Misschien een wat vreemde titel, maar het dekt wel de lading. Vorig jaar hebben wij ons huidig huis gekocht. Het betreft een huis dat in 2008 gebouwd is en dat nog in zeer goede staat verkeerd. Helaas hebben de vorige bewoners het huis van binnen behoorlijk verwaarloosd en nadat ze eruit zijn gezet (huis is net voor executie veiling opgekocht) heeft de opkoper snel (lees in 1 weekend) de boel geprobeerd te herstellen. Een week daarna was het huis van ons. De eerste maanden hebben we er een nieuwe vloer ingelegd en zowel de voor als achtertuin helemaal opgeknapt. Maar nu komt de volgende stap: de binnenkant. Het is op dit moment gewoon niet netjes afgewerkt, maar ik weet ook niet precies waar we moeten beginnen. Het gaat overigens echt wel om afwerking, het huis is verder in zeer goede staat gelukkig. Hoe zouden jullie het volgende aanpakken: 1. Op álle wanden zit structuurverf. Dit heeft de opkoper gedaan omdat de vorige bewoners alle wanden bruin hadden gemaakt (bruin/zwart/paars gestreept om volledig te zijn..). Naast dat ik structuurverf lelijk en onhandig vindt dekt het ook niet goed en zie je overal dus heel licht de oude kleur door. Kunnen we dit relatief eenvoudig laten herstellen? 2. De trappen zijn momenteel "kaal" en wit geschilderd (ook de trappen waren paars/bruin) iemand een tip hoe we onze open trappen mooi kunnen bekleden? Volgens mij zouden deze twee dingen al een wereld van verschil betekenen, maar ik ben écht inspiratieloos hoe we dit kunnen oplossen. Je ziet nu gewoon dat het snel/snel is gedaan en ik wil het gewoon netjes/strak/mooi hebben. Iemand tips?
Wij hebben alle wanden laten spacken (weer niet hoe je het schrijft) maar dan wordt er ruige structuur op de muren gespoten. Het is dan niet glad maar wel allemaal gelijk en wit en ik vind het er wel strak uitzien. Je kunt t dan nog sauzen in een kleur die je wilt. Of alles glad stucken.. Kun je daarna ook behangen als je dat zou willen. Wij hebben ook een open trap en willen het ook bekleed hebben. Nu hebben we er verf gemengd met fijn zand op de bovenkant trede gesmeerd ivm glijden. We willen liever vloerbedekking maar omdat het lastiger is dan met een dichte trap is het ook wat duurder volgens mij.
Wij hebben zelf alle muren gestuct, nu had ik het voordeel dat mijn man dat zelf kan. Geen idee wat dat kost. Daarna kun je het naar wens lateien. Trap renoveren met zo'n renovatieset of laten doen. Wij hadden in ons vorige huis een wit geschilderde trap. Nooit meer! Zag je alles op.
Wij hebben deze kunststof delen op de traptreden. Ziet er heel netjes uit. En niet glad. Micostep® Kunststof Trapmatten / Trapmaantjes!!