schade aan onze auto door ander wat nu?

Discussie in 'De lounge' gestart door sapje, 23 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sapje

sapje Fanatiek lid

6 sep 2009
    1.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi dames/heren,

wij hebben schade aan onze auto door dat iemand tegen ons is aangereden.:(
    de schade is gemeld nu en ik vroeg me af hoe dat nu verder gaat.
    mogen wij zelf bepalen waar we de auto laten maken en krijgen we het geld uitgekeerd of gaat dit geld direct naar de garage?

groetjes sapje

2. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Je kunt je auto altijd laten maken waar je zelf wil maar de meeste verzekeraars hebben afspraken met schadeherstelbedrijven. Dit staat meestal in je voorwaarden.

Als de schade boven een bepaald bedrag uitkomt, moet er een verzekeringsexpert komen kijken, de schadehersteller zal hem een offerte geven wat de kosten zijn van reparatie. Je zal dan de uitkering zelf ontvangen.
    Als je bij een schadeherstelbedrijf dat afspraak met verzekeraar heeft, laat maken dan wordt het onderling tussen die twee geregeld en hoef je zelf verder niets te regelen en ontvang je de uitkering dus niet zelf.

3. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Ik heb destijds gebeld met mijn verzekeringsmaatschappij en gezegd dat ik het geld op mijn rekening wilde hebben.

Zelf repareren of idd helemaal niet... mag je zelf weten toch.

Maar... het was wel goed dat ik belde, want het stond al klaar om overgemaakt te worden naar het schadeherstelbedrijf, dat het schadebedrag bepaald had.

4. sapje

sapje Fanatiek lid

6 sep 2009
    1.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    bedankt voor de info dames,
    ja vind het wel het pretigste om het geld zelf te krijgen en dan even kijken hoe en wat.

5. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Ik heb de auto laten repareren bij een bedrijf die wel degelijk afspraken met de verzekering had, maar moest het eerst voorschieten en pas na overhandiging van de rekening kreeg ik t terug betaald.

6. sapje

sapje Fanatiek lid

6 sep 2009
    1.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    das ook raar dat je het eerst moest voorschieten, ik denk in ons geval dat dat niet haalbaar is aangezien het een behoorlijke deuk is.
    lijkt me toch dat de verzekering het geld gelijk moet uitkeren als de schade officeell is vastgelegd?

7. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Tja ik had offerte van t schade bedrijf, zou zo rond de 800 euro gaan kosten. Verzekering zei 'laat maar maken en stuur ons de rekening'. Garage zei 'meteen betalen'. Dus dan moet je wel..

8. sapje

sapje Fanatiek lid

6 sep 2009
    1.037
    0
    0
    NULL
    NULL

9. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Tis ook niet bij elke verzekering zo natuurlijk, volgens mij zijn er zat die wel gewoon eerst uitbetalen, op basis van offerte. Gewoon maandag ff bellen, dan weet je t :)

10. En je eigen risico moet je dan ook gelijk betalen bij het schadeherstelbedrijf he..

11. Selena149

Selena149 Niet meer actief

Vervelend zeg...

Maar de tegenpartij laten uitkeren om er vervolgens zelf niets mee te doen, maar het geld wel lekker in eigen zak te steken... vind ik eerlijk gezegd nogal asociaal....

12. Trouwens weet je niet wie er tegen jullie aan is gereden.. of wel?

13. sapje

sapje Fanatiek lid

6 sep 2009
    1.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    nou zeg wat een reactie weer, maar lijkt me dat wij toch zelf mogen bepalen waar we de auto laten maken niet dan? en als we dan goedkoper uit zijn is dat mooi meegenomen

14. sapje

sapje Fanatiek lid

6 sep 2009
    1.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja we zaten samen met ons 2 kindjes in de auto , de vrouw die ons aanreed was ook aardig geschrokken, en we hebben de auto nog niet zo heel lang dus was behoorlijk balen maar allang blij dat we niks hebben:)

15. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Nou als TS de auto later wil verkopen is ie toch minder waard door de schade, dus ze heeft er gewoon recht op, of ze het nou laat maken of niet, toch?

TS, gelukkig is er verder niks aan de hand en is er alleen materiele schade.

16. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Waarom zou je meer laten uitbetalen dan je zelf zal uitgeven aan de reparatie? Dat snap ik niet. Ik ben vorig jaar dus ook aangereden en heb de schade laten betalen door de verzekering van de tegenpartij. Het is geen moment in me opgekomen om het op die manier te doen, ik hoef er tenslotte niet beter op te worden, ik wilde gewoon mn schade hersteld.

En hoezo zou de auto minder waard zijn door de schade, als ze de schade laat herstellen?

17. sapje

sapje Fanatiek lid

6 sep 2009
    1.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    nou ik verwacht niet dat we veel meer van de verzekering zouden krijgen dan wat het kost om het te laten maken , maar dan gaat toch wel de voorkeur uit bij mijn man om het bij een garage te laten maken die mijn man kent en ja als we iets overhouden dan is dat mooi meegenomen dat zal ik eerlijk zeggen, maar dat zal denk ik niet het geval zijn

18. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Ik ging van die laatste reactie uit dat ze er niks mee zou doen, dus het niet zou herstellen. Dan is de auto minder waard, dat bedoelde ik ermee.

19. Dunc1984

Dunc1984 Bekend lid

15 jun 2011
    532
    0
    0
    Noord-Brabant
    Je krijgt het geld om je auto te laten herstellen en je mag zelf weten of je dat wel of niet doet. Dat is toch niet asociaal?!

20. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Tuurlijk wel, die uitkering is zodat je zelf niet voor de kosten opdraait van iemand anders zn fouten. Als je dus geen kosten maakt, valt er ook niks te vergoeden.

Deel Deze Pagina