Ik ben op zoek naar een lekker recept voor pastasalade. Heerlijk vind ik dat, zeker met dit weer, alleen maak ik het eigenlijk nooit zelf..... Op internet vind ik een heleboel recepten die er allemaal ook lekker uitzien, alleen weet je dat nooit tot je het proeft..... Dus dames, wat is jullie succesrecept, liefst ook een beetje vlug klaar Ben benieuwd!!
Hier een supersnel recept: Pasta koken Paar tomaten fijnsnijden, zongedroogde tomaten fijnsnijden, pasta mengen met pesto en de tomaten, mozzarella fijnsnijden en erbij doen, pijnboompitten ff bakken en erbij doen. Evt nog wat extra olie erbij, goed mengen en even laten staan. Net voor het serveren rucola erbij. Mjammie, supersnel en superlekker. Evt kun je er nog tonijn of gerookte kip of spekjes bij doen. Succes en smakelijk
Pastasalade maak ik met wat er nog in de koelkast zit (of wat de moestuin levert). Altijd wel tomaten, maar eigenlijk alle groenten die rauw lekker zijn kunnen erdoor wat mij betreft. Of heel even gegaard, zoals verse erwtjes. Altijd een handvol verse kruiden (oregano, tijm, basilicum, etc) en iets hartigs, lekkere kaas (mozarella, feta bijv), vis of kip. Een scheut goede olijfolie, citroensap of balsamico-azijn en grofgemalen peper.
Oef, ik gooi ook altijd alles in de pasta-salade. Appel of ananas... Paprika, ui, selderij, beetje dit, beetje dat. Eigenlijk alles wat over is van de groente v/d rest van de week en what not. Ik moet zeggen dat ik deze tot nu toe het aller-allerlekkerst vind: Sonja Bakker - Pastasalade - YouTube MAAR; dat is niet meer random dingen die overblijven. Althans, hier in huis niet. Dit is gewoon je reinste aanslag op je portemonnee en het moet ook écht je intentie zijn om het te eten. Het is het echt he-le-maal waard; maar je kunt nooit 'per ongeluk' alles in huis hebben. Althans, wij niet. Too much ingrediënts.
Vandaag hadden we salade me sperziebonen, ei, tomaat, romaine sla, rood uitje, blikje tonijn, blikje ansjovis en van die slakkenhuisjes-pasta. Goed mengen, dressing van olijfolie/citroensap/peper/zout of lepel allioli erdoor. Mjam!
Pasta koken(koud laten worden) Mais erbij doperwten erbij Lik mayo doorheen, smullen maar Misschien nog augurken erbij als je dat lekker vindt
pasta port salut stukjes 3 kleuren paprika's in stukjes rucola sla stukjes tomaat en/ of zongedroogde tomaatjes in olie (evt. hamblokjes of spekjes) balsamico, peper, zout, olijfolie, (verse) basilicum, tijm, oregano of Italiaanse kruiden.... Heerlijk
Of... pasta peer blauwe kaas walnoten slamix olijfolie, balsamico, peper, zout en nog wat andere kruiden naar smaak eventueel nog wat parmezaanse kaas eroverheen geraspt... Ook heerlijk
pastasalade a la mij; pasta koken en laten afkoelen in de koelkast prei/wortel heel heel fijn snijden, jonge kaas in hele kleine stukjes snijden, eventueel augurkje klein snijden. beetje peper/zout en dan mayonaise erdoorheen. hmmm heerlijk
KOUDE PASTASALADE (4 PERSONEN) 500 gram gekookte pasta penne 1,5 eetl. groene pesto 250 gram gerookte kip in blokjes 1 bol mozzarella in blokjes bakje trostomaatjes in vieren gesneden ½ rode paprika in blokjes babysla/rucola Van de week gegeten, erg lekker...
Zoiets heb ik laatst gemaakt, maar dan de creme fraiche vervangen door een bakje Boursin Cuisine. Het blikje zalm vervangen door twee bakjes gerookte zalmsnippers. En de rucola had ik achterwege gelaten (of vergeten kan ook, hahaha). In elk geval zeer lekker! Morgen ga ik dit maken met ipv zalm roze garnaaltjes. Recept pastasalade met zalm en komkommer - Heerlijke Pastasalade Recepten - Pastasalade Recepten
Dames, heel lekkere ideetjes komen er hier voorbij. Mijn vriend heeft vanmorgen de boodschappen gedaan en is creatief geweest met paprika, zongedroogde tomaatjes, olijf, mais, tonijn en nog wat dingetjes geloof ik. Dan nog foccacia erbij met kruidenboter en we kunnen de bak leegeten hoop ik!
