijf
    Groningen

Ach weet ik niet...kregen wij vroeger vis te eten? Misschien wel, maar velen ook niet natuurlijk! Volgens mij krijgen ze bepaalde vitamines die ook in vis zitten ook via broodboter en bijv advocado binnen. En anders wel via andere dingen!

Ik geef mijn dochter vis zodat ze ook die smaak leert kennen (ik vind vis zelf trouwens ook erg lekker!) en gebruik ongeveer dezelfde hoeveelheid als dat ik bijv kip gebruik.

Laatst pasta met tonijn gemaakt, ze vond t heeeerlijk! Ik ook, zat zelf ook lekker mee te smullen ;)

Ook lekker: aardappels met tomaat en koolvis en dan een beetje dille erdoor, mmmmm smullen!

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Pasta kan gewoon de normale pasta die jullie ook eten.

Hmm, lekker vis :)
    Ik hou hier altijd ongeveer 50 gram vlees/vis aan. Dat was het advies van het CB. Al is het soms wat meer, bij een lekker visje, en soms niet als het zo uitkomt..

6. mirwar

mirwar Bekend lid

22 apr 2008
    779
    0
    0
    Groningen
    Ja maar jouw kindje is al een jaar geweest, die van TS is net 7 maanden...Ik hou ONGEVEER 30 gram aan (las ik in een boekje) Dat wil zeggen ik heb ooit es een stukkie kip op de weegschaal gelegd om te kijken hoeveel 30 gram nou is en nu weet ik dus hoe een groot stukje ik ongeveer moet hebben. Wijk daar dus ook wel vanaf want t zal nooit precies zijn maar dat maakt me ook niet uit.

Misschien wordt t vanaf een jaar 50 gram?

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik heb dat altijd ongeveer aangehouden.

Alleen inderdaad de eerste paar keer wennen met een paar hapjes. Je zit ook zo op 50 gram.

Maar C is ook een hele goed eter, dan scheelt misschien. Hij at al vanaf de 1e dag bijvoeden op 5,5 mnd een heel potje weg..

8. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.932
    0
    0
    Almere
    Bedankt.

Ik geef sinds 5 dagen ook pas vlees door zijn eten. Dus het is allemaal nieuw voor mij. C.B verteld mij nooit iets. Ik doe nu gewoon een eetl vlees en dat prakje is dan voor 2 avonden.

9. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.932
    0
    0
    Almere
    @mirwar:
    Tonijn uit blik?
    Ging er verder nog wat door?

Weet je wat het is. Bijv, witte wis zijn van die grote stukken uit de diepvries. En ik gebruik voor hem zo weinig. Wat doen jullie met de rest dan. S'avonds zelf opeten.

10. mirwar

mirwar Bekend lid

22 apr 2008
    779
    0
    0
    Groningen
    Nee ik maak meteen voor een paar keer en dat vries ik dan in. Op mijn werk (kdv) bewaren ze de lege potjes voor me en die gooi ik thuis dan vol, label erop en in de vriezer! ideaal! Zo had ik idd van 1 zo'n stuk koolvis 4 of 5 potjes eten.

Tonijn heb ik idd uit blik maar wel tonijn op water ipv olie. Ik heb tomaten, rode paprika en tomatenblokjes (uit blik of pak) laten pruttelen met wat provencaalse kruiden erdoor en daar de tonijn doorheen even mee laten warmen. Dit mengen met de pasta en klaar :D

Voor onszelf doe ik er nog ui en knoflook door maar voor Dewi nog niet.
    Met 1 blikje tonijn heb ik ook weer 5 potjes kunnen vullen. Ja ja de vriezer ligt vol bij mij hahah. Ik trek er een keer in de zoveel tijd even 2,5 uur voor uit. Dan ligt mijn aanrecht VOLLLLL met ingredieenten en maak ik heel veel verschillende maaltijden in meerdere porties en dat vries ik dan in.
    Als ze met de pot mee kan eten eet ze met de pot mee (bijvoorbeeld gewoon simpel aardappels,vlees en groente..maar dat eten we niet zo heeel vaak) en anders pak ik smorgens een potje uit de vriezer en dan warm ik dat savonds op. Ideaal!

11. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.932
    0
    0
    Almere
    Dus ik zou gewoon koolvis uit de vriezer kunnen kopen, laten ontdooien heel stuk en dan koken.
    En dan gewoon opnieuw invriezen.

Dat recept met tonijn klinkt heerlijk (1 van de weinige vis die ik wel lekker vind) Trouwens weer wat geleerd, geen idee dat tonijn al mocht en dat je dat spul uit blik ook gewoon kan invriezen.
    Bedankt ;)

12. mirwar

mirwar Bekend lid

22 apr 2008
    779
    0
    0
    Groningen
    Nou ik heb zelf ook wel es dan koop ik allemaal vlees in de aanbieding en dat gooi ik thuis in de vriezer, wil ik pasta maken haal ik een pond gehakt uit de vriezer..maar grote pan pasta en wat er overblijft van de pasta vries ik weer in voor een andere keer als kliekje (doe je vast zelf ook wel es!). Het gaat erom dat je t eten al bereid hebt en dan gerust nog een keer weer kan invriezen. Je moet niet iets laten ontdooien en dat dan vervolgens weer invriezen...

Eetze! ;)

13. mirwar

mirwar Bekend lid

22 apr 2008
    779
    0
    0
    Groningen
    QUOTE:Dat recept met tonijn klinkt heerlijk (1 van de weinige vis die ik wel lekker vind) Trouwens weer wat geleerd, geen idee dat tonijn al mocht .

Wat ik in t begin vaak deed was in de winkel op de potjes van bijv olvarit kijken wat voor gerechten daarin zaten, zo wist ik dus snel wat ze al 'mochten' hebben :) En bij heel veel potjes heb ik zoiets van 'ow maar dat kan ik zelf ook wel maken' Van die potjes kan je dus veel leren ;)

14. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.932
    0
    0
    Almere
    Bedankt voor alle tips hé!
    Gr, Tinkerbel

15. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    wij zijn geen vis eters, maar zaterdags altijd een grote zak kibbeling bij de visboer vandaan en soms lekker vissticks, en ik moet zeggen ze vindt het heerlijk, ik weet geen recept om het bij te geven juist omdat wij verder totaal niet van vis houden, maar alleen al door die kibbeling van de zaterdag komt zij ruim boven dat gemiddelde uit wat ze in principe nodig hebben wbt het visgebeuren. makreel zelf schoongemaakt vindt ze trouwens ook heerlijk, en daar zitten echte goede vetten voor die kleintjes in (heb ik me laten vertellen) maar al zou het niet zo zijn ze smult er echt van (10 mnd) dus tja misschien dingen op recept, maar misschien ook makkelijk om het zo uit handje te kopen ;)

16. Agatha

Agatha Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    Mijn dochtertje was tot nu toe niet zo'n avondetenfan. Vooral pasta vond ze niks. Totdat papa zalm klaar maakte. Ze klom bijna haar eetstoel uit om bij haar bordje en lepel te komen! At heel haar bord leeg en toen ook nog van mijn bord. Ongelooflijk. En dus nog gezond ook. Uit onderzoek kwam dat als kinderen voor 8 maanden vis hebben gegeten ze minder kans op ecceem o.i.d. hebben. Nouja, vis is overal goed voor en makkelijk klaar te maken (gewoon even bakken).

Deel Deze Pagina