iemand de gouden tip voor maagklachten?

Discussie in 'De lounge' gestart door Sann, 18 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    Ik heb zo'n last van mn maag/slokdarm. Het doet hevig pijn op mn borstbeen en tussen mn schouderbladen. Heb het wel eens vaker maar het is nu zo erg dat zelfs mn nek er zeer van doet en ik er beroerd van ben. Al tennies en melk geprobeerd maar niks helpt. Ik word er gek van

2. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.539
    1.551
    113
    weet je zeker dat het van je maag is?
    Ik weet het niet uit eigen ervaring, maar ik heb wel eens gehoord dat soja vla goed werkt..

3. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Zou toch eens naar de huisarts gaan. Rook je? Verergeren de klachten als je bepaalde voedingsmiddelen hebt gegeten? Misschien even een tijdje niets eten en drinken, zodat je maag rust krijgt. Maar nogmaals, ga naar de huisarts. Die kan verder onderzoek (laten) doen.

4. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Je zou misschien nog Gaviscon kunnen proberen. Dit heb je in pilvorm en vloeibare vorm.

Anders even contact opnemen met je huisarts. Dan is er misschien wat anders aan de hand...

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

Mee naar de dokter gaan lijkt me een goed idee.

6. Syllie

Syllie Actief lid

4 nov 2008
    159
    0
    16
    Zowieso ff naar dokter gaan en bij mij werkt cola maar dat zal wel een raar advies zijn maar bij mij werkt het....

7. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    Ik heb ook ook precies wat jij beschrijft. Ik heb een maagonderzoek gehad en blijk een middenrifbreuk te hebben. Dat komt vaak voor maar in combinatie met stress kun je daar behoorlijk last van hebben. Bij mij helpt het als ik gexond en niet te veel eet. Ik heb ook maagtabletten van de arts gekregen naar dat verergerde na verloop van tijd dus mee gestopt. Nu heb ik nog steeds last van mn maag maar het helpt bij mij als ik steeds kleine beetjes eet. Hap vanillevla of 2 rennies. Sterkte ermee!

8. Vogelhuisje

Vogelhuisje Bekend lid

2 apr 2014
    879
    1
    18
    Naar de huisarts die kan je omeprazol voorschrijven mits het echt maagzuur is! Dit moet je wel consequent slikken voor langere tijd...

9. boxertjes

boxertjes Bekend lid

7 aug 2010
    973
    1
    0
    NULL
    brabant
    Ik heb ook exact deze pijn. Ik neem omeprazol

10. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    niet zelf dokteren en morgen de huisarts even bellen. het kan je maag zijn maar deze symptomen zie je ook bij andere "ziektens". bij hartklachten kan je deze klachten namelijk ook hebben.

11. Wen86

Wen86 Fanatiek lid

12 apr 2011
    2.165
    178
    63
    Gaviscon hielp bij mij goed (het drankje). Anders Pantazol.

12. sam83

sam83 Actief lid

20 nov 2014
    296
    0
    16
    NULL
    NULL
    Zag de tip al voorbij komen.

Omeprazol gebruiken.
    Geen pittige kruiden
    Zure vruchten