minderen?stoppen?kinderwens

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by elba, Jun 30, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. elba

elba Fanatiek lid

Jun 29, 2007
    2,016
    0
    0
    lerares
    Hoi Heidi Akkers,
    Ik had een vraag waar ik zelf niet helemaal uit ben. Ik voed mijn zoontje nu zo'n 15 maanden bv (hij krijgt nu ook ander met name vast voedsel, hij drinkt ook wel andere dingen thee, limo, melk ect maar het meest nog bij mij).
    Nu ga ik augustus 1 week zonder hem weg. Ik kan dan wel kolven. Maar ik wilde misschien wel stoppen of minderen. Hij drinkt zeker elke nacht nog 2 keer. Dus savonds dan snachts 2 keer en dan sochtends weer en dan overdag ook nog 2 keer vaak.
    Ik zou wel willen minderen naar sochtends en savonds 1 keer en dat dat het dan was. Maar hoe doe ik dat zodat hij niet uitdroogt?
    En dan is er nog iets. Ik ben helemaal nog niet ongesteld (en dit vond ik helemaal niet erg) maar in oktober willen mijn man en ik wel weer gaan proberen (bij ons kan dat zo wel 3 jaar duren en ik ben al 34). Maar ja dat heeft geen zin als ik niet ongesteld ben.
    Wat zal ik doen. Anders helemaal maar stoppen? Ik vind het voeden nog wel fijn. We zouden ook onze kinderwens iets op kunnen schuiven. Ik heb toch nieuw werk en om dan meteen zwanger te worden? Ook doe ik een opleiding en die is hopelijk volgend jaar juli klaar. Misschien is dan Januari beter om te starten met proberen en kan ik dan wat langer door gaan met voeden. Zij het dan hopelijk wat minder vaak per dag. Maar hoe pak ik dat aan?
    Heb jij adviezen, Wat zou jij doen?

Alvast bedankt, Groetjes Elba

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

Jun 30, 2008
    2,754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,
    Wanneer je je weekje weg gaat, zou ik zeker een kolf mee nemen, onafhankelijk van of je wilt stoppen of niet. Wanneer je ineens zou stoppen dan, loop je kans op stuwing, verstopte melkkanaaltjes etc. Daar heb je geen zin in waarschijnlijk ;)

Dat je kindje nog bij jou komt is niet ongewoon. kindjes ontdekken veel op deze leeftijd, ontwikkeling kan heel snel gaan en voor troost en om vanuit een veilige basis te kunnen ontdekken en ontwikkelen is het prettig dat hij af en toe nog aan de borst mag drinken!
    Wanneer je wilt afbouwen naar ochtend en avond kun je overwegen om de voedingen overdag 1 voor 1 proberen af te bouwen. Omzeil die momenten waar hij er om vraagt.

Mogelijk lukt dat wanneer je een weekje weg bent. Ik ken ook andere verhalen, waar kindjes gewoon weer dachten: "he, daar is mama weer!" en weer dicht bij haar de voeding genoten.

Ik stuur je een link met een column die ik eens schreef, misschien heb je daar nog wat aan.

Tot slot: bedenk dat wanneer je nog niet ongesteld bent geweest en je een week weg gaat je cyclus ineens anders kan zijn en je een eisprong kunt hebben.

Succes!

Menstruatie en borstvoeding | Borstgevoed.nl

Hoe lang geef je borstvoeding? | Borstgevoed.nl

3. elba

elba Fanatiek lid

Jun 29, 2007
    2,016
    0
    0
    lerares
    Dank je wel! Ik ga zien hoe het komt.

Share This Page