Noa was 4,5 kg en 53cm en heeft dus nooit in een maatje 50 gepast. Maatje 56 was na een maandje ook al te klein Nu (op 8 maanden) draagt Noa ook al een maatje 80 (normaal gezien voor 1 jaar)
48 cm en 3240 gram gewoon maat 50. Ik had alleen bijna geen kleren in die maat omdat iedereen zei dat ze dat meestal niet passen.... mijn meisje heeft heel lang maat 50 aangehad dus kon flink shoppen na de bevalling
Onze kleine meid was bij haar geboorte 3270 gram en past prima in maat 50. 56 is echt veel te groot. Maar met kleertjes is het wel heel verschillend. De ene valt heel groot en de andere heel klein.
Ons meisje heeft ook een paar weekjes maatje 50 gehad. Ik zou zeker een paar setjes in maat 50 in de kast leggen, bij halen kan altijd nog maar dan heb je zeker iets in huis. Of je moet natuurlijk zeker weten dat je een prematuurtje of een heel klein kindje krijgt.
Fay was 3135 gram en 48cm en heeft tot ongeveer 2 1/2 maand in 50/56 gezeten. Nu zit ze in 62 soms 68, maar het lijkt wel heel hard te gaan nu hoor!
Jamila geboren met 42+2 was 3330 gram en 51cm toch heeft ze nog 2 pakjes gedragen in maat 44 maar die waren na 2 weken al te klein , toen is ze over gegaan naar 50 en 50/56 (die maat was een heel klein beetje te groot maar ook weer niet zo groot dat het omgeslagen moest worden dus vond het niet nodig om bij te kopen) na 2 maanden zat ze volledig in 56 en na 3 maanden was ze daar al uit gegroeid. Maat 74 heeft ze tot nu toe het langste kunnen dragen (inmiddels gaat ze van de 80 richting de 86)
bastiaan was 3580gr bij de geboorte,en 51cm hij draagt nu nog steeds maatje 50,dan wel een los broekje en truitje. maatje 56 is vaak nog aan de ruime kant. verder hebben mijn andere 3 kids ook maatje 50 aangehad,maar dan niet zo lang. 2 van de 4 kids waren 8 ponders,en hebben ongeveer een maandje in maatje 50 gepast.
Ik vraag me nu toch sterk af of ik nog maat 50 moet gaan shoppen... Ik heb 1 pakje in maat 50, en verder alles in 50/56 of 56. Ik hoorde van zoveel mensen dat maat 50 te klein zou zijn, dat ik het verder niet bijgekocht heb, maar het bij dat ene gekregen pakje heb gelaten... Misschien nog een leuk taakje voor manlief de komende week Ons kindje wordt nu trouwens supergemiddeld geschat op 3500 gram (via een echo), dus dan ga ik wel uit van een grote maat 50 mogelijkheid!