Even een vraagje: Mijn dochter is nu sinds ongeveer 2 weken overgegaan van Pepti 2 naar gewone koemelk. Dit gaat (gelukkig) allemaal erg goed. Ik gebruik nu op aanraden van de diëtiste halfvolle melk. Mijn vraag is of jullie dan houdbare of verse melk gebruiken? Mijn sm zegt namelijk dat houdbare melk lang niet zo goed is.... En als jullie ergens naartoe gaan, nemen jullie dan melk mee? Of kun je dan ook nog steeds melkpoeder (bijv. nummer 3) gebruiken? Alvast bedankt voor jullie reacties!
Ik denk inderdaad dat het qua 'gezondheid' niet veel verschil maakt maar ik vind persoonlijk houdbare melk echt VIES brrrr. Dus het is maar net wat je zelf lekkerder vindt. Hier is het altijd verse melk, houdbare melk gebruik ik hooguit om mee te koken of bakken.
Vind houdbare melk ook echt helemaal niet lekker, zou ook niet weten waarom je dat zou geven (tenzij je echt helemaal niks qua verse melk meer in huis hebt bijv). En wat bedoel je met 'ergens naartoe'? Als je een dagje weg gaat ofzo zou ik geen melk meenemen, is ook niet zo belangrijk meer op deze leeftijd.
Hier houdbare melk. Dit komt voordat ik een hele voorraad thuis heb staan want de melk vliegt er hier doorheen!! Als we weg gaan koop ik ergens melk... Is wel makkelijk te krijgen en je hebt ook kleine pakjes melk met een rietje! Nu snappen mijn mannen dat nog niet maar dan giet ik de melk gewoon over in hun fles!
Gewoon wat je zelf drinkt, lijkt me het makkelijkste. Zelf vind ik verse melk lekkerder, ik heb weleens houdbare melk in huis, maar dat smaakt heel anders...
Bedankt voor jullie reacties! Het "probleem" is dat wij zelf weinig melk drinken. Mijn vriend heeft er namelijk een intolerantie voor en ik hou er gewoon niet zo van. Dus daarom zou het voor ons makkelijker zijn om een voorraad houdbare melk in te slaan. Maar tot nu toe gebruik ik verse melk. Heb net wel wat pakjes melk gekocht (met een rietje), denk dat dat wel makkelijk is voor onderweg. En wat betreft de melkpoeder, ik vond het fijn om het altijd bij te hebben als we ergens naar toe gaan. Als je dan flink in de file staat, of alles uitloopt, dat je dan nog een voeding bij je hebt. En ook al heeft ze haar melk officieel niet meer hard nodig, ze is er nog dol op en krijgt ook nog 3 voedingen op aanraden van CB en diëtiste..
In verse melk zitten veel meer vitamines. Bij de behandeling van melk om die houdbaar te maken gaan veel vitamines verloren. Ik zou dus zeker bij voorkeur kiezen voor verse melk, desnoods koop je halve liter pakken als het anders niet op gaat. Melk, lekker en gezond | Eten en Drinken: Producten
De 'missende' vitamines worden meestal na het verhitten weer toegevoegd, er zijn namelijk eisen waaraan comsumptiemelk moet voldoen.
In het begin heb ik dagverse melk gebruikt. Denk tot 1,5. Daarna vond ik houdbare melk toch handiger. Als ik ergens heen ging, dan vroeg ik vaak of ze melk in huis hadden, als we er voor de lunch waren. Maar rond die leeftijd kon hij ook wel een pakje/flesje sap drinken. Je hebt ook houdbare melk in kleine pakjes. Dat is misschien nog een optie om dan mee te nemen. Ik heb nog peutermelk geprobeerd, zo'n klein pakje, maar dat wilde hij niet meer hebben..
Ik heb het voor de zekerheid nog aan de diëtiste gevraagd. En er zit geen verschil tussen verse en houdbare melk, maar de voorkeur gaat wel uit naar halfvolle melk i.p.v. volle melk.
Hier ook altijd verse melk in huis, maar dat vinden wij zelf ook het lekkerst... Volgens mij maakt het qua voedingswaarde niet veel uit of je verse of houdbare melk hebt! Wij kopen altijd van die 'kannetje' van campina of C1000 huismerk, maar het vliegt er doorheen.... Kijk wel altijd naar de datum, dat die zo lang mogelijk nog houdbaar is! Voor onderweg zijn die kleine pakjes houdbare melk wel handig natuurlijk!