Mijn kleine man van 7 maanden krijgt 4 x per dag borstvoeding (7:00 - 12:00 - 16:00 en 19:00, daarna naar bed toe) Tussendoor krijgt hij sinds een maand ook nog fruithapje (rond 9:30), een broodje (rond 11:30) en rond 17:30 uur een (half) potje groente. Nu zou ik eigenlijk een borstvoeding per dag minder willen gaan geven, die van 16:00 uur zou ik wel willen laten vervallen. Hoe kan ik dat aanpakken? Moet ik 16:00 uur gewoon niet geven en hopen dat het goed gaat? Eerder potje groete geven lukt vaak niet ivm oppas/creche.
Als je zeker wilt weten dat het goed gaat, zou je ook of gekolfde melk of kv kunnen geven en deze afbouwen maar je kunt het ook gerust proberen. Je merkt het snel genoeg. Wat eerder afkoppelen kan je ook nog toepassen
Als je echt gewoon naar 3 voedingen per dag wil gaan voeden en het liefst die voeding van 16.00 eraf hebt. Zou ik gewoon die voeding afbouwen of door hem gewoon ineens over te slaan en dan de kleine om bijv 15.30 een beetje water/thee/sap en een koekje oid te geven. Of je kan de voeding eerst een beetje af bouwen door hem eerder af te koppelen. Overigens weet ik natuurlijk niet of je productie al stabiel genoeg is om op 3 voedingen te blijven zitten maar je kan het natuurlijk altijd proberen. Hoe bedoel je precies ten gunste van vast voedsel? Wil je dat ie meer van de groente, het fruit en het brood gaat eten? Ik denk namelijk dat je daar gewoon nog wat geduld voor moet hebben . De kleine krijgt natuurlijk nog pas een maand die bijvoeding en dan vind ik fruit eten, een broodje eten en een (half) potje groente al behoorlijk goed hoor !
M'n "productie" loopt wat terug en met de vakantie voor de deur wil ik niet meer de hele dag met eten bezig zijn. Dat gevoel heb ik nu nl. wel. De voedingsmomenten 's morgens en 's avonds vind ik wel heel gezellig en ontspannend. Ik ga Hanneke haar advies opvolgen en rond 16:00 uur een alternatief aanbieden.
ik zou m gewoon laten vallen, hier ook gedaan, ik zou me dan wel iets te eten gaan aanbieden. Een tussendoortje, niet?