Paté gegeten

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Kimmie1983, 23 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimmie1983

Kimmie1983 Actief lid

5 aug 2008
    255
    0
    0
    Pff ik ben weer eens heel onzeker.. Gisteren een half stuk paté gegeten van de AH.
    Nu ging ik toch twijfelen of het mocht en lees op internet dat ik er teveel van gegeten heb. Stom...

Kan iemand me een beetje geruststellen? Wat kan er gebeuren?

Verder nog niet 'gezondigd' gelukkig.

Groetjes Kim

2. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Relax, er gebeurt niks.
    Je mag best paté en ook best een half stuk, maar niet elke week.

3. Hansje123

Hansje123 Bekend lid

3 feb 2009
    921
    0
    16
    Maak je inderdaad geen zorgen. Het gaat om da je geen overdosis lever krijgt. Omdat daar ik geloof vitamine A (weet niet zeker kan ook een ander zijn) in zit. Overmatig van deze stof kan schadelijk zijn ( let op :kan) dus als je een dagje teveel hebt gegeten heb je niet gelijk overmatig ingenomen. Het gaat erom dat je niet elke week of dagelijks orgaan lees of lever eet.

Je hebt overigens wel de vitaminen nodig en adviseren zelfs elke dag wel een boterham leverworst te eten. Dan krijg je het wel binnen, maar niet teveel.

Ik ga ook met het kerstmenu gewoon dat voorgerechtje met paté eten. Alleen eet ik dan de dagen met kerst geen leverworst meer op mijn brood. Beetje passen en meten dus.

Het is niet hetzelfde als bv rauw vlees. Hierin kan een bacterie zitten. Als jij toevallig net dat stukje vlees eet waar de bacterie in zit dan heb je kans dat de bacterie overgedragen wordt. Dat wil niet zeggen als je een keer per ongeluk een stukje rood vlees gegeten hebt je gelijk de bacterie hebt , ook die kans is heel klein. Maar je kan wel net die pech hebben. Bij paté is dat niet. Dat is alleen als je echt overmatig gebruikt. Dat de teveel aan vitaminenA schade kan toebrengen.

Dus conclusie: het is niet erg als je wel eens iets meer paté eet. Als je het maar niet elke week of elke dag eet. (behalve dan die ene boterham per dag)

Hihi begrijp je het nog? .

4. Kimmie1983

Kimmie1983 Actief lid

5 aug 2008
    255
    0
    0
    Bedankt!! Voel me al beter ;)

5. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Goed zo!;)

6. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ik eet ook weleens een dag een paar plakken leverworst hoor. en dan gewoon paar daagjes weer niet

7. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    ag leuke is ze zeggen ook dat je geen leverpastei mag eten of niet teveel
    maar echt geloof me in ziekenhuis met 32 weken werd ik opgenomen en kreeg /mocht elke dag leverpastei eten sochtends 2 sneedjes smiddags 2 sneetjes en als ik tussendoor wilde nam ik het ook en niemand die me dat verbood want het mocht gewoon van hun dus tja

me zoontje is er echter niet slechter door geworden

dus maak je niet druk hahaha komt wel goed

8. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Ach, het is hiervoor al gezegd, geen zorgen maken!
    Ik heb de eerste periode van me zwangerschap gewoon nog gerookte zalm, red bull en veel cola op. Kwam ik ook pas rond de 14 weken achter dat dat allemaal niet mocht...
    Kindje was wel heel druk aan het ronddansen tijdens de echo's hahahaha zal wel door alle caffeïne komen hihi maar verder is alles goed met de kleine!

En nu heb ik ineens trek in paté...

9. Marik

Marik Bekend lid

21 okt 2011
    885
    0
    0
    Kan echt geen kwaad, als je maar niet elke dag 6sneeen brood met paté eet haha.
    Met mate ivm de vit. À

Deel Deze Pagina