Patatgeneratie

Discussion in 'De lounge' started by marleen4683, Feb 20, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamavanro

mamavanro Bekend lid

Apr 6, 2008
    610
    0
    0
    huismam
    Was toch een leuke tijd die goeie oude tijd....

2. jessy77

jessy77 VIP lid

Aug 9, 2007
    8,640
    5,947
    113
    Geef mij die goeie oude tijd maar, was een stuk relaxter dan nu..

3. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

Jul 2, 2008
    3,253
    16
    38
    Brabant
    de eerste mobiel die ik kocht, ik was 18, was ook een enorme schoen. het enige wat je kon sms'en was bel me aub... maar wat was je trots.

vara's kinderkookcafé op vrijdagavond. buitenspelen en monopolieen.

internet had ik nooit van gehoord tot ik een beroepsopleiding ging doen. de eerste computer die bij ons in huis kwam heb ik gekocht.

je kon gewoon naar de lagere school in joggingpak, dat was normaa.
    tegenwoordig wordt er al raar gekeken als het vermoeden er is dat het van Zeeman komt.

je was al blij als je een 'grotenmensenfiets' had, ook al was het een oudje van je zus. er werd veel meer gedeeld en gegeven als iemand het minder had als jij.

vanaf je 15e achter de kassa bij de Appie (ah) je had een baan!

ik denk wel dat het grote verschil is, dat van 'onze' generatie de moeder meestal niet werkte. nu is dat meestal wel zo. bij ons thuis moesten we overal voor werken en waardeerde je dus alles veel meer.

nu met 2 werkende ouders is er meestal meer geld en krijgen de kinderen veel meer. ik weet ook wel dat dat niet overal zo is, maar het valt me op. kinderen zien veel meer als vanzelfsprekend.

vind het ook jammer dat er veel meer computerspelletjes gespeeld worden, al mijn neefjes en nichtjes lopen met een ds. buitenspelen, ja ook wel, maar dan wel als het droog is.
    bij ons was het idd laarzen aan, regenjas en spelen maar. fietsen kon ook in de regen.

wat heerlijk, dat sentiment.

groetjes, Miranda

4. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

Aug 19, 2006
    3,079
    1
    0
    drenthe
    Een pocketline Swing van kpn.
    dat was ook mijn eerste mobiel :)

Moet je zo'n mobieltje nu zien en wat je er allemaal mee kan?!
    op die van mn vriend draait volledig windows

Je moest eerst op de modem inbellen. En dat duurde best wel lang.
    en een lawaai wat het deed, dat gepiep en gekraak[/b][/i]

5. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

Sep 4, 2007
    4,576
    82
    48
    Ik heb een dochter van 12 en haar jeugd is echt niet makkelijker dan die van mij was hoor :(

In "mijn" tijd en de generatie daarvoor had je niet te maken met internet gevaren, msn-gepest, stiekem filmpjes met mobieltjes en dan je klasgenoten voor schut zetten op youtube.

Ik vind niet dat het te vergelijken is en zeker niet dat het voor de ene generatie makkelijker is als voor de ander.

Over luie en brutale stagiares....ik denk dat je die in elke generatie wel hebt (gehad), bovendien zijn die meiden dan weer opgevoed door de generatie voor jou, ze hebben toch ergens blijkbaar dat voorbeeld opgedaan.

Als er al wat valt te klagen over de "jeugd van tegenwoordig" hebben we dat als volwassenen toch aan onszelf te danken, want wij voeden deze generatie namelijk op, wij zijn hun voorbeeld, ergens is het misgegaan, maar om daar nou gelijk de kinderen (die in principe voorbeelden volgen) de schuld van te geven vind ik veel te kort door de bocht.

6. Krokus

Krokus Fanatiek lid

Oct 5, 2007
    3,080
    0
    0
    Grubbenvorst
    ik heb nog niet alle reacties gelezen, maar het was gewoon grappig bedoeld he. dus niet serieus. Nu wordt er super serieus op in gegaan, ik heb dit niet geplaatst om een discussie uit te lokken. Gewoon grappig. ;)

7. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

Sep 4, 2007
    4,576
    82
    48
    Ik reageer ook niet op jouw bericht persoonlijk hoor :p

8. KateK

KateK VIP lid

Dec 26, 2008
    5,185
    0
    36
    Drenthe
    Of als de steeg onder gelopen was met regenwater op de fiets er doorheen, op rolschaatsen erdoor heen (of op rolschaatsen naar de supermarkt :D), ik kom uit Friesland dus wij gingen ook wel polstokspringen met mijn klasgenootjes van de MAVO gewoon op een middag wanneer we vroeg uit waren. Joggingbroek aan, laarzen aan en een dikke trui en GO! Heerlijk :)

9. KateK

KateK VIP lid

Dec 26, 2008
    5,185
    0
    36
    Drenthe
    Oh jemig ja.. zo luisterde ik op zaterdag middag naar de top 40 om zo de leukse liedjes op te nemen op een bandje! Had je idd de jingle er door heen of het geblaat van zo'n irri dj.. lol.. nu lekker mp3 of mp4 dowloaden zonder gedoe... een cd koste toen 40 gulden, kun je je nog voorstellen? Nu download je de meeste gewoon (ik laat het doen ;) )

10. wendelaa

wendelaa VIP lid

Nov 30, 2008
    8,641
    0
    36
    Noord Brabant
    En ook zo fijn he....op de fiets naar school, met je walkman op. Bandje afgelopen!
    Moest je weer stoppen om het bandje op te draaien.

11. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

Dec 15, 2006
    2,397
    1
    0
    Hahahahahah ja en dan het hele nummer lang maar hopen dat de dj er niet doorheen ging lullen. Helaas deed ie dat 9 van de 10 keer wel! :)

12. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

Apr 11, 2008
    10,680
    3,692
    113
    ik had een "luxe" ... met autoreverse ... :) :) :)

13. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

Of je batterijen bijna leeg, ging het steeds slomer....
    En maar balen als ik geen nieuwe bij me had

14. Arendskelk

Arendskelk Niet meer actief

Ik ben het voor een groot deel met de TS eens, maar er staat wel tegenover dat er zoveel meer wordt verwacht van "de jeugd" Moeten presteren, al heel jong een studiekeuze maken, behendig moeten zijn op de computer, moeten uitblinken, er hip bij moeten lopen etc etc. Ik vind dat nogal een tegenhanger, dus wat dat betreft ben ik toch wel blij met mijn eigen jeugd waarin ik op mijn 15e zonder ook maar een spatje make-up met een paar legerboots door het leven heen kloste zonder ook maar enig idee te hebben wat ik eigenlijk later zou willen worden...

Flientje

15. Jusi

Jusi VIP lid

May 4, 2007
    8,057
    2
    38
    Degene die dit topic gestart heeft, heeft het ook maar van internet geplukt.
    Dat zoveel mensen denken dat zij dat zelf geschreven heeft. :)
    Ik kende hem trouwens al. ;)

16. Krokus

Krokus Fanatiek lid

Oct 5, 2007
    3,080
    0
    0
    Grubbenvorst
    ik heb hem niet van internet maar kreeg deze doorgestuurd op mijn werk.

En wat dan nog als ik hem van internet zou hebben. Boeiuhhh. :rolleyes:

Het was gewoon grappig bedoeld, ik vond hem erg grappig en daarom wilde ik hem met jullie delen.

17. Nynke

Nynke VIP lid

Sep 30, 2006
    8,087
    0
    0
    Frankrijk
    Ik vind hem geweldig. En zo herkenbaar. Ik voel me nu met met 31 jaar ook ineens stok oud. :)

Waarom nou weer een hele discussie. Het is gewoon een groot humoristische stuk tekst niet meer niet minder.

18. Krokus

Krokus Fanatiek lid

Oct 5, 2007
    3,080
    0
    0
    Grubbenvorst
    precies, jij snapt tenminste hoe ik het bedoel. :)

dacht al dat ik gek werd ofzo :(

19. Krokus

Krokus Fanatiek lid

Oct 5, 2007
    3,080
    0
    0
    Grubbenvorst

hahahaha, ja die had ik ook op een gegeven moment. Heb trouwens nog steeds een bandje van die tijd. Echt zo lachen, peter andre met mysterious girl en aan het eind die dj. vind het ook leuk om terug te luisteren.

20. Booey

Booey VIP lid

Dec 6, 2006
    5,663
    0
    36
    Radiator Springs
    Deze tekst-grap wordt inderdaad heel veel op de email rondgestuurd, vaak ook nog eens door hele jonge mensen, en dat is geinig, helemaal als je je bedenkt dat de cd in 1982 al van de produktieband afrolde!
    Maar hij blijft grappig.

Share This Page