Geen pastasalade, maar een rijstsalade die wij heel lekker vinden: https://miljuschka.nl/salade-recepten/rijstsalade-met-pindas
Gewoon wat we hebben aan groente/rauwkost/spekjes/gerookte kip/worst/kaas en dan pasta en potje rode pesto erdoor.
Ik doe vaak penne pasta met kruiden roomkaas als basis. Vaak met: - rucola - pijnboompit - cherrytomaat - rode ui - iets zouts (spekjes, kipfilet, gerookte zalm of ansjovis)
Farfalle Selleriesalade (zo’n bakje) Bieslook Cashewnoten Rozijnen Perzik Ananas hier krijg ik altijd enthousiaste reacties op. of gerookte kip Rucola Pasta Rode en groene pesto Parmezaanse vlokken Zongedroogde tomaat Komkommer en cherrytomaat Mozzarella
Denk niet dat ik het ooit vers heb gegeten. Maar vind van doperwten net als bonen de structuur niet lekker. Het is zo papperig van binnen. Tuinerwten daarentegen vind ik heerlijk. Die zijn sappig ipv papperig. Of is dat het verschil tussen vers en uit blik/pot?
Dank je, had laats ook een lekkere couscous salade gemaakt die was ook heerlijk. Dus recepten in die richting zijn ook welkom! Ik vind met dit weer koude gerechten zoals vullende salades heel erg lekker en man ook die neemt meestal dan de restjes mee naar het werk een dag later.
Ik zocht laatst ook inspiratie voor een pasta salade en kwam deze tegen. Dit is nu ons favoriet geworden, voor ons geen "gewone" pasta salade meer deze zomer haha: https://www.ah.nl/producten/product/wi459074/ah-maaltijdsalade-orzo-verspakket Je moet er goed opletten bij AH dat je maaltijdsalade koopt en niet "gewone warme orzo" pakket
Farfalle Geitenkaas babyspinazie rucola aardbeien pijnboompitten komkommer en zelf gemaakte honing mosterd dressing
Deze couscous salade is ook erg lekker. Ook lekker met perzik ipv mango! https://www.leukerecepten.nl/recepten/frisse-couscous-salade-met-mango/
Mini fusilli Gerookte kipreepjes Uitgebakken chorizo Mozzarella Cherry tomaatjes Gedroogde tomaatjes Pijnboompitjes Rucola Honing-mosterdvinaigrette En tot slot nog brokjes geitenkaas met honing eroverheen.
Fijne bulgur of couscous Paprikapuree (zelfde als tomatenpuree, maar dan zoeter. Te koop in Turkse winkels) Komkommer Fijn gesneden sla Tomaatjes Bosui Dressing van olie, zout, citroensap en granaatappelsiroop
Bij ons is deze favo. Tagliatelle met rucola, uitje, tonijn, groene pesto en cherrytomaatjes evt beetje peper Maar zie hier ook lekkere voorbij komen die ik wil proberen.
M’n kinderen houden ineens van sla dus ik denk dat ik volgende week eens een maaltijdsalade op het menu ga zetten! Nu nog tussen al deze Posts een keuze maken.
Mijn dochters lievelings eten. Ik maak hele simpele, voor weinig tijd is ie perfect. 1 komkommer kleine stukjes 500 gram kleine tomaatjes (snoep/cherry)in vieren of hakken. flinke hand zwarte olijven, gehakt. Kleine pastaschelpjes, koken met twee flinke tenen knoflook. Drie eetlepels witte balsamico azijn Drie eetlepels olijfolie Bosje bieslook Verse basilicum blaadjes De gekookte knoflook pletten, en een beetje hakken. De kinderen alles laten snijden (vanaf een jaar of 7 )En mengen!
Ik maak meestal de standaard pastasalade: pasta, cherrytomaatjes, rucola, ham of kip, pesto, mozzarella, pijnboompitten en parmezaanse kaas.