Mijn succes recept: Fusili koken, koud afspoelen en uit laten lekken. Komkommer, zongedroogde tomaat, rode ui, paprika, kleine augurk (cornichons?) fijn snijden. Flinke lepel pesto er door en dat mengen met de pasta. Evt afmaken met wat geschaafde parmezaanse kaas, rucola en pijnboompitjes
Lekker! Ik maak hem ook ongeveer zo: Volkorenpasta (meestal fusilli) Komkommer Zongedroogde tomaat Zwarte olijven Mais Kappertjes Blikje tonijn op olijf-olie Beetje balsamico-azijn en peper en zout erbij en klaar!
Twee recepten; Pasta koken Spekreepjes krokant bakken 4 tomaten snijden Mozzerella snijden 1 avocado snijden Tomaat, mozzerella en avocado met gedroogde tijm (oregano kan ook) en olijfolie in kom doen en mengen. Als laatste spekjes en pasta erdoorheen mengen. Maak het meestal voor twee dagen. Andere: Pasta koken, sperziebonen koken. Rode en gele paprika in blokjes snijden. Goudsalami in blokjes snijden. Een dressing maken met: olie, peper/zout, italiaanse kruiden en het sap van 1 sinaasappel. Dit alles goed doormengen. OOk deze kan prima voor 2 dagen gemaakt worden.
Pasta koken, af laten koelen Mengen met: - Paprika - Sla - Komkommer - Fetakaas - Gegrilde, koude kip in stukjes - Knoflookdressing of knoflooksaus Voor de rest kun je naar keuze nog wat ingrediënten toevoegen Heerlijk met een stukje stokbrood
[FONT="]Ingrediënten[/FONT] [FONT="]250 gram[/FONT][FONT="] fusillipasta[/FONT] [FONT="]300 gram[/FONT][FONT="] kipfilet[/FONT] [FONT="]kipkruiden[/FONT] [FONT="]3 eetlepels olijfolie[/FONT] [FONT="]zout[/FONT] [FONT="]peper[/FONT] [FONT="]4 eetlepels pesto (rood of groen)[/FONT] [FONT="]1 eetlepels citroensap[/FONT] [FONT="]1 teen knoflook[/FONT] [FONT="]250 gram[/FONT][FONT="] cherrytomaatjes[/FONT] [FONT="]4 lenteuitjes[/FONT] [FONT="]50 gram[/FONT][FONT="] pijnboompitten[/FONT] [FONT="]100 gram[/FONT][FONT="] geraspte kaas[/FONT] [FONT="]2 eetlepels basilicum[/FONT] [FONT="] [/FONT] [FONT="]Bereidingswijze[/FONT] [FONT="]Kook de pasta volgens gebruiksaanwijzing. Snijd de kipfilet in kleine stukjes en kruid dit met de kipkruiden. Bak ze in 1 eetl. olijfolie. Roer de pesto door de andere 2 eetlepels olijfolie. Doe hier de uitgeperste teen knoflook en de citroensap erbij. Roer het pestomengsel door de afgegoten pasta. Snijd de tomaatjes in 4 partjes en de lenteui in ringetjes. Rooster de pijnboompitten. En roer als laatste de geraspte kaas, de pijnboompitten en de kip door de pasta. Lekker met vers stokbrood of ciabatta.[/FONT]
Mijn pastasalade: 500 gram tricolore pasta (wokkels) 2 potjes apetina feta 2 salamiworsten (in kleine stukjes snijden) 3 paprika's, van elke kleur eentje (in stukjes snijden) Yoghurtdressing Dit alles door elkaar heen en het liefst een dag van tevoren maken zodat de knoflook van de salami er een beetje in kan trekken. Heb er toevallig net eentje gemaakt voor een bbq morgen.
Ik heb er 2.... 1: kook een hoeveelheid fusili naar wens, kook eieren en snij een komkommer. Zodra de fusili gekookt is spoelen met koud water zodat deze lauw wordt. Eieren, komkommer, zakje rauwkost en gerookte kip erbij en als dressing gebruik ik meestal honing mosterd... Heeeeeeerlijk! 2: kook een hoeveelheid fusili naar wens, bak spekreepjes uit. Zodra de fusili gekookt is spoelen met koud water tot deze lauw is, rucola erbij, groene pesto erbij en als laatste de spekreepjes. Ook erg lekker!