Bijvoorbeeld: Drinkt ze water? (En zo staat het gezicht dan ) - Ja ze krijgt niks anders. Is dat niet zielig? (Een sapje is toch veel lekkerder?) - Nee ik vind dat niet zielig en ben blij dat ze water drinkt ipv diksap, roosvicee etc.. Ander voorbeeld: Doe je alleen boter op de brood? - Ja waarom niet? Soms een banaantje of wat jam maar meer niet. Is dat niet zielig? - Nee zolang ze brood met boter eet ga ik er niet al te vaak zoetigheid op doen. Als een moeder besluit om haar kind altijd diksap te geven dan sta ik toch ook niet kijken van; ach gossie dat kind krijgt diksap ? Wij hebben besloten om bijvoeding pas met 6 maanden te doen, nou ik kreeg zoveel reacties waarom ik wilde wachten want het mag toch met 4 maanden. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Natuurlijk mag ze op een verjaardag ook een stukje cake eten maar op een 'normale' dag vind ik het allemaal niet nodig. Ik word er een beetje moe van.. Het lijkt wel of ik me altijd moet verdedigen (dochter is 1 jaar).. Blijkbaar ben ik in mijn omgeving een uitzondering ofzo denk ik .. Is dit herkenbaar voor sommige? Of is mijn kind echt zielig (omdat ze niks krijgt)?
Je kind is niet zielig hoor. Ze weet niet beter en dus is het ook niet zielig maar nodig is het ook niet. Je onthoudt je kind van de gelegenheid om smaken te leren kennen. Naast eten bevat ook drinken verschillende smaken en dat is dus eigenlijk ook een prima manier. En dit geldt ook voor broodbeleg. Vanaf een vroege leeftijd kan je kinderen leren bewust om te gaan met zoetigheid. Fruit is ook zoet bijvoorbeeld. Persoonlijk vind ik vanaf 1 jaar een mooie tijd om een aanbod wat te verruimen. Maar zielig? Nee dat niet.
Wat is daar nou zielig aan? Mijn zoontje verkoos een boterham met roomboter boven die met appelstroop of amandelpasta. Verkoos thee boven sap. Maar was gek op lekker zoet fruit. Waarom is een kind dat geen zoete troep prefereert zielig? Hij lust geen ijs, geen pannenkoek en geen appeltaart. Ohw zielig!! Geef dat kind een blok kaas en een olijf en hij gaat dansen!
herkenbaar! onze dochter at in het begin allen droog brood zelfs, nou nou wat een opmerkingen ik daarover kreeg!! Inmiddels krijgt ze wel sterk aangelengd diksap en beleg op brood (meestal alleen boter). Ik laat ze maar lullen! Afgelopen zondag nog de discussie gehad over friet, nou dat krijgt ze voorlopig echt niet. Gebakken aardappeltjes uit de koekepan maar echt geen friet van de cafetaria ofzo.
Nou jullie wonen blijkbaar niet in Brabant want daar hoor ik dit soort dingen echt niet haha. Maar wel fijn om te horen dat ik niet de enige ben die er zo over denkt. @ Zogelukkig; grappig om te horen! Afgelopen zondag waren we op een verjaardag en daar heeft ze op een worteltje geknaagd terwijl er ook een koekje werd aangeboden. @ Sandraske; hier heeft ze op haar verjaardag een paar frietjes op maar die knakworst was veeeel lekkerder.
Herkenbaar, herkenbaar! Als je mijn zoontje voor een buffet zet met vanalles en nogwat; gezond, ongezond, zoet, hartig, pakt hij eerst de kaas, komkommer, cherrytomaatjes en olijven, dan de worstjes e.d. en muffins, koekjes, gebakjes e.d. laat hij echt links liggen. Frituurspul ook. Hoe ouder ze worden hoe meer complimenten je daarmee oogst, ik hoor zoooo vaak: "Oh, wat goed en wat gezond", blablabla. Of: Hoe heb je hem dat aangeleerd? Nee, ik heb niks aangeleerd, hij heeft altijd mogen kiezen! Vind het dus ook geen compliment waar hoor, vind het heel normaal. Aartje naar zijn vaartje is het meer, denk ik. Soms als we ergens gaan lunchen is het weleens moeilijk met al die moeilijke en te rijkelijk belegde broodjes. Geef hem een droog soepbroodje en hij is echt gelukkig!
Wat heb ik een medelijden...haha, nee hoor! Mijn dochter drinkt graag thee, nou meid dan krijg je thee. Brood hoef ik vaak niet te smeren, want is al op voordat ik met het beleg aan kom. Vind ze heerlijk, met alleen boter. En bijvoeden, daar zit ik nu midden in met mijn zoontje. Ik ga ook pas met 5 a 6 maanden beginnen. Hij vind de fles nog zo heerlijk. Waarom zal ik dan wat anders aan gaan bieden? Mijn dochtertje kreeg het wel met 4 maanden, met veel krampjes als gevolg. Iedereen zegt ook tegen mij, doe toch lekker, is leuk voor N. Maar tussen leuk en gezond kiezen vind ik niet moeilijk...
zeker niet zielig! hier op het moment een kind dat bij het zien van eten (maakt niet uit wat) helemaal wild wordt...maar hievroor wel voorkeur voor de "gezondere" dingen opzich ben ik niet bang vor "zoet "...als het gaat om suiker of jam en appelstroop...chocola komt er voorlopig nog laaang niet in, dat vind ik pas zielig!
Is echt niet zielig hoor, wat is dat toch met mensen en al die zoete rommel aansmeren! Toen zoonlief 4 maanden was werd me al verschillende keren gevraagd of hij niet een likje van een ijsje mocht of een toefje slagroom Nou echt niet!! Jeetje daar hebben ze later nog lang genoeg de tijd voor. Hier eet hij gewoon zo kwark, yoghurt, boter met brood of af en toe jam en appelstroop van Zonnatura. Ik ben zelf echt verpest door mijn oma met zoete dingen en lust niks zonder suiker. Ik wil dat dus echt anders doen met mijn zoontje.
Als dat zielig is, zijn mijn kindjes ook zielig hoor . Maar gelukkig denken ze daar zelf anders over, ze eten alles met smaak op. Hier ook zo'n manneke dat liever gezonde dingen eet. Laatst hadden we een verjaardag en Milan zat heerlijk mee te snoepen van de plakjes komkommers, stukjes kaas en worst en vooral van de olijven. Toen er werd gevraagd of 'ie niet liever chips of een snoepje wilde, vroeg hij heel lief: "mag ik alsjeblieft nog een beetje komkommer mama?" Heerlijk toch als ze daar ook van kunnen genieten.
Ik vind het niet zielig, maar weet wel dat er in onze omgeving anders mee omgegaan wordt (misschien toch Brabants? 'geef dat jong toch een frikandel'). Meisje krijgt altijd volkorenbrood en tot 10 maanden alleen met boter. Nu krijgt ze wel elke dag beleg, omdat ik inderdaad wil dat ze verschillende smaken leert kennen. Ze krijgt appelstroop, tahin, fruitspread, jonge kaas en af en toe la vache qui rit. Maar ook een droge boterham vindt ze nog prima. Qua drinken alleen water en thee ('nou, bij ons krijgen ze roosvicee hoor!') en melk natuurlijk. Wat ik ook wel eens doe is het sap van de sinaasappel, die ik voor haar pel, opvangen en overgieten in een beker en aanlengen met water. Heeft ze toch een keer iets anders te drinken. En sinds kort neem ik een Organix babykoekje voor haar mee als we naar een verjaardag gaan. Die vindt ze lekker, maar bij een nectarine begint ze veel harder te lachen. Dus neem ook altijd nog fruit mee. Het koekje is dan echt extra. Ook wel grappig: we waren gisteren nog wat later in de stad en wilden een hapje eten met z'n drietjes. Gevraagd wat ze voor kinderen hebben: 'friet, kipnuggets, knakworstje...'. Waarop ik vroeg of ze ook wat groenten hadden. 'Nee dat doen we hier niet'. Zijn uiteindelijk maar een pannenkoek gaan eten, waarbij zij mee at van onze naturel en appelpannenkoek. De groente haalt ze vandaag dan wel weer in.
Ik vind kindermenu's echt om te janken, dat gaat echt nergens over! Als wij ergens gaan eten, eet zoon gewoon mee met ons, net als thuis.
Ja, wist ook eigenlijk niet wat ik hoorde. Manlief zei ook al: ze is nog geen jaar oud... Maar goed. Met ons mee eten vind ik wat lastig. Weet eigenlijk niet waarom, want thuis kook ik ook niet apart voor haar. Denk dat ik het lastig vind ivm zout en sauzen....en ook sla eet ze bijvoorbeeld nog niet. We gaan binnenkort op vakantie en ga het dan toch uitproberen. Misschien gewoon paste om mee te beginnen. Hadden we gisteren ook wel kunnen doen. (lekkere monoloog is het geworden )
Lol hier ook alleen water en brood met boter en appelstroop. Ow en een toetje danoontje (zo een mini) En idd wij wilen gewoon niet aan de sapjes,snoepjes enz voor iig de eerste tijd.Zo lang mogelijk uitstellen idd. Neefje van net 2 geweest mocht alles.Eet nu frikandellen,frietjes met veeeel mayo, snickers enz, danoontje als ontbijt. Reden moeder en opa's en opma's (word door opa en oma opgevoed mama dumpt hem bij haar ouders) hij eet zo slecht is ene fase. Maar ze hebben denk ik neit door dat ze dit al zeggen vanaf zijn 10de maand oud.Toen wilde hij ineens geen groeimelk meer en zijn ze er alles in gaan stoppen wat hij wel at.Wnt een kind moet eten hoor al sik het maar slecht.Drinkt ook alleen roosvicee, yogo, chocomel.Alles uit pak iig. Water is vies en melk bah.Thee gatver.NEe 1 grote suikerbom is hij.Slaapt daardoor overdag niet meer vanaf 1 jaar oud en is een wandelende suikerbom dus.Super vervelend gedrag omdat hij moe is maar wilt niet slapen (is hij niet meer gewend) want opvoeders hebben geen ruggengraat. Ach ja....ik ben supertrots dat ik geen suikerbomkindje heb en dat zal ik dus ook zo lang mogelijk uitstellen. Ik vind dat je daar trots op mag zijn als je je kind gezond opvoed.
Dat is wel erg zeg! Ik moet er niet aan denken dat ze volgend jaar met een snickers en glas chocomel op de bank zit....
Maar wat zou je dan verwachten wat ze wel hebben voor kindjes van de leeftijd van je dochtertje? Vanaf een jaar of 1 ging mn zoon volledig met de pot mee eten, dus als we dan ergens gaan eten met hem, eet hij met ons mee. Maar voordat hij volledig met de pot mee at, nam ik altijd zelf voldoende te eten voor hem mee. Soms gewoon een potje, soms iets zelfgemaakt.
Ik vind dat persoonlijk wat overdreven. Een kind evenwichtig op laten groeien waarbij aandacht is voor gezonde voeding lijkt me randvoorwaardelijk en zo niet, dan neigt het naar kindermishandeling... Alleen de definitie van gezond is in mijn optiek hier soms wel heel streng en kies ik er liever voor om mijn kinderen wel kennis te laten maken met zoet, zout en vet en ze te leren dat dit voor soms is, een traktatie, een feestje!