patat

Discussion in 'Voeding' started by tanja1979, Oct 15, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sisa

Sisa VIP lid

Jun 13, 2008
    5,552
    1
    0
    Meisje hier eet patat als wij het ook eten, vindt ze heerlijk. En erbij iets van een kroketje, stukje frikandel of kipfingers. Waarom niet? Ze eet hartstikke gezond, elke dag groenten en fruit, het is geen vergif zoals lovelydk ook al zegt.

2. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

Jul 31, 2007
    2,139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    ja hoor! hier eten de kids dat gewoon ( 1 en 2 jaar)
    gister hadden we bv sharma met sla en patat.
    dan eten hun dat ook gewoon.. ze vinden het zo verschrikkelijk lekker..
    en waarom niet?? wij eten het toch ook!

ze eten er meestal niets bij,maar dat is meer omdat ze dat niet willen, nu zei iemand knakworsten, dat is wel een idee dat zullen ze wel lekker vinden..

ik zie niet in waarom kids het niet mogen eten?
    ze krijgen toch ook wel eens een koekje of chipje ( of weet ik wat)
    is patat nou zoveel slechter!

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Veel mensen laten weten dat hun kind friet eet wanneer zij dat doen. Maar hoe vaak is dat dan? Wij eten zeer zelden friet (ik vind het niet lekker) dus mijn kindje eet het ook zelden. Eén keer in de week friet vind ik dus heel veel maar goed dat is mijn referentiekader.

Friet is geen vergif maar wel heel vet zeker in de combinatie met mayonaise, frikadellen etc

4. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Wij eten het 1x in de week. Friet is idd erg vet (hier overigens zonder mayo, soms wat curry), en misschien moet je er bij 'zware' kindjes wat mee uitkijken. Maar hier een meisje dat nog geen 10 kilo weegt bij 85 cm, dus ze kan het hebben. Is friet overigens veel vetter dan aardappels met jus/gebakken aardappels? Of is het 'verkeerd' vet? Wij bakken de (zelfgemaakte) friet in zonnebloemolie..

5. tanja1979

tanja1979 Actief lid

Oct 3, 2008
    217
    0
    0
    Ben ik het ook helemaal mee eens,maar ik was eens benieuwd of jullie frietjes als hoofdmaaltijd gaven of voor gewoon erbij,en wat je er dan bij doet.
    En wat een antwoorden zeg!
    meiden bedankt:)

6. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Hier is het gewoon een hoofdmaaltijd, inderdaad ook met een kroket of kipnuggets..

Cygnet zolang je friet in plantaardige olie bakt is er vrij weinig aan de hand hoor...

7. linnie83

linnie83 VIP lid

Dec 20, 2007
    5,436
    0
    0
    sociaalpedagigisch werker
    Jordy eet ook gewoon friet als wij het eten. Frikandelletje vind hij er super lekker bij. En doopt alles in de tomatenketchup :D

Hij heeft ook wel eens mayonaise gehad, maar daar kon hij niet tegen. Had een hele rode uitslag rond zijn mond. DUs dat krijgt hij niet meer.

8. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

Jul 31, 2007
    2,139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    een rode gloed,wie later weer weg trekt??

dit betekend niet dat hij er niet tegen kan hoor..
    mijn dochter had het ook altijd,en ik zelf ook, maar dat komt gewoon omdat mayonaise zuur is ( en dan misschien een beetje te zuur voor een kinderhuidje)

mijn dochter kon altijd lekker smeren dus die had daarna altijd een heel rood hoofd! maar het trok altijd na een uurtje ( of 2) weer weg..

nu heeft ze het niet meer..

9. linnie83

linnie83 VIP lid

Dec 20, 2007
    5,436
    0
    0
    sociaalpedagigisch werker
    Hij had er wel last van. Dat was meer de reden dat ik het niet meer gaf. ;)
    Echt allergies zal hij er niet voor zijn maar dat had ik er ook niet neer gezet :p
    Stond alleen dat hij er niet tegen kon :D

10. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

Sinds kort eet dochter ook friet mee als wij het eten.:)
    Man en ik eten het soms een paar weken niet en soms 1 keer per week een paar weken achter elkaar.

We hebben hier wel de regel dat er max.1 avond in de week makkelijk wordt gegeten. Dus als we friet eten dan niet dezelfde week pannenkoeken o.i.d.

11. stef25

stef25 Bekend lid

Mar 9, 2010
    500
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn oudste eet gewoon patat mee als wij ook patat eten. Ongeveer eens in de maand. Dit eten wij dan met groenten en wat vlees.
    De jongste krijgt dan standaard een potje en 1 of 2 losse patatjes zonder zout om 'mee te eten'. Ik zie daar geen kwaad in. Het is aardappel wat in vet is gebakken. Ik bak ze in puur zonnebloemolie geen frituurvet etc.

12. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

Sep 10, 2009
    2,358
    6
    38
    hier krijgt hij dan eenpotje, en daarna snoept hij wat patatjes of stukjes frikandel mee.

13. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Als wij friet eten, eet mijn zoontje het ook. Dat is zo ongeveer 1 a 2 keer per maand. Hij krijgt er dan kipnuggets bij. Geen saus verder.

14. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

Oct 29, 2006
    4,339
    141
    63
    hier eten ze allebei mee friet en frikandel

15. Jiska

Jiska Fanatiek lid

Mar 6, 2007
    1,477
    3
    38
    Overijssel
    Mjammie, wij gaan zo aan de frietjes :D! Zaterdag = patatdag.
    Imke eet gewoon mee alleen geen zout op de frietjes. Verder vullen we de maaltijd wel altijd aan met iets gezonds: fruit/groente. Imke geniet van de frietjes en ze eet ze ook helemaal zelf op (wij mogen ze niet voeren van madame :D).

16. tulip

tulip Niet meer actief

haha, ik ben een beetje in een flauwe bui geloof ik, maar hoe zou je anders iemand friet willen voeren. Ik zie dat geloof ik niet helemaal voor mij.;):D

Share This Page