Huh, toch geen salami?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door luca2504, 4 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Verdorie! Ik ben dus helemaal niet zo van het panisch op mijn eten letten.. Maar ik woon dus in Frankrijk en ben gek op charcuterie (=rauwe worst), wat ik nu dus niet mag eten. Toen las ik ergens dat salami wel gewoon mocht omdat het gerookt is. Ik blij, dik pak salami gehaald. Zit ik vandaag te kijken op internet en lees ik nu opeens dat salami kennelijk toch niet mag :( dus wie heeft een duidelijk antwoord voor me? Mag ik het nou wel of niet eten?

2. vondebs

vondebs Bekend lid

16 okt 2009
    684
    0
    0
    geen idee. heb het gisterenavond ook nog lekker gegeten.

3. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Net zoiets ja, ik las dat cervelaat ook niet mag?
    Heb het toch echt gegeten. Blijft er nog wat over?

4. Nathaliiej

Nathaliiej Fanatiek lid

20 nov 2012
    1.206
    1
    0
    NULL
    Utrechtse Heuvelrug
    Volgens mij ook niet, tenzij het op pizza oid is, maar van wat ik begreep mag de ´rauwe´ salami ook niet..

5. Jet

Jet Actief lid

3 nov 2010
    142
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit las ik eergisteren dus ook voor het eerst! Nooit geweten en ook gewoon gegeten tijdens mijn eerste zwangerschap...voor zover ik kan beoordelen nu heeft ze er niets aan overgehouden hoor ;) In Frankrijk zijn ze sowieso wat minder panisch in het hele zwanger zijn en kinderen krijgen geloof ik..terwijl daar toch prima gezonde kinderen worden geboren..Het moet wel een beetje leuk blijven ook hoor..!

6. Luffy90

Luffy90 Niet meer actief

Listeria | Voedingscentrum

Kip en rauw vlees: op rauwe kip en rauw vlees kan listeria voorkomen. Daarom behoort vlees dat niet goed is doorbakken of gestoofd, zoals rosbief, tartaar of biefstuk, tot de risicoproducten. Ook carpaccio, filet americain, salami, chorizo en sommige Franse worstsoorten van rauw vlees kunnen listeriabacteriën bevatten.

7. Ja en op een andere site staat weer dat het wel mag.. Dus :( Tja ik heb het gewoon gegeten maar moet ik het nu maar niet meer eten dan? Heb ook geen zin om het in de oven te stoppen etc..
    Ik baal ervan :(

8. Nathaliiej

Nathaliiej Fanatiek lid

20 nov 2012
    1.206
    1
    0
    NULL
    Utrechtse Heuvelrug
    Bel even je Vk wat ze ervan vind anders?
    Ikzelf eet het niet..

9. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Salami is helemaal niet rauw.. Dus dat kan je gewoon eten

10. Username

Username Niet meer actief

Ik eet t wel. Niet vaak, maar zo af en toe een plakje.
    Er blijft niks meer over op deze manier!

11. Username

En inderdaad, het is niet rauw. Dus vanwaar een verbod op salami?

12. Amfy

Amfy Niet meer actief

de echte salami is wel rauw. supermarkt meuk niet.

13. channe

channe Fanatiek lid

4 aug 2012
    1.147
    70
    48
    NULL
    hmm heb vandaag toch ook brood met salami van de supermarkt gegeten! dus dat mag dan wel als ik het zo lees?

14. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik laat de echte lekkere salamiworsten staan, plakjes salami uit de supermakrt mag wel gewoon (maar is bah ;))

15. Oh ik heb juist die van de supermarkt maar die vind ik lekker! Nou ik eet het gewoon hoor, misschien geen pakje per dag maar anders mogen we helemaal niks meer :(

16. Saga

Saga Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.472
    0
    0
    N-Nederland
    Ik heb net een paar plakjes cervelaat op met roomkaas erop in een rolletje! Mmmm!

17. tulip

tulip Niet meer actief

Cervelaat en salami uit de supermarkt kan gewoon hoor, die is niet rauw.

18. Username

Ik heb nog nooit verse salami gehad :) alleen van de supermarkt. De extra dunne plakjes van de Appie, hartstikke lekker!

19. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    In Italie heb je hele lekkere salami. Maar die is wel rauw dus niet eten;)

Maar salami uot de supermarkt is zo bewerkt als maar kan dus eet smakelijk;)

20. Alyne

Alyne Actief lid

4 apr 2012
    122
    1
    0
    NULL
    NULL
    Salami is echt wel rauw gepekeld of gerookt. Geen van alles mag. Heb zelfs een forum genootje in mijn maand die de bififabriek een mail heeft gedaan, omdat ze bifi verslaafd is. Maar die raden het haar af om bifi tijdens de zwangerschap te eten. Kan listeria en toxoplasmose in zitten.

De kans dat je het op loopt tijdens de zwangerschap is klein, net als dat je een rauw ei eet en salmonella krijgt bijv. Maar je sou toch net tijdens je zwangerschap dat ene verkeerde product eten waardoor je kindje gehandicapt wordt.

En tuurlijk worden er zat gezonde kinderen geboren. Dat komt omdat de kans klein is. Maar is dat stukje salami of filet american oid zo dat risico waard denk ik dan?

Deel Deze Pagina