Hoe geven jullie de liga aan je kind? Onze zoon is bijna 7 maanden. Hij krijgt nog geen brood (ik vind dat doodeng, heb het een keer geprobeerd)
Je kan een ligakoek ook raspen/verkruimelen en dan door een fruithapje heen mengen. Of mengen met wat diksap. Ik geef Dewi ook gewoon een halve in haar handje maar kan t me voorstellen dat je t eng vindt! Toch kan er weinig mis gaan als je er gewoon bij blijft hoor.. Brood is ook kwestie van oefenen en doorzetten, zo krijgt je kindje sneller door hoe t allemaal werkt! Sabbelen op een broodkorstje dan?
Ik geef Isis hele kleine stukjes liga. Dus echt superklein, net iets groter dan 'n kruimel . Stop ik in haar mondje. Ze vind 't heerlijk. Maar ja, wat ze eet is minimaal, vaak maar zo'n 'kwartje'.
hier ook halve liga , hij verslikt zich wel eens ( stopt zoveel mogelijin zijn mond ) maar hij geeft het zelf ook weer op , hij stikt er niet in zeg maar
hier ook gewoon in zijn handje. wat verkeerd schiet, komt wel weer terug.heb er hier eigenlijk nooit problemen mee gehad. brood eten ging ook gelijk goed. Groetjes, Miranda
Inderdaad een halve in het handje, en als je eerste stap liga hebt smelt die al bij aanraking van speeksel. tip voor brood: Stop ienimienie stukjes brood in zijn wang, Als jij het vervolgens met zijn tong uit zijn wang krijgt is hij er klaar voor. Krijgt ie het niet uit zijn wang kan hij nog niet genoeg kouwen. Maar gezien zijn leeftijd zal dat best goed gaan. in het begin deed ik appelstroop op zijn broodje, dat maakte het ook wat natter.
Dank je voor de reacties! Binnenkort maar eens proberen. Liga verkruimel ik al wel door de fruithap. Maar zo in de hand nog niet.