Ik wil graag eens een detox kuur volgen, had er het 1 en ander over gelezen en het lijkt me wel wat. Ik heb wat apps met recepten gedownload, maar liever hoor ik ervaringsdeskundigen Wie heeft hier ervaring mee? Ik zou er zeker graag meer van willen weten, alvast bedankt
Patiënt van me heeft citroensapdieet gevolgd. Is zowel detox als dieet. Denk erover deze ook eens te volgen. Moet je maar eens googlen.
Een vriend van ons heeft het gedaan en heeft er vrij van het werk voor genomen want een detoxkuur gaat je niet in de koude kleren zitten. Hij stonk ook een uur in de wind in het begin want je lichaam is al je afvalstoffen aan het afscheiden (ontgiften). Wat door je poriën ook naar buiten komt. Hoe volg ik een detox kuur? Ontgiften in 7 dagen | Mens en Gezondheid: Gezonde voeding Wat ik zelf wel elke ochtend doe is voor het ontbijt een glas citroensap drinken. Succes alvast mocht je besluiten om het te doen.
Voor je begint zal ik dit en mijn andere link eerst maar even lezen Afvallen met citroen of citroensap | Mens en Gezondheid: Dieet Wat je gewoon veel beter kan doen als het je om het afvallen gaat of om je fitter en gezonder te voelen je levensstijl omgooien heb ik ook gedaan en mede door het sporten en mijn levensstijl en ieder ochtend aan de citroen sap ben ik in een jaar tijd 11 kilo afgevallen. Voel me fitter en een stuk gezonder.
Detoxen heeft geen enkele zin. Er is vooralsnog geen wetenschappelijk bewijs dat 'detoxen' werkt. Mensen voelen zich vaak moe omdat ze een ongezonde levensstijl hebben. Ze doen dan vaak een detoxkuur en dat is vaak het begin van een gezonder leven. Als men dat gezonde leefpatroon volhoudt, voelt men zich daarna inderdaad beter. Maar dat heeft niets met de detoxkuur an sich te maken.’ Iedere dag opnieuw is je lichaam afvalstoffen aan het verwijderen. Daar zorgt je lever voor. Je kan veel beter goed zorgen voor je lever door zuiver te eten, niet teveel medicijnen te nemen, niet te roken en alcohol te drinken en voldoende water te drinken.
Sportvasten is een sportprogramma van 10 dagen. Je moet het doen onder begeleiding en het mag pas als je een bepaalde fitheid hebt. Het is niet gericht op afvallen, maar om je lichaam uit de 'eenvoudige' suikerverbranding te halen en weer aan te zetten tot het verbranden van de 'moeilijkere' energiebronnen. Dit doe je door in 3 dagen af te bouwen - 3 dagen sapvasten - 4 dagen opbouwen en daarbij elke dag 30 minuten te sporten waarbij je binnen een bepaalde hartslagzone moet blijven. Hierdoor wordt een bepaald type spiervezel geactiveerd. Meer info kun je vast en zeker vinden als je googlet op sportvasten.