Mooi zo! Fijn dat hij er van gesmuld heeft... Wij eten morgen andijvie en dat gaat er hier ook altijd goed in! Je moet er gewoon even je draai in vinden wat betreft koken/tijden/wel of niet samen eten etc. Komt wel goed. Hoe ouder hij wordt, hoe meer vast ritme er in komt en hoe flexibeler je kindje wordt!
dat is prima toch...de discussie waar shakes aan refereerde ging over dat kindjes waarvan 1 van beide ouders laat is altijd apart moeten eten. En dan komt er vervolgens een topic dat ze niet snappen dat het kindje niet wil eten (bedoel jou dus niet he) en daarin wordt uitgelegd dat zien eten doet eten. Het is voor een kindje dus heel belangrijk dat het met 1 van beide ouders eet. Zo krijgen ze een goed voorbeeld.
Nou, nee, eigenlijk. Ik bedoelde echt dat ik het overdreven vind dat daar hier altijd zo op gehamerd wordt, op dat samen eten voor het goede voorbeeld. Net omdat dat in Vlaanderen dus helemaal anders gaat. En de kindjes eten hier ook flink. Maar goed, ik ben vooral blij dat het bij TS zo vlot ging.
Wat fijn! Het is altijd even zoeken naar wat handig is. Zout kun je ook prima achteraf toevoegen. Dat maakt voor de smaak niet uit en scheelt pannetjes
hihi ik ben altijd gewend om soort van zout in te koken. maar ik zou het eens kunnen proberen om later toe te voegen. mag trouwens bijvoorbeeld rul gehakt in een beetje blueband gebakken worden? of moet dat in speciale olie? gus ik blijf maar vragen ps en boterhammetje eten we tussen de middag ook vaak samen. zo ben ik het hem ook gaan leren. want alles wat ik tussendoor zit te snoepen zou die het liefs uit mijn handen pakken. van de week een komkommertje haha. dus hem ook maar een stukje gegeven. hij kon er dan wel niks mee maar hij vond het wel leuk.
ik denk inderdaad ook dat het ene kind er wel baat bij heeft en voor het andere kindje geen verschil maakt.
Om gehakt rul te bakken hoef je helemaal geen boter of olie toe te voegen, er komt genoeg vocht en vet uit het gehakt om het erin te bakken! (zo doe ik het hier in ieder geval altijd!) Hier hielp het samen eten echt wel en ik vind het ook de normaal eigenlijk om zoveel mogelijk samen te eten...
Onze achterbuurvrouw heeft een zoontje van 1 jaar, die eet gewoon compleet mee met de pot. Zelf zijn helemaal van de Italiaanse keuken (behoorlijk gekruid). Ze heeft eerst een inieminie beetje gegeven om te kijken of hij daarop reageerde, dat deed hij niet. Nu eet hij gewoon mee.
maar is wel slecht voor de niertjes eigenlijk. zelfs voor ons is te gekruid al slecht maar voor een xtje zal het geen kwaad kunnen denk ik.
Gekruid is niet erg, het is het zout wat slecht is voor de niertjes... Hier gebruiken we ook regelmatig ook kruiden in allerlei soorten, maar met zout zijn we wel voorzichtig! Hier eet ze ook al van vrijwel het begin met de pot mee, op een aantal gerechten na. Maar dan voegde ik pas zout toe als ik haar bordje had opgeschept! Gehakt: ligt er natuurlijk ook aan wat voor soort pan je gebruikt, met of zonder zo'n teflon laagje... en je moet natuurlijk wel blijven omroeren
hihi wat versta je onder kruiden dan? macaroni, nasi,bami etc kruiden van honig of conimex lijkt mij juist veel zout in zitten? mischien denk ik soms te moeilijk
Kruiden als: basilicum, rozemarijn, peper, rode paprika, specerijen enz enz Kant en klare kruiden bestaan idd voornamelijk uit zout, die zou ik niet gebruiken voor de baby.
Ik heb hier een hele voorraad vers gekookt in de vriezer staan.Pasta,mie en groenten met aardappelen. Beetje gehakt,kip,vis,ei(met spinazie) of een klein beetje kaas erdoorheen. Hier wordt prima gegeten, ook af en toe een potje geprobeerd omdat mijn dochter geen potjes lustte,zij kreeg ook alles vers en soms is het handig dat ze potjes lusten. Hij eet van te voren (man is ook laat thuis),heeft hij geen probleem mee en wij ook niet. Als hij over een poosje goed kan zitten in de kinderstoel mag hij erbij komen zitten. Tomaat krijgt hij al een poosje,daar is hij dol op. Appel deed ik even de kook overheen (hij heeft moeite met kauwen) en dat vries ik ook gewoon in. Zout krijgt hij niet,ik kook alles apart voor hem zonder kruiden. Gelukkig is het een smulpaap en lust zo'n beetje alles wat ik hem voorzet.
Onze dochter is nu bijna 14 maanden maar ze eet al een aantal maanden met de pot mee. Ze krijgt en eet echt vanalles, ookal begon ze pas echt wat te eten met 7 maanden. Wij gebruiken geen kruidenmixjes maar wel losse kruiden. We gebruiken zoutarme sojasaus, zoutarme bouillonblokjes (en vaak minder dan in het recept aangegeven staat) maar verder eet ze precies wat wij eten. Soms pittig, soms mild, het is maar net waar we trek in hebben. Paella met mosselen en garnalen is op het moment favoriet (ha ha, van ons allemaal!) Het enige wat ze hier niet krijgt is honing. Ik zou gewoon dingen uitproberen en kijken hoe jouw kind ermee omgaat.