Hoi dames, Ik ben echt een huisvrouw van niks, er zijn zoveel 'logische' dingen die ik gewoon niet weet/zie/snap dus hopelijk hebben jullie hier wat tips voor me.. Ik ben zo dom geweest om onze kleine meid pasta te laten eten terwijl ze een witte broek aan had. Die had ik dus beter even kunnen omwisselen voor een pyamabroek of een ouwe broek ofzo. De witte broek was niet alleen wit maar ook hartstikke nieuw en superleuk. Dus een nieuwe broek die ze pas 1x gedragen heeft. Aangezien madam pas anderhalf is, knoeit ze nog wel eens een beetje (vandaar dat ik dus slimmer had moeten zijn). Nu zitten er dus een aantal vlekken van de pasta (van die rode vlekken van de saus) op haar witte broek. Ik heb ze voorbehandeld met ossegal en op 60 graden gewassen, maar ze zijn er niet uitgegaan. Weet iemand of ik dit er nog uit kan krijgen? Vind het zo zonde omdat het zo'n leuke broek is en omdat ze hem pas 1x gedragen heeft!
Misschien laten weken in Vanish (speciale voor de witte was). Zou krijg ik vaak vlekken uit mijn witte broek.
ik doe alle etensvlekken altijd even insmeren met dreft de originele (groene zeg maar ) even inborstelen en in laten trekken en dan wassen
afwasmidddel werkt hier ook tegen veel vlekken! Even insmeren, intrekken en dan wassen op een gewoon wasprogramma.
Een emmer met goed heet water pakken, daar wat biotex (is poeder) in strooien en daar je broek bij doen. Dat laat je zo even een dagje staan voordat je het in de wasmachine gooit (gewoon normale programma zoals je anders ook zou doen als er geen vlekken in zitten). Waarschijnlijk is het er de eerste keer al uit, maar misschien moet je dit nog een keertje herhalen, maar het gaat er gegarandeerd uit. Ik had dit van de week ook met pastavlekken op witte broeken Dit werkt trouwens voor alle soorten vlekken.
Goed nat maken en dan in de zon hangen. of Met de groene dreft of weken in de biotex of als echt niets helpt even de plekjes met bleekwater behandelen en dan wassen
Een emmertje met kokend water en een schep vanish erin en dat een dagje laten staan. Of de vlek inspuiten met wat chloor, inwrijven en dan wel snel weer goed uitspoelen. Succes!
Mijn ervaring is juist dat je geen kokend heet water moet gebruiken, want dan "brandt" je de vlekken er juist in. Hier werkt bij pastavlekken in de zon hangen het beste: de zon bleekt de vlekken er uit!
nooit pure chloor zo op kleding doen kan je gele vlekken van krijgen wat je wel kan doen is goede scheut chloor in koud water doen en dan even paar uur laten in trekken dan gewoon wassen of ossegal beetje zeep nat maken en dan goed insmeren gewoon wassen of de dreft wat hier vermeld werd... succes
Met shout en koud water, daarna gewoon in de wasmachine. Had op mn werk een keer een witte nieuwe broek aan (heel handig in de kinderopvang ) en had daar een hele pasta hand opzitten! Ging er zo uit!
In de wasmachine met een scheut citroensap (=wel aggressief), en dan in de zon laten drogen, of: Vanish! Lang een afkeer van gehad (stomme reclames), maar sinds ik de gele-boordvlekken van mijn vriend z'n overhemd eruit heb gekregen ben ik óm!
ik maak altijd een bak gloeiend heet water daar doe ik dan het truitje erin (bij ons zijn het namelijk altijd de truien die er onder zitten) en dan gewoon de wasmiddel erbij. En dan maar laten weken. volgende dag in de wasmachine doen op normale programma. Dit werkt bij mij iniedergeval gelukkig wel, anders had ik al heel wat weg kunnen gooien!
Als wij pasta hebben gehad en er zitten vlekken in de kleren, dan doe ik ze direct in een emmer met heet sop(biotex, groen) en dan de volgende dag in de machine met vanish erbij.
Bij mij gaat het gelukkig nog steeds goed met kokend water. Helpt ook bij vet en jusvlekken. In de zon hangen had ik nog nooit van gehoord...dan moet de zon denk ik ook wel flink schijnen om de vlek te laten bleken?
Ik doe dan als er geen opdruk op zit of andere kleuren, wassen met een schep Biotex Echfa Wit en hoppa alles is weer spierwit! Zo maak ik ook mijn grauwe was weer lekker fris wit.
Wow wat veel tips al, super! Ik ga es kijken wat ik eerst ga proberen. Bedankt meiden, ik laat nog weten of het gelukt is